• Anonym (Ånger)

Vill behålla barnet

Nån som varit privatsurrogat?

Gick med på att bära fram ett barn åt två vänner, men nu när jag är gravid så känner jag bara panik.... Jag vill behålla barnet, jag kommer inte klara av det här....

Snälla hjälp, vad ska jag göra!? Abort? Men det känns bara fel, jag vill ju ha barnet :( har de några rättigheter till barnet? Vågar inte berätta för nån :(

• Svar på tråden Vill behålla barnet
  • Anonym (anonomyn sign)

Det här är ju orsaken till att jag är så emot surrogatmödraskap. Det är ingen rättighet och skaffa barn, som om det vore en fabriksvara. Och att se en kvinna som en bebisfabrik är så fel. Jag förstår mycket väl om du vill behålla barnet! 

• Anonym (anonomyn sign)

Det här är ju orsaken till att jag är så emot surrogatmödraskap. Det är ingen rättighet och skaffa barn, som om det vore en fabriksvara. Och att se en kvinna som en bebisfabrik är så fel. Jag förstår mycket väl om du vill behålla barnet! 

• Anonym (anonomyn sign)

Förstår att du ångrar dig, och du har rätten på din sida. Lätt kanske innan man blir gravid att säga att man kan ge bort barnet men när man väl är gravid så är det ett väldigt svårt beslut. Vad tror du blir barnets bästa?

• Anonym (anonomyn sign)

Förstår att du ångrar dig, och du har rätten på din sida. Lätt kanske innan man blir gravid att säga att man kan ge bort barnet men när man väl är gravid så är det ett väldigt svårt beslut. Vad tror du blir barnets bästa?

• Anonym (Jill)
    Miss Skywalker skrev 2018-10-25 21:45:05 följande:

Varför tjatar ni om donation? Och bebisarna kommer inte..

De där bebisarna kommer att bli stora, tonåringar och vuxna! Hur naiva är ni om ni tror att barnen kommer att tycka att det var okej hur de blev bestulna på sin biologiska mamma och familj? Adopterade barn letar efter sina biologiska föräldrar..

Hur tror ni barnen kommer att känna när de får veta att deras biologiska mamma ville ha men inte fick dom för att ts svek sin vän? 

Undrar vad TS kommer svara när barnen frågar om sin pappa, om hur de blev till etc.
  • Anonym (Sansa er)
    Miss Skywalker skrev 2018-10-25 21:45:05 följande:

Varför tjatar ni om donation? Och bebisarna kommer inte..

De där bebisarna kommer att bli stora, tonåringar och vuxna! Hur naiva är ni om ni tror att barnen kommer att tycka att det var okej hur de blev bestulna på sin biologiska mamma och familj? Adopterade barn letar efter sina biologiska föräldrar..

Hur tror ni barnen kommer att känna när de får veta att deras biologiska mamma ville ha men inte fick dom för att ts svek sin vän? 

"Bestulna på"? Under förutsättning att TS varit en duglig mamma så kommer de knappast känna sig bestulna på något alls. Nyfikna kanske, men det är ju långt ifrån den bild som du och flera andra i tråden målar upp av att de skulle tycka illa om sin mamma i vuxen ålder oga något som hände när de var äggceller. Och samma "problem" borde ju isåfall gälla vid äggdonation och embryodonation. Är du inne i sådana trådar också och hävdar barnens rätt till sin "riktiga" mamma?
  • Zoegazz

Ts, du verkar vara en mycket obehaglig person som gör såhär mot andra människor. Hoppas ingen mer någonsin under sin livstid vågar lita på dig. Jag personligen tycker det du gör är både sjukt och enormt moraliskt fel.

Och ni i tråden som tror att barnen hade tyckt mer negativt om att surrogaten ville behålla dem och inte fick det än att bli bestulna sin biologiska mamma som är orsaken till att de ens finns, hur tänker ni egentligen? Personligen, om min mamma berättade den historian för mig och hon lyckats få mig efter födseln hade jag tyckt surrogaten lät mycket obehaglig som var kapabel till något sådant och varit glad över att jag fick vara hos min biologiska mamma. Börjar nästan undra om detta var din plan från början ts. Så obehagligt gjort av dig och jag tycker inte synd om dig för fem öre.

Det går inte heller att jämställa med äggdonation, för MAMMAN ville inte donera sina ägg. Hon och ts gjorde en överenskommelse. Hon ser detta som sina barn, sin arvsmassa, sin dröm som äntligen skulle hända. Och här kommer en fruktansvärt ego person och förvandlar allt till en mardröm.

• Anonym (Jill)
    Anonym (Sansa er) skrev 2018-10-26 06:18:03 följande:

"Bestulna på"? Under förutsättning att TS varit en duglig mamma så kommer de knappast känna sig bestulna på något alls. Nyfikna kanske, men det är ju långt ifrån den bild som du och flera andra i tråden målar upp av att de skulle tycka illa om sin mamma i vuxen ålder oga något som hände när de var äggceller. Och samma "problem" borde ju isåfall gälla vid äggdonation och embryodonation. Är du inne i sådana trådar också och hävdar barnens rätt till sin "riktiga" mamma?

Det är ju en jävla skillnad.
  • Anonym (Tess)

Det är just pga sådana här scenarion som surrogatmödraskap inte är lagligt i Sverige. Graviditetshormoner kan vara oerhört kraftfulla och man kan inte i förväg veta hur man kommer reagera. Att ta ett nyfött spädbarn från sin mamma är oerhört grymt.

• Aiyana
    Anonym (Sansa er) skrev 2018-10-26 06:18:03 följande:
    Äggdonation och embryodonation är frivilligt. I det här fallet har TS ingått ett avtal och sedan bestämt sig för att behålla barnen vars ägg kommer från en kvinna som inte gett sitt samtycke till det. 
Svar på tråden Vill behålla barnet