Inlägg från: Anonym (MA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MA)

Vill behålla barnet

Tiina87 skrev 2018-10-27 23:08:36 följande:
    Du?!
    Var har jag sagt att TS lyckats bli gravid med endast ett ägg? Du kanske kan hänvisa till var jag påstått detta?
  • Anonym (MA)
    Bestemor skrev 2018-10-27 23:14:28 följande:
    Hon svarade på ett inlägg jag skrev. Så det var ett relevant inlägg hon skrev som svar till mig
    Det jag menar är att huruvida det är vanligt eller ej i utlandet saknar relevans för huruvida det är lämpligt eller inte. Det borde vara väldigt tydligt för alla som läst denna tråden varför surrogat inte är lämpligt
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:31:30 följande:
    Du påstår att det inte finns någon pappa vilket innebär att det inte finns någon spermie.
    Jag har påstått att det enligt svensk lag endast kommer att finnas en vårdnadshavare, dvs TS. Hur du får det till att det då skulle ha skett en befruktning utan spermie vet jag inte, men det får stå för dig. Det är inget jag har sagt
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:33:29 följande:
    Ts har inte fått betalt vilket innebär att det inte handlar om köpta barn, dvs inte människohandel.

Utsätts för hot? Vart står det?

Att utnyttja en annan människas kropp för egen vinning är människohandel.

Skrivet av TS:
    "Idag sa jag till dem att jag är osäker på om jag vill fortsätta det här, de blev rasande båda två och sa att jag inte får ta bort deras barn och hotade med att stämma mig på pengarna."

• Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:34:40 följande:
    Mår hon dårligt att att fullgöra graviditeten så är abort bästa lösningen. Hon kommer knappast bättre att behålla barn som hon vet inte är hennes.
    Det hon mår dåligt av är en graviditet DÄR HON MÅSTE LÄMNA BORT BARNEN. Återigen, det är upp till henne att bestämma huruvida den bästa lösningen på detta är abort eller att behålla barnen själv
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:35:33 följande:
    Hans man kan fortfarande ses som vårdnadshavare. Men fortfarande så finns det två föräldrar, vårdnadshavare.
    Nej, inte enligt svensk lag
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:48:57 följande:
    Enligt svensk lag blir båda föräldrarna vårdnadshavare.
    Återigen, nej det blir de inte. Enligt svensk lag blir endast TS vårdnadshavare
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:50:07 följande:
    Om ts får betalt ja.

Helt logiskt att ta ska stå för omkostnaderna dom har haft. Vilket hon borde kunnat räkna ut själv.
    Betalning saknar relevans. De utnyttjar hennes kropp för egen vinning och hotar henne när hon mår dåligt av situationen
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:51:27 följande:
    Då kommer hon knappast må bättre att behålla barn hon vet inte är hennes och som hon vet fått på feelaktikt stätt. Och som faktiskt har stulit från ett annat par.
    Återigen, hur kan du veta vad hon mår bäst av?
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 23:52:14 följande:
    Då enligt och nu tydligen även svensk lag behövs ingen spermie, dvs ingen man för en graviditet?! Då är det en världsnyhet.
    Det är du som säger att det inte behövs en spermie, ingen annan
Svar på tråden Vill behålla barnet