• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej tjejer!

    Vad roligt att flera som går igenom liknande saker har hittat till denna tråd och kan följa varandra och prata om känslor och upplevelser.

    Jag har nu startat en blogg, inget fancy utan mer för att ha någonstans att skriva av mig. Känns som att jag har så många tankar att jag skulle kunna prata i timmar om samma saker och en blogg tröttnar inte på att höra mina tankar och känslor. Tänkte bara att eftersom flera av er är i samma fas som mig kanske känner igen sig mycket. Gå gärna in och läs och kommentera om ni vill och tycker det är givande.

    https://resan-med-pco.school.blog

    Puss på er!

  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-13 11:17:32 följande:

    Kunde inte hålla mig haha.. tog ett imorse för att se om det hänt något. Det nedersta testet är från imorse och den översta igår. Är det bara jag som ser ett svaaaaaagt streck på det nedersta och ser skillnad på dem?? Man blir ju snurrig i både huvud och ögon efter allt testande..


    Jag gör också det! Ser skillnad på dem och ett svagt streck på det nedersta!!! :O 
  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-13 11:46:39 följande:
    Åh vad skönt att jag inte är själv i alla fall. Kan ju lika gärna vara ett spökstreck. Men nu får vi se hur det ser ut i helgen. :D har ett digitalt som väntat länge på att få användas. Tänkte ta det den dagen man väl får tydliga streck på vanliga test. :)
    Gud vad spännande! Du måste fortsätta testa och se om strecket blir starkare :D Hur många dagar efter ÄL är du på nu? Och du tog en ovitrellespruta eller hur? Hur många dagar har det gått sedan sprutan?
    Nu fick jag upp hoppet igen eftersom vi är på typ samma dag i cykeln och du också testat negativt fram tills nu! Jag har inte tagit något test idag men kommer nog göra det imorgon bitti :)
  • Amne18
    Anonym (Ny) skrev 2018-12-13 13:22:07 följande:

    Är det någon som ser här?

    Bim-5


    Japp! Jag skulle säga att du är gravid :) babyplan har aldrig gett mig spökstreck!
  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-13 14:54:08 följande:

    Jag är på ovitrelle+12, tog sprutan klockan 8.00 1/12. och är på äl+10 eller 11 beroende på om jag hade äl 2/12 eller 3/12 hade mycket känningar både söndagen och måndagen.. :) så än är det ju tidigt om det är något :)


    Vad roligt för vi är på exakt samma dag efter både ägglossning och ovitrelle! Hoppas det är något och inte ett spökstreck!!
  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-14 09:37:07 följande:

    Oklart om det är spök eller inte.. vill bara ha ett tydligt streck så man slipper analysera. Ligger på samma ställe men jag är osäker. Hade ju hoppats på starkare om det var något. Får väl se hur det ser ut i helgen.. :/


    Mitt var negativt imorse igen... Nu har jag officiellt gett upp denna månad. Paus över jul också då kliniken har stängt. På det igen i slutet av januari.. Idag ska jag gå på AW och dricka vin...
  • Amne18
    Enmsik skrev 2018-12-19 10:04:13 följande:

    Tack så mycket för alla grattis! Fortfarande helt overkligt när man kämpat så länge och helt plötsligt står det gravid.. känner mig inte gravid haha förutom att jag är jätte trött på eftermiddagar och har ömma bröst. Så jag hoppas den lilla vill stanna där nu. Shit, fått massa tankar nu att jag måste börja äta bättre än vad jag gjort och grejer haha. Men äter kvinna vitaminer i alla fall och har gjort länge så jag får i mig folsyra och det. Men när den är slut ska jag nog köpa mig gravidtabletter. :D heeeelt overkligt!


    Grattis! Inte varit inne på någon vecka nu då jag fick min mens i fredags förra veckan 2 dagar innan BIM.... Varit väldigt nere och känt att allt är hopplöst... Nu blir det en paus t.o.m. januari och en resa till Bali. God jul och gott nytt år på er allihopa! Hoppas att alla lyckas bil gravida 2019! <3 
  • Amne18

    Fick precis lite ljusrosa i trosan... Nu kommer nog mensen om någon timma... Fan! Någon mer som är besviken och arg denna månad?

