• Ka4olina

    Vår är alla som vet?

    Ok... så... jag bor men en man jag inte borde bo med... Han har inte slagit men kallat mig och sagt allt man kan säga. Han har gripit tåg i mig och han har knuffat mig. Han har kastat ut mig från lägenheten och jag har stått mer än en gång utanför och undrar vart jag ska ta vägen.

    Jag vet att jag måste lämna honom och jag har försökt... idag sitter jag ute med ett glas vin bara för att slippa gå hem... vår "kommunikation" är allt som oftast sms och är det enda sättet han vill prata med mig så får det vara så... så idag så jag igen att han borde säga upp lägenheten och jag ska flytta... Det räcker nu... Det är inte länge bara mig han säger saker till utan han hotar alla som han ser prata med mig.

    Nu till mitt problem...

    För att orka tror jag att jag behöver någon att prata med...

    Någon som vet hur svårt det är... inte en kompis som tycker att det bara är att gå och jag kan sova på hennes soffa.. utan någon som vet... Och som vet vad som händer nu...

    Så jag sitter på Google och leta, hitter hjälplinjer och artiklar. Men inte en enda chatt eller blogg för historier av nån som vet...

    Så letar jag på fel ställe eller är det något som är så hemligt att ingen kvinna är berörd att prata, att erkänna och att hjälpa? 25-30 % av alla kvinno upplever någon gång någon form av misshandel, men ingenstans hittar jag var alla dessa människor kan mötas och prata...

Svar på tråden Vår är alla som vet?