• Anonym (Ånger)

Vill behålla barnet

Nån som varit privatsurrogat?

Gick med på att bära fram ett barn åt två vänner, men nu när jag är gravid så känner jag bara panik.... Jag vill behålla barnet, jag kommer inte klara av det här....

Snälla hjälp, vad ska jag göra!? Abort? Men det känns bara fel, jag vill ju ha barnet :( har de några rättigheter till barnet? Vågar inte berätta för nån :(

• Svar på tråden Vill behålla barnet
  • Anonym (Stjäla ett barn)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-10-25 18:37:04 följande:

Med din logik så har de alltså KÖPT barnen? Det är olagligt.

Jag är inte oärlig, mina intentioner var goda, att det sen blev såhär var inget jag planerade.

Det skrev jag väl inte?? Dom betalade för din behandling och skapandet av barnen. Utan dom så hade du aldrig blivit gravid med dessa barnen. Din intention var samma från början. Ingen ville göra dig gravid och du hittade ett snyggt och intelligent par vars gener du ville ha..

Nu kommer barnen se sina föräldrar på avstånd och bara drömma om att få leva i deras familj. Paret driver förhoppningsvis detta långt. Hur långt hade du gått om någon stal dina barn? Tänk på barnen som får växa upp och höra ryktena om dig och ditt tilltag. Men du tänker inte på någon annan än dig själv.

Förhoppningsvis blir det både media och rätten.
  • Embla twopointoh
    Anonym (asdf) skrev 2018-10-25 18:18:36 följande:
    Det viktigaste är ju vad barnen själva skulle föredra. Växa upp med sina biologiska föräldrar eller med kvinnan som bar på dem?
    Fast, hur ska man veta vad barnen skulle föredra? Man kan ju inte fråga foster om deras åsikt, och när de väl är stora nog att fråga så kan inte heller de avgöra det egentligen, eftersom det är omöjligt för en att veta hur det andra alternativet hade blivit och känts.
  • Jw83

Tänker du låt barnen träffa och veta Modin riktiga mamma?

• Jw83

Tänker du låt barnen träffa och veta om sin riktiga mamma?

• Embla twopointoh
    Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-10-25 18:46:15 följande:
    Det skrev jag väl inte?? Dom betalade för din behandling och skapandet av barnen. Utan dom så hade du aldrig blivit gravid med dessa barnen. Din intention var samma från början. Ingen ville göra dig gravid och du hittade ett snyggt och intelligent par vars gener du ville ha..

Nu kommer barnen se sina föräldrar på avstånd och bara drömma om att få leva i deras familj. Paret driver förhoppningsvis detta långt. Hur långt hade du gått om någon stal dina barn? Tänk på barnen som får växa upp och höra ryktena om dig och ditt tilltag. Men du tänker inte på någon annan än dig själv.

Paret kan inte driva detta speciellt långt, eftersom svensk lag ser ut som den gör. Bara för att du önskar att de gjorde det, gör inte att de kan (eller bör) göra så. Inte heller är det säkert att det kommer att gå massa rykten om TS eller liknande, du klarar verkligen inte av att se nyanserat på detta,  det enda du verkar tänka på är att få häva ur dig negativa, onyanserade, irrationella åsikter.
    Embla twopointoh skrev 2018-10-25 18:50:50 följande:

Paret kan inte driva detta speciellt långt, eftersom svensk lag ser ut som den gör. Bara för att du önskar att de gjorde det, gör inte att de kan (eller bör) göra så. Inte heller är det säkert att det kommer att gå massa rykten om TS eller liknande, du klarar verkligen inte av att se nyanserat på detta,  det enda du verkar tänka på är att få häva ur dig negativa, onyanserade, irrationella åsikter.

Det är inte olagligt att använda surrogat i Sverige. Det ör dessutom möjligt att driva det i rätten då barnet alltid har rätt till sitt ursprung. Barnkonventionen är tydlig på den punkten. Paret har all chans att driva detta utifrån barnens rättigheter enligt lagen.
  • Anonym (Sansa er)
    Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-10-25 18:34:52 följande:

När detta kommer ut så kommer ingen våga köpa något av dig för du för då behåller du både varan och pengarna. Och ingen kommer låta sina barn leka hos er för vem vet vilket barn du snor nästa gång..

Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-10-25 18:46:15 följande:

Vad är det för konstiga argument du för fram?? "Ingen kommer våga köpa något av dig"? Allvarligt?

Paret vars ägg TS bär kommer inte kunna "driva" frågan rättsligt öht. Lagen i vårt land ger moderskapet och vårdnaden till kvinnan som föder barnen. TS kan vara helt lugn. Surrogatmödraskap är olagligt i Sverige. Det här är en risk som paret måste varit medvetna om, annars är de idioter.

Och media kommer knappast vilka driva en häxjakt i syfte att skilja nyfödda bebisar från kvinnan som burit och fött dem.
    Embla twopointoh skrev 2018-10-25 18:50:50 följande:

Sen undrar jag hur nyanserad du hade varit om någon ex stal dina barn.... Jag känner starkt för barnen och paret. Om ts stal mina barn så skulle en rättsprocess inte vara aktuell..
    Anonym (Sansa er) skrev 2018-10-25 18:56:08 följande:

Vad är det för konstiga argument du för fram?? "Ingen kommer våga köpa något av dig"? Allvarligt?

Paret vars ägg TS bär kommer inte kunna "driva" frågan rättsligt öht. Lagen i vårt land ger moderskapet och vårdnaden till kvinnan som föder barnen. TS kan vara helt lugn. Surrogatmödraskap är olagligt i Sverige. Det här är en risk som paret måste varit medvetna om, annars är de idioter.

Och media kommer knappast vilka driva en häxjakt i syfte att skilja nyfödda bebisar från kvinnan som burit och fött dem.

Det är inte olagligt att använda surrogat! Svensk sjukvård ställer inte upp på det men det är INTE olagligt.

Även vid ex äggdonation har barnen rätt att veta om sitt ursprung. Så paret har alla möjligheter att driva det utifrån barnens rätt.
  • Embla twopointoh
    Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-10-25 18:55:45 följande:
    Det är inte olagligt att använda surrogat i Sverige. Det ör dessutom möjligt att driva det i rätten då barnet alltid har rätt till sitt ursprung. Barnkonventionen är tydlig på den punkten. Paret har all chans att driva detta utifrån barnens rättigheter enligt lagen.
    Svensk lag säger att den kvinna som bär barnet räknas som dess biologiska mor, och att man vid sperma-/äggdonation avsäger sig rätten till att vara förälder. Så paret kan inte driva detta vidare juridiskt, de kommer förlora.

Rätten till sitt ursprung handlar om att man har rätt att veta var man kommer ifrån, inte att man nödvändigtvis måste växa upp hos sina biologiska föräldrar. Det hjälper alltså inte heller paret. Eller kan du peka på någon prejudicerande dom som visar motsatsen?
Svar på tråden Vill behålla barnet