  • Amne18
    abouttogiveup skrev 2019-01-10 11:01:16 följande:
    Mycket besviken och arg på mig själv att jag tillåter mig tro att det är denna månaden det händer. Analyserar minsta lilla tåvrickning för att sen mötas av en liten ljusrosa flytning imorse. BIM-2.

    Läkarbesök i eftermiddag... Helt fel inställning just nu känner jag, suck!
    Jag förstår precis vad du menar. Blir lika arg och besviken på mig själv som du som tillåter mig att tro att man varje månad ska ha lyckats.... Lixom varför skulle det gå denna månad när det inte gått de andra 711 gångerna....
  • Amne18
    Mema9 skrev 2019-01-10 12:45:34 följande:
    Vad tråkigt Amne.. Jag känner som du, även fast vi båda här hemma kände på oss att det inte skulle bli något denna gång för de blev så dumt vid jul när vi fick försöka, men man blir ju otroligt besviken ändå man blir aldrig helt förberedd! Allt känns så hopplöst. Men som en nära vän till mig säger för att peppa *en mens närmre en graviditet* Tycker det hjälper mig lite att tänka så..
    abouttogiveup skrev 2019-01-10 00:02:45 följande:

    Ska till läkaren imorgon som vill sätta mig på Letrozol. Ägglossning har uteblivit flertalet gånger senaste året men nu i januari är jag ganska säker på att det lossa. Är det ändå värt att köra på Letrozol då eller ska jag be om ovitrelle spruta för att det säkert ska lossa?

    Något mer man bör fråga hos läkaren?

    Detta är andra utredningen då de ej finner någon anledning hos någon av oss till att jag inte blir gravid.

    Smörjer med progesterall 2 ggr om dagen för min pms, kommer inte kunna sluta med den känner jag för då är jag Odjuret igen...


    Inte så mycket erfarenhet av Letrozol bara för att boozta ägglossningen. Men vill inte läkaren skriva ut ovitrielle denna gång får ni väl försöka en månad utan men be då om att få lämna blodprov för att se så du verkligen ägglossar, annars måste du ju få ovitrielle
    Det blev lite knasigt för oss också denna månad över jul... Vet inte varför jag hoppades att det skulle tagit denna månad men det gjorde jag tydligen när jag kände förtvivlan komma med mensen... När fick du mens?
  • Amne18
    Mema9 skrev 2019-01-10 18:13:40 följande:

    Så tråkigt när man känner att man inte har gjort allt man kan..eller det gjorde vi på sätt och vis. Jag tog ovitriellen 23/12, vi låg 23e på förmiddagen och 24e vid midnatt.. det ska ju räcka men känns bättre att få till det några fler dagar :/ Mensen kom 6/1Jag gjorde 3 försök sen fick jag välja själv om jag ville gå över till sprutor eller testa igen med Letrozol. Men då var det för vi inte hittade rätt dos på Letrozolen..får man ägg och äl ser bra ut fortsätter man nog tills de tar sig eller går över till ivf.. men är säkert olika på alla ställen


    Suger... jag fick idag 10/1 så bara 4 dagar mellan oss. Har du börjat med letrozolen igen? Bokad tid för VUL?
  • Amne18
    Mema9 skrev 2019-01-10 22:21:56 följande:
    Mhåå menshelvete då... Ja jag är inne på dag 3 med letrozolen och ska på vul 17/1 på min cd 12. Då kan vi följas och peppa varann!!

    Äter någon av er några vitaminer eller dylikt på sidan om?
    Verkligen... Den är inte bra för något, bara ett blodigt misslyckande... Jag ska på VUL 21/1 också cd 12. Börjar äta letrozolen imorgon. Vi får absolut följas åt! Analysera minsta lilla stickning och ilning haha. Jag har ätit folsyra sedan vi började försöka alltså ca 7-8 månader men just nu har jag i princip gett upp på min kropp så allt som inte är letrozole har jag struntat i senaste två månaderna... Bara så trött på att försöka för tillfället så gör inget mer än det absolut nödvändiga...

    Har dock funderat på att börja använda progesteronkräm men de är ganska dyrt och vet inte om det gör något på riktigt? Någon annan som provat de?
  • Amne18
    MariaLilli skrev 2019-01-11 14:15:46 följande:

    Hej, 

    Vilken bra tråd. Hoppas det är okej att jag hakar på? Glad

    Jag och min sambo (29 år) har försökt skaffa barn i lite mer än ett år. Alla våra värden är bra. Fick göra en äggledarspolning förra månaden, allt såg bra ut men blev ingen bebis. 

