Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-10-25 18:58:00 följande:
Sen undrar jag hur nyanserad du hade varit om någon ex stal dina barn.... Jag känner starkt för barnen och paret. Om ts stal mina barn så skulle en rättsprocess inte vara aktuell..
Du får ursäkta, men du har inte den blekaste aning om vilket trauma jag har varit med om.
Även med personliga erfarenheter i bagaget är det i alla fall teoretiskt möjligt att se på saken nyanserat. Försök inte skylla din oförmåga att inte skriva elakheter på starka känslor. Är det så svårt att kontrollera sig (vilket det absolut kan vara), så har man alltid valmöjligheten att inte skicka inlägget, eller helt låta bli tråden. Du får uppenbarligen tillfredsställelse av att häva ur dig elakheter i skydd bakom skärmen, annars hade du låtit bli.
Du verkar mest känna för paret, eftersom du uppenbarligen inte klarar av att se saken ur de olika möjliga perspektiv detta kan innebära för barnen, såsom att bli separerade från sin anknytningsperson, eller få höra när de växer upp att den kvinna som bar dem egentligen ville behålla dem (för barn har rätt till sitt ursprung, eller hur?).