• Johannus

Bonde söker fru 2018

Hej alla!

Nu har Bonde söker fru börjat och jag undrar om det finns andra som vill diskutera programmet här. Hoppas det :)

• Svar på tråden Bonde söker fru 2018
  • Johannus
    ragnvaldigur skrev 2018-12-05 22:25:35 följande:
    Hoppas att Simon och Frida får det bra ihop. En sån godhjärtad kille förtjänar en trogen och snäll tjej. Är lite orolig att hon får för sig nån idé och bara drar.. Amanda hade nog vart ett tryggare val.
    Tycker synd om Lina, hon verkar ju verkligen toppen.
    Men men de va mycket fina känslor i övrigt :)
    Många saker beror även på bönderna....Är kärleken lika viktig som gården/djuren? Man måste både kunna ge och ta. Även brevskrivaren är hon/ han med på vad som sker på gården när vardagen kommer fram. Visst har man hört att kärleken övervinner allt, men vi ser det senare.

Simon och Frida tvivlar jag på.
    Per och den han valde är jag osäker på.
    Enda säkra på är jag med Susannas val....Hon och Hannes hör i hop.
    Erik ja kanske rätt val, men om han fortsätter att vara bestämmande så stannar hon inte.

Lycka till alla Bönder med era val.
  • TotteE
    Johannus skrev 2018-12-06 00:10:28 följande:

Många saker beror även på bönderna....Är kärleken lika viktig som gården/djuren? Man måste både kunna ge och ta. Även brevskrivaren är hon/ han med på vad som sker på gården när vardagen kommer fram. Visst har man hört att kärleken övervinner allt, men vi ser det senare.

Erik ja kanske rätt val, men om han fortsätter att vara bestämmande så stannar hon inte.

Inte alls säker på att Susanna och Hannes kommer funka ihop i längden..
  • Teresia0407

Erik är för bestämmande, han ger intrycket av att vara en besserwisser på sätt och vis och klarar inte tjejen av hans leverne så är det tack och good bye. Känns så.

Simon tror jag faktiskt kommer bli dumpad och Sofie och Per tror jag på och Susanna och Hannes hör ihop det såg man, även om jag tror att med Jim hade det blivit lite mer stadigt. Vi får väl se i nästa avsnitt, oftast då det sätts på prov. Ni kommer väl ihåg Annie som dumpade sin bonde efter resan?

• Johannus
    Teresia0407 skrev 2018-12-06 07:29:05 följande:
    Erik är för bestämmande, han ger intrycket av att vara en besserwisser på sätt och vis och klarar inte tjejen av hans leverne så är det tack och good bye. Känns så.
    Simon tror jag faktiskt kommer bli dumpad och Sofie och Per tror jag på och Susanna och Hannes hör ihop det såg man, även om jag tror att med Jim hade det blivit lite mer stadigt. Vi får väl se i nästa avsnitt, oftast då det sätts på prov. Ni kommer väl ihåg Annie som dumpade sin bonde efter resan?
    Många av det paren som har varit med har efter inspelningen gjort slut.
    En del par har fått barn och gjort slut. 

Men sen finns det par som fortfarande är tillsammans.

Man får hoppas att det här paren håller i hop.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-12-05 22:04:33 följande:
    Ja dem var verkligen fina i hop och jag kan garanterat säga att Jim kommer att få tusentals brev  så han blir inte singel länge heller.

Men jag blev lite snopen på Per för jag hade trott han hade valt den mörka tjejen (namnet har jag redan glömt) :(

Jim har nog inga problem med att träffa en tjej.
  • Nandez
    ragnvaldigur skrev 2018-12-05 22:25:35 följande:
    Hoppas att Simon och Frida får det bra ihop. En sån godhjärtad kille förtjänar en trogen och snäll tjej. Är lite orolig att hon får för sig nån idé och bara drar.. Amanda hade nog vart ett tryggare val.
    Tycker synd om Lina, hon verkar ju verkligen toppen.
    Men men de va mycket fina känslor i övrigt :)
    Det verkar som att Frida har dumpat Simon, tråkigt nog.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-12-06 00:10:28 följande:

Ja, det strålade om Susanna och Hannes
  • Nandez
    TotteE skrev 2018-12-06 00:20:52 följande:
    Inte alls säker på att Susanna och Hannes kommer funka ihop i längden..
    Jag tror att de har stor chans att fungera tillsammans.
  • Tecum

Jag tror på Per och Moa, de verkar trygga med varann. Susanna och Hannes kommer nog att hålla ihop ett tag men i långa loppet tvivlar jag på dem. Det blir inget för Erik, hon verkade vara det minst dåliga valet snarare än det bästa. Synd om Simon, han var så kär i henne men hon ger mig dåliga vibbar. Amanda kallade henne dramaqueen och det var ändå vänligt sagt... Hon påminner som sagt om Annie härom året.

• Teresia0407
    Tecum skrev 2018-12-06 19:49:58 följande:

Jag tror på Per och Moa, de verkar trygga med varann. Susanna och Hannes kommer nog att hålla ihop ett tag men i långa loppet tvivlar jag på dem. Det blir inget för Erik, hon verkade vara det minst dåliga valet snarare än det bästa. Synd om Simon, han var så kär i henne men hon ger mig dåliga vibbar. Amanda kallade henne dramaqueen och det var ändå vänligt sagt... Hon påminner som sagt om Annie härom året.

Håller med
Svar på tråden Bonde söker fru 2018