• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 21:16:36 följande:

Då är du som mig då! Hcg högst på kvällen. Fan vad jag längtar till om typ tre dagar men ska kolla såklart imorgon redan, tänk om jag kan ge maken ett positivt test på alla hjärtans dag! Ska på middag på restaurang med hans mamma och pappa och våra barn då, helhärligt att kasta upp ett gravtest då

:)

Åh ja det vore ju underbart! Plussar jag imorgon kommer jag nog ha svårt att hålla mig till alla hjärtans dag:D men tror ändå inte att jag är gravid. Känns som att det skulle varit starkare då. Men det återstår att se imorgon annars vill jag gärna min mens..
  • lilagrodautanben

Förstår men jag tror faktiskt det så ge inte upp hoppet! Förra månaden spydde jag konstant och sov dygnet runt och fick pos men blev missfall ä då.. så ibland känner man inte :)

Enmsik skrev 2019-02-11 21:23:09 följande:

Åh ja det vore ju underbart! Plussar jag imorgon kommer jag nog ha svårt att hålla mig till alla hjärtans dag:D men tror ändå inte att jag är gravid. Känns som att det skulle varit starkare då. Men det återstår att se imorgon annars vill jag gärna min mens..

• Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 21:44:46 följande:

Förstår men jag tror faktiskt det så ge inte upp hoppet! Förra månaden spydde jag konstant och sov dygnet runt och fick pos men blev missfall ä då.. så ibland känner man inte :)

Tack för peppen! Det behövs! <3
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2019-02-11 12:40:43 följande:

Hur länge håller man på med letrozol innan man går vidare till Ivf?

Tror det beror lite på. Vi är ju friska och har varken pco eller pcos så då kan man nog gå vidare snabbare. Jag har gjort 2 övervakade försök med vul varav ett var med insemimation och ett eget försök utan vul.
  • Enmsik

Har nog ändrat mig lite igen.. Ville se vad testlagret skulle visa nu med kvällsurin. Kanske höll mig 2,5-3 timmar.. visade inget! Det ger ju hopp och betyder kanske att urinen bara var utspätt nu och hcg inte kunde mätas som imorse. :D ELLER att det är fel på alla mina test och de visar olika haha! Spännande nu med det digitala imorgon..

Det översta testet är inom tiden som jag tog nu. Och den understa bilden är på testet som togs imorse inom tiden.

• becca90

Igår började jag små blöda men nu är det ingenting igen.. Suck. Men den kommer väl igång snart.

Jag kommer ju hinna minst en omgång till med letrozol innan ivf start men funderar om man ska göra en månad helt utan hormoner? Många som blir gravid på det sättet ju. Hur hade ni gjort?

• Enmsik

INTE GRAVID. Stod det idag.. som jag trodde från början. Så visst är jag lite besviken men det var ganska väntat ändå. Nu hoppas jag mensen kommer igång.. annars får jag ju börja med letrozol ändå men känns ju bättre om jag får mens innan. :)

Lycka till ni andra under denna månad. Nästa gång jag testat blir väl i mars. :) <3

• ViktoriaLe

Usch vad knäpp man blir av allt detta. Tog ett test idag, 7 dagar efter ovitrelle,och det visade svagt svagt positivt streck men nästan obefintligt.. det borde ju betyda att ovitrelle nästan lämnat kroppen?? Ändå har jag så sjuuukt mycket symptom, når jätte illa och har som hugg i magen.. haha vill att det ska bara lördag så jag kan testa på riktigt..

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-12 11:20:33 följande:

INTE GRAVID. Stod det idag.. som jag trodde från början. Så visst är jag lite besviken men det var ganska väntat ändå. Nu hoppas jag mensen kommer igång.. annars får jag ju börja med letrozol ändå men känns ju bättre om jag får mens innan. :)

Lycka till ni andra under denna månad. Nästa gång jag testat blir väl i mars. :) <3

Nä?!! Och jag som trodde! Jättetråkigt men skönt att du ändå känner dig pepp på nytt försök! Hejar på! Kram <3
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-12 17:58:25 följande:

Nä?!! Och jag som trodde! Jättetråkigt men skönt att du ändå känner dig pepp på nytt försök! Hejar på! Kram <3

Ja jag började också göra det.. har jag inte fått mens på fredag så tar jag ett test från testlagret. Är det negativt eller ser ut som det gjorde igår osv så börjar jag med letrozol då. :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol