• ranten

    IVF frågor - pcos frysa alla ägg direkt?

    Hej!

    Är just nu på en pergo kur. Lyckas det inte ska vi gå vidare med ivf.

    Jag har pcos och barn sedan innan med pergo.

    Idag sa läkaren att om vi gör ivf så blir det äggplock och sen fryser de äggen för att risken är så stor att jag blir överstimulerad och då blir det ingen graviditet ändå. Att det är bättre att vänta då.

    Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden IVF frågor - pcos frysa alla ägg direkt?
  • ranten
    nirakanna2 skrev 2018-10-03 22:05:35 följande:

    Hur menar du med "vad skulle ni ha gjort"? Om läkaren rekommenderar frys och insättning i ostimulerad cykel hade jag lytt rekommendationen. Mitt barn hamnade i frys pga att jag hade cellförändringar och blev insatt månaden efter.


    Nä min fråga var hur har ni gjort? Alltså om det är vanligt att på förhand bestämma sä eller se om man blir överstimulerad var min tanke. Givetvis gå efter läkarens rekommendation
  • ranten
    LimeLime skrev 2018-10-04 14:54:17 följande:

    Hej

    Jag har också pco och är mitt i min första ivf-behandling. Stimulerades med låga doser pga risk för överstimulering. Svarade trots det med många äggblåsor så de fick ändra lite i behandlingen samt tidigarelägga äggplocket. Har gjort äggplock nu i veckan. Då jag fortfarande anses vara i riskzonen för överstimulering så är det fortfarande oklart om det blir insättning i slutet på veckan eller frys, beror på hur jag mår och hur ultraljudet ser ut. Hoppas det hjälpte dig lite :)


    Hur har det gått? :)

    Ja så det blir ändå lite avstämning då för att kolla hur man reagerar. Jag ska göra utomlands kanske spelar in lite också för förfarande för hon var väldigt rak på att det blir att frysa alla.
Svar på tråden IVF frågor - pcos frysa alla ägg direkt?