• Johannus

Bonde söker fru 2018

Hej alla!

Nu har Bonde söker fru börjat och jag undrar om det finns andra som vill diskutera programmet här. Hoppas det :)

• Svar på tråden Bonde söker fru 2018
  • Palestrina
    Johannus skrev 2018-12-12 23:43:55 följande:
    Såg hennes och Lindas intervju på FB och gillade inte alls vad hon sa. Hon hade kunnat skicka sms till Simon innan resan. Att hon inte förstår hur illa hon gjort Simon bara ett meddelande hade varit bättre än inget alls.

Hoppas verkligen Simon vågar ta kontakt med någon av de andra tjejerna.
    Jag tyckte att man såg och kände att hon spelade teater på bondgården. Man tycker så otroligt synd om Simon som blev så bränd, men jag blev samtidigt väldigt rörd över den fina vänskapen mellan honom och bästisen.

Tror tyvärr inte riktigt på det här konceptet med en kärlekstävling. Det lockar fel typer av människor, eftersom det på något sätt är viktigare att man vill vara med på TV än att verkligen hitta kärleken. Om det var upplagt annorlunda kanske, att de fick känna sig för mer förutsättningslöst bland brevskrivarna och inte behövde lägga upp det som en tävling. Och om deltagarna inte behövde agera inför ett TV-team skulle det vara bättre upplagt för ärlighet.

Jag får samma teaterkänsla av de andra deltagarna också tyvärr. Nästan så att jag tror mest på dem som inte verkar förälskade, för att de verkligen inte förställer sig och krystar fram känslor, utan för att de är mycket uppriktigare med att de känner sig för. Ju fler gånger jag får höra någon säga "jag är så kär", desto mindre tror jag på det.
  • Nandez
    Teresia0407 skrev 2018-12-12 20:32:59 följande:
    Usch tycker så synd om Simon smile4.gif
    Ja, det gjorde ont i hjärtat att se.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-12-12 20:53:35 följande:
    Fy fasen så lågt/ elakt gjort av Frida mot Simon. Blir så arg eftersom hon visste att han var sårad tidigare. 
    Verkligen.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-12-12 21:44:28 följande:
    Undrar varför hon egentligen var med och varför hon inte meddelade Simon innan resan att hon inte ville vara med längre, då hade kanske någon annan av deltagarna kunnat få följa med på resan. 

Tur att Simons bästa kompis kom på resan i alla fall , men han måste vara rädd för att ens försöka bli kär igen.
    Nej så där gör man bara inte utan att förklara.
    Ja, det var bra att kompisen kunde åka med så kort varsel.
  • Nandez
    Teresia0407 skrev 2018-12-12 22:01:10 följande:
    Nej så gör man inte, vedervärdigt. I en intervju skyller hon på panik. Hennes känslor svalna när kamerorna slockna säger hon och därav tror jag att hon hade en tanke bakom, att endast vara med på tv. Ä-a människa. Hon har redan ny pojkvän..
    Hoppas han klarar av att bli kär igen. Kanske med hjälp av hans väns stöttning.
    Precis, Amanda hade kunna följt med.
    Jag håller med, illa.
  • Nandez
    Tecum skrev 2018-12-12 22:05:00 följande:
    Jag läste just en patetisk intervju med henne på Aftonbladets hemsida där hon säger att "allt blev svart" och att hon inte kunde (läs vågade) säga till Simon att hon inte ville åka. En bedrövlig bortskämd fegis till barnunge, att inte ens kunna svara i telefon när han ringde. TV4 sökte henne också förstås men hon höll sig undan. Amanda hade rätt när hon sa att Frida hade en del att jobba med... Nu har hon en ny kille, stackars honom.
    Ja, det verkar vara som så att de andra uppfattade att det var något med Frida.
  • Nandez
    Palestrina skrev 2018-12-13 12:55:07 följande:
    Jag tyckte att man såg och kände att hon spelade teater på bondgården. Man tycker så otroligt synd om Simon som blev så bränd, men jag blev samtidigt väldigt rörd över den fina vänskapen mellan honom och bästisen. smile1.gif

Tror tyvärr inte riktigt på det här konceptet med en kärlekstävling. Det lockar fel typer av människor, eftersom det på något sätt är viktigare att man vill vara med på TV än att verkligen hitta kärleken. Om det var upplagt annorlunda kanske, att de fick känna sig för mer förutsättningslöst bland brevskrivarna och inte behövde lägga upp det som en tävling. Och om deltagarna inte behövde agera inför ett TV-team skulle det vara bättre upplagt för ärlighet.

Jag får samma teaterkänsla av de andra deltagarna också tyvärr. Nästan så att jag tror mest på dem som inte verkar förälskade, för att de verkligen inte förställer sig och krystar fram känslor, utan för att de är mycket uppriktigare med att de känner sig för. Ju fler gånger jag får höra någon säga "jag är så kär", desto mindre tror jag på det.
    Du har en poäng.
  • Emerencia

Men ingen slutar ju upp med någon verkar det som. I kärlek för alla var alla fortfarande singlar vid återbesök och det verkar som de andra var singlar också. Det är inte alls bra för TV4 Bonde söker fru att ingen av 8 deltagare iaf fortfarande träffade någon bara några månader senare.

• Tecum
    Nandez skrev 2018-12-13 13:06:22 följande:
    Ja, det verkar vara som så att de andra uppfattade att det var något med Frida.
    Att känslorna försvinner när tävlingen är över och kamerorna borta kan man förstå. Det är lätt att ryckas med. lura sig själv och spela teater. Men att inte våga meddela Simon det är helt oförlåtligt, tjejen måste ha någon diagnos. Noll empati och verklighetsförankring.
  • Tecum

Jag tror också att programmet måste ändra koncept på något vis. Det funkar inte att hetsa deltagarna att gång på gång säga hur kära de är, men sedan blir det inget. Urvalet är bristfälligt då det bara är extroverta och supersociala personer som vill ställa upp, det går inte att göra så mycket åt. Men tävlingsmomentet borde tonas ner och bönderna få fler tillfällen att träffa en partner i taget, utan kamera.

Svar på tråden Bonde söker fru 2018