• TrueLove12

    Försöka bli gravid 2019

    Hej

    Mycket och tänka på innan man börjar försöka. Jag och min man började försöka i nov förra året. Innan pratade vi väldigt mycket om barn och diskuterade kostnade vad man behöver göra innan man försöker tex ta folsyra tabletter m.m

  • TrueLove12
    Bope M skrev 2018-11-02 17:20:33 följande:

    Jag har börjat äta folsyra nu, och vi pratar massor om just ekonomi, sparande och ja - såklart själva barnet. Just nu är det största problemet för mig att orka vänta tills det är dags ..haha! Därför tänkte jag att det är roligt med saker man kan förbereda med, under tiden som man väntar på att det är dags att börja försöka


    Det är bra de :)

    Ja de finns så mycket och lära sig och läsa innan man blir gravid och även planera är ändå roligt..

    Haha känner igen mig där orka vänta haha hållt på ca ett år.

    Har redan skaffat en del kläder barnvagn osv sen kollar man på olika saker vad man ska skaffa senare m.m
  • TrueLove12
    Bope M skrev 2018-11-03 14:42:46 följande:

    Vi köpte dom första bebiskläderna idag!! Iiihhh , jag blev så glad av bara det. Känns som att det går lite lättare nu, inte för att det är särskilt långt kvar till mars/april men det blir lite lättare att vänta :D läser du något speciellt ? Jag googlar mest runt, men inte hittat den perfekta "bli-mamma"-sidan där man kan läsa om basically typ allting


    Hihi de e kul och skaffa bebis saker kläder m.m på något sett blir de lättare fick en hel del av kompis med.

    Tiden går fortare än vad man tror faktiskt därimot är de jobbigt när de inte vill ta sig direkt.

    Googlar rätt mycket sen hittar man lite olika sidor m.m
  • TrueLove12
    Bope M skrev 2018-11-03 23:09:43 följande:

    Ja, kan förstå att det blir jobbigt...har ni blivit gravida än ?


    Vi försöker fortfarande dock denna gång vet jag inte om de har tagit sig eller inte men får se.

    Har vart mycket genom året som gått stres m.m sen lära känna sin kropp och allting med detta och göra.

    Jag tempar sen haft äl tester innan men de stressade upp mig mest vi har försökt och bara gå på tempen men vet inte
  • TrueLove12
    Bope M skrev 2018-11-04 12:42:24 följande:

    Åh jag hoppas verkligen att det tar sig nu! Och om inte så hoppas jag det inte dröjer länge till


    Ja vi får se temp är låg så ingen aning.

    Men sakt att de inte kommer ta sig detta år för att inte bli ledsen
  • TrueLove12

    Igår var vi på första mötet om fertilitetsutredningen fick ta prover och boka in fler tider m.m så får vi se hur detta går

  • TrueLove12
    Bope M skrev 2019-02-19 15:43:31 följande:

    Hoppas det går bra !! Håller tummarna för er.


    Tack så mycket ja vi hoppas att de hjälper oss nu
  • TrueLove12
    Bope M skrev 2019-02-19 15:43:31 följande:

    Hoppas det går bra !! Håller tummarna för er.


    Tack så mycket ja vi hoppas att de hjälper oss nu
  • TrueLove12
    Bope M skrev 2019-02-25 23:17:49 följande:

    Imorgon ryker spiralen ! Guuud vad spännande. Men vi börjar försöka på riktigt i april, men vi har sagt att händer det innan så händer det ! Åh, vill inte vänta mer nuuu


    Vad roligt :) hoppas de gick bra :)
  • TrueLove12
    Bope M skrev 2019-02-28 20:22:51 följande:

    Gick superenkelt med själva uttaget, så nu hoppas jag att det inte ska ta allt för lång tid med själva bebis. Men vem vet. Barnmorskan var så gullig som blev så glad när jag berättade att vi skulle försöka :D hur mår ni, vad kommer hända för er ? Ska ni gå liksom nån utredning, försöker ni under tiden ?


    Det är ju gott att allt gick bra. Som min bm sa typ när ja tog ut p staven nov 2017 hon fråva om ja skulle fortsätta med preventivmedel men ja sa nej då vi ska försöka få barn. Hon blev glad och tipsa om då folsyra osv men de visste ja innan då ja vart gravid en gång innan men de va innan vårat förhållande de slutade med abort.

    Vi påbörja fertilitetsutredning feb i år ska ha första mötet med läkare nu 18e april.

    De har vart mkt stress runt oss flytt m.m vart väldigt mkt. De här med att de inte velat ta sig på så länge som de gått känns mkt just nu hopplöst.

    Vi försöker under tiden vi väntar då de tar litet tag få alla svar m.m

    Hoppas de går fortare för er iaf än för oss de har tagit 1,5år snart
Svar på tråden Försöka bli gravid 2019