• Johannus

Bonde söker fru 2018

Hej alla!

Nu har Bonde söker fru börjat och jag undrar om det finns andra som vill diskutera programmet här. Hoppas det :)

• Svar på tråden Bonde söker fru 2018
  • Johannus
    Tecum skrev 2018-11-28 21:54:11 följande:
    Men bruden verkade jobbig och hade en negativ attityd redan innan de kom iväg. Misstänker att något har hänt som vi inte fått se, annars hade hon knappast varit kvar så länge.
    Ja klart hon var negativ för hon såg att dem skulle fiska vilket inte var hennes intresse. Sen klagade hon på att Erik går som efter en bok hur en tjej ska vara. Nå det blir lättare för Erik att välja den han vill bli ihop med.
  • Johannus
    ragnvaldigur skrev 2018-11-28 21:57:55 följande:
    Förstår att Susanna känner sig kluven, båda verkar väldigt bra. Kanske att Hannes är lite för raggig och att Jim inte riktigt passar med högaffeln i näven.. Ska bli intressant att se vem hon väljer. Per har samma dilemma. Personligen hoppas jag att han väljer lina. Jag känner verkligen för henne på nåt sätt. Simon passar nog bäst med Amanda och sen han där fågelbonden tycker jag saknar den där goa värmen. Han verkar lite stel och militäriskt så tvivlar lite på att han hittar nån överhuvudtaget. Men för hans skull hoppas jag att jag har fel.
    Håller med dig i allt du skriver, men jag tror ändå att Susanna kommer att välja Hannes.
  • Tecum
    Johannus skrev 2018-11-28 22:28:28 följande:
    Ja klart hon var negativ för hon såg att dem skulle fiska vilket inte var hennes intresse. Sen klagade hon på att Erik går som efter en bok hur en tjej ska vara. Nå det blir lättare för Erik att välja den han vill bli ihop med.
    Men om hon verkligen varit intresserad av honom borde hon hållit god min och inte börjat tjafsa. Nu sumpade hon sina chanser direkt. Och att han testar och räknar plus och minus, det gör ju alla och det är nödvändigt när de har så kort tid och flera att välja på.
    Ja det valet är i praktiken avklarat.
  • Helgapelga
    Tecum skrev 2018-11-28 22:14:30 följande:
    Är du singel? Då kan du ju höra av dig till honom efter nästa program, om han inte blir vald... Men det gäller att vara snabb, det blir många om budet
    Haha! Ja, jag är singel men nej, det kommer jag inte att göra :D Men jag önskar honom verkligen allt gott i livet, och att han träffar sitt livs kärlek och får en härlig framtid, för han verkar vara en riktigt fin och go kille som har hjärtat på rätta stället!
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-11-28 22:30:47 följande:
    Håller med dig i allt du skriver, men jag tror ändå att Susanna kommer att välja Hannes.
    Jag hoppas också att Susanna väljer Hannes.
  • Nandez
    Tecum skrev 2018-11-28 22:45:58 följande:
    Men om hon verkligen varit intresserad av honom borde hon hållit god min och inte börjat tjafsa. Nu sumpade hon sina chanser direkt. Och att han testar och räknar plus och minus, det gör ju alla och det är nödvändigt när de har så kort tid och flera att välja på.
    Ja det valet är i praktiken avklarat.
    Detta skriver jag under på
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-12-05 21:48:18 följande:
    Åh, så fina Susanna och Hannes var smile1.gif
    Ja dem var verkligen fina i hop och jag kan garanterat säga att Jim kommer att få tusentals brev  så han blir inte singel länge heller.

Men jag blev lite snopen på Per för jag hade trott han hade valt den mörka tjejen (namnet har jag redan glömt) :(

• ragnvaldigur

Hoppas att Simon och Frida får det bra ihop. En sån godhjärtad kille förtjänar en trogen och snäll tjej. Är lite orolig att hon får för sig nån idé och bara drar.. Amanda hade nog vart ett tryggare val.

Tycker synd om Lina, hon verkar ju verkligen toppen.

Men men de va mycket fina känslor i övrigt :)

Svar på tråden Bonde söker fru 2018