• Alexi

Vad ger ni i födelsedagspresent/julklapp till barn i 8-10-årsåldern?

Har två barn på åtta och tio år. De börjar verkligen lämna leksaksåldern så det gör att presenter blir ännu svårare.

Vad leker era barn med i den här åldern och vad får de/kommer de få i julklapp/födelsedagspresent?

• Svar på tråden Vad ger ni i födelsedagspresent/julklapp till barn i 8-10-årsåldern?
  • cosinus

Min 8-åring har fått pengar till present i födelsedag och kommer få det även till jul. Hon samlar till en ipad och har i princip sparat alla veckopengar sen förra julen. Någon liten grej får hon i övrigt men annars mest pengar. 

Min 10-åring har eg aldrig lekt med leksaker. Han har alltid velat ha grejor man kan röra sig med. Så till honom har det blivit typ snowboard och sånt genom åren. Han behöver även få en telefon så ev det.

• Sharper

Min bonus på 10 år idag får 500:- av mig och hennes pappa. Hon har önskat sig pengar av "alla" så vi kan åka till Ullared nästa helg och shoppa :)

• scanmia

Min 9-åring önskar sig böcker, hockeyspel, iTunes-kort, en fisk, ny cykel, besök på tivoli, pengar, spel... Det är vad jag kan komma ihåg för tillfället.

• Duckan

I den åldern fick hon lego, presentkort, upplevelser (typ bio, lekland osv), kläder, spel, badbomber bl a.

• elsi
    Alexi skrev 2018-09-27 12:52:51 följande:

Har två barn på åtta och tio år. De börjar verkligen lämna leksaksåldern så det gör att presenter blir ännu svårare.

Vad leker era barn med i den här åldern och vad får de/kommer de få i julklapp/födelsedagspresent?

Min 9-åring (flicka) leker fortfarande en del, men börjar väl lämna det så smått.

Hon har önskat sig Sims4, böcker, målarböcker (såna med modeller/fashion), en ny cykelhjälm (den gamla rosa är töntig), kläder, skal till telefonen, Barbiesaker.

Hon  har tidigare fått en CD-spelare, brädspel, egen resväska, en hotellkudde, alltså extra bred.
  • SilverEmma

Ungarna är 8 och 9. Vi har köpt varsin kickbike till dem (de har hjälmar och skydd sedan innan). Utöver det så får de fina anteckningsblock, pennor, ett par sällskapsspel och något mer som jag glömt. Vi funderade lite på att faktiskt köpa varsin mobil till dem, men tycker att det blir tillräckligt mycket till jul så det blir födelsedagspresenter till nästa år istället.

• MeandHim

Min kille på 8 fick en VR-kamera, gångerna han använt den kan man räkna på en hand.

Mycket lego har det blivit genom åren men nu börjar de tröttna och spelar hellre padda.

Han fick en jojo i julklapp oxh blev heeelt överlycklig!

Nu vill han ha nerf gevär mes extra sikte och nåt som skjuter nät samt en airboard. Funderar på att köpa nån begagnad ifall han inte använder den sen.

Den stora som fyller 11 sparar pengar till en egen dator.

• Vet hur det känns

Mina flickor är 8 och 10 år och mina barn kommer få av oss föräldrar i julklapp detta år. presentkort på olika upplevelser. Lite pengar och sedan något klädesplagg.

• Fliselisan

Dotter, fyller 9 nu, önskar sig: ny cykel, (får hon i julklapp istället), adidasväska, slime, smink, (hon får endast ha hemma, att sminka sin sminkdocka eller leka med själv), spindelstativ till mobilen(så man kan fästa upp den i en hylla eller liknande), locktång, hårfärg (vill färga lila)....

• Fliselisan

Hon har tidigare fått:

* kickbike (används flitigt),

* köpt en airbord som hon sparat till själv, används jättemycket.

* Undervattenskamera(sällan använt),

* gympamatta -Ikeas (mycket bra, ofta använd),

* trådlösa hörlurar - helt onödiga,

*hatchimals - roliga för stunden

* mindre piano/keyboard - periodvis roligt

* sminkdocka - kul ibland

M.m. M.m.

• Tow2Mater

Tio-åringen fick en Fortnitekeps, nya solglasögon, lite skämtsaker som minion-ögon etc, godis, ett par böcker, och så det han önskade sig - pengar....

Julen närmar sig suck, det blir svårare och svårare...

• hammarhajen

Böcker, förstås. Alltid böcker, varje jul och födelsedag.

Sällskapsspel. 

Utrustning som cykel, skridskor, skidhjälm, simglasögon.

Material för skapande, pyssel och bygg som glitterfärger, fina pennor etc.

Material för sport, som ny fotboll, basketkorg till garageuppfarten osv. 

Sådant de gillar, som smycken, lego, keps med favvologgan,fotbollströja med idolen, tröja med det som är inne nu, pussel.

Upplevelser som äventysbad, bowling.

Och inte är de för gamla för att leka! Men kanske mer aktiva leksaker, som kickbike, vattenballonger, stora badleksaker (t.ex. sådana man sätter efter en båt)

• Gurkan

Sonen är 8 år och i julklapp får han en legosats, ett par acrionfigurer, labo till Nintendo switch, Harry Potter godis och ett slime.

Svar på tråden Vad ger ni i födelsedagspresent/julklapp till barn i 8-10-årsåldern?