    Har fått letrozol utskrivet, var på VUL i måndags (7/1). Då hade jag ett ägg som var 17 mm och ett litet mindre bakom på ena äggstocken. Läkaren sa att jag skulle ägglossa inom 1-2 dagar. Nu har det gått 4 dgr och jag har inte fått någon LH stegring. Använder clearblue fertilitetsmonitor som visat (hög) dvs östrogenhöjning sedan i söndags. Tror ni att ägget inte kommer släppa den här månaden då? :( 

    Jag frågade om jag kunde få ovitrelle spurtan för att veta att ägget släpper men enl henne har man slutat ge den. Stämmer det? Verkar som många här på FL fått den. 

    Hon rek mig att inte ta äl-test för att inte stressa upp kroppen. Men jag känner mig mer stressad om jag inte vet när jag har ägglossning. Tar ni äl-test när ni äter Letrozol? 

    Trevlig helg {#emotions_dlg.flower}


    Hej! Välkommen! Jag önska att jag kunde ge något bra tips men jag tar inte ägglossningstest alls då de inte stämmer på mig med min PCOS då jag alltid har högt LH får jag nästan alltid positivt på ägglossningstest även om det är helt fel i cykeln. Vet dock att många tar äl-test samtidigt som letrozole och det ska fungera som vanligt. 
  • Amne18
    Mema9 skrev 2019-01-11 15:10:41 följande:

    Sorry för långt inlägg


    Ja det har verkligen varit tufft att inte ens få försöka vissa cyklar utan istället fått avbryta och få börja om. Kämpa mot den eviga väntan.. man vill bara lyckas så fort som möjligt! Jag vet inte, i september var sista gången vi *misslyckades* med doseringen och då sa han -tillslut får man ge sig och ta till andra hjälpmedel. Men sen cykeln efter det och tre på raken har vi ju fått ett fint ägg och en fin ägglossning så nu vet jag inte alls hur länge vi får köra innan ivf lyfts. Ska nog fråga ang det nästa läkarbesök.

    Aha de hittar ingenting alltså.. lustigt det där varför det då inte kan ta sig :/ Undrar vart din mens håller hus då? Fortfarande helt neg på gravtesten? Uscha ni har också försökt länge
    Oliwia92 skrev 2019-01-10 23:11:18 följande:

    Fick besked på att jag ägglossat trots att jag inte fick ovitrelle sprutan så känns skönt att det funkar iaf. Någon som vet när eller varför man gör äggledarspolning ?


    Åh vad skönt att veta!!Visst är det så misslyckande.. Haha ja för man analyserar verkligen ALLT! Nej ge inte upp folsyran den är superviktigt för fostret :) Jag var också inne på progesteronkräm ett tag men det kändes så krångligt så jag gav upp det hehe kanske inte alls är det.
    lilagrodautanben skrev 2019-01-11 13:04:09 följande:

    Hej! Äl och temp.. efter äl, ca 2 dagar efter vad jag tror va äl, så har min temp höjts med 0,4 grader. Har jag ägglossat då?


    Det går väl bara att veta säkert om tempen håller sig kvar högt efter höjningen?Hej , absolut haka på! Hm vad konstigt, har du fått lämna blodprov nån gång för att kolla så du verkligen ägglossar? Har du regelbunden mens? Låter ju väldigt märkligt att hon säger att man slutat gett ovitrielle.. varför skulle man slutat med den.. Vi är många här i forumstrådarna som får de utskrivet :) Jag har pcos och tar äl-test men bara de digitala som fungerar på mig för precis som Amne skrev så ger vi med pcos oftast falskt positivt på älstickor iaf ..
    Jag ska börja äta folsyra igen, bara inte haft någon ork för någonting då allt bara känts meningslöst som att vi aldrig kommer lyckas och att de inte spelar någon roll vad jag gör... Nu är det nya tag! Progesteronkrämen verkar inte såå krånglig bara att den är dyr och vet inte ens om den gör någon nytta. Ska fråga mig gynekolog den 21/1 när jag går dit. :)
  • Amne18
    lilagrodautanben skrev 2019-01-11 15:44:23 följande:
    Ingen som vet?
    Tyvärr, aldrig tempat så har ingen aning... Önskade att jag kunde vara till mer hjälp!
Svar på tråden Gravid med Letrozol