• Hårfagre

    Kissa i simbassängen

    Hur är det egentligen, finns det andra vuxna än bara jag som inte ids gå upp ur bassängen.. in i omklädningsrummet för att där få stå och köa för att urinera ?

    Jag kissar rätt ut i bassängvattnet, det känns naturligt och okej. Jag tillåter självklart då även andra gäster i bassängen att simma omkring i mitt kiss. Det är ok och gör mig inget.

  • Svar på tråden Kissa i simbassängen
  • Anonym (KlorTarBortDet.)

    Ingen fara, det tar kloret i bassängvattnet hand om. När jag var barn/tonåring och vi besökte simhallen på idrottslektionerna var det vanligt att det var åldringar där och simmade och som ibland kissade i vattnet. Visst tyckte man det var lite äckligt, men det försvinner iom kloret.

    Hatar också att stå i kö bara för att få gå på muggen. Så jag hade gjort som du. Nu har jag sällan besökt någon simhall i vuxen ålder, men om blåsan verkligen hade tryckt på och det var lång kö till toaletterna, så hade jag nog gjort detsamma.

  • Anonym (J.)
    Anonym (KlorTarBortDet.) skrev 2018-11-17 12:33:55 följande:

    Ingen fara, det tar kloret i bassängvattnet hand om. När jag var barn/tonåring och vi besökte simhallen på idrottslektionerna var det vanligt att det var åldringar där och simmade och som ibland kissade i vattnet. Visst tyckte man det var lite äckligt, men det försvinner iom kloret.

    Hatar också att stå i kö bara för att få gå på muggen. Så jag hade gjort som du. Nu har jag sällan besökt någon simhall i vuxen ålder, men om blåsan verkligen hade tryckt på och det var lång kö till toaletterna, så hade jag nog gjort detsamma.


    Ja, men om alla skulle resonera som du, hur tror du att badvattnet skulle bli då. Ja, hur som helst, så det är helt obegripligt för mig i alla fall, att vuxna kissar i badvattnet.
  • Hårfagre

    Det känns naturligare att kissa i det varma mysiga bassängvattnet än att behöva gå upp och huttrande ta sig in på toaletten i omklädningen.

  • Anonym (KlorTarBortDet.)
    Hårfagre skrev 2018-12-14 00:07:11 följande:

    Det känns naturligare att kissa i det varma mysiga bassängvattnet än att behöva gå upp och huttrande ta sig in på toaletten i omklädningen.


    Precis!

  • Anonym (J.)
    sextiotalist skrev 2019-01-09 11:25:56 följande:

    Klor tar inte bort urinet, snarare så blir det skadliga reaktioner

    www.nyteknik.se/innovation/sa-ska-snusk-vattnet-i-bassangen-stoppas-6398773


    Nej, men förr i tiden fanns det inte så många alternativ att välja på än klor. Vi provade med sandfilter, men det blev värre reaktion på hud och ögon än vad klor gav. Så vi fick gå tillbaka till kloranvändning. Men det rättfärdigar inte att kissa i bassänger ändå, tycker jag. Och vi var väldigt noga med att inte ha för hög klorhalt där jag jobbade. Men jag har tyvärr förstått, att det är väldigt mycket mer vanligt att kissa i bassänger än vad jag någonsin hade trott...Ja, jag tycker det är vidrigt, blää.
  • Anonym (Färgreaktion)

    Läste någonstans om att ha ett ämne i vattnet som reagerar på urin och fekalier och då färgar vattnet. Så skulle någon kissa bildas ett starkt färgat område där urinet kommer. Blir ju givetvis ljusare när urinet skjutas ut spänds vartefter. Vet inte om det var på riktigt eller önskan.

    Med tanke på folks sunkiga vanor låter det som att det hade varit en bra ide. Borde ju avskräcka en del i alla fall...

  • Hårfagre
    Anonym (Färgreaktion) skrev 2019-01-09 13:19:33 följande:

    Läste någonstans om att ha ett ämne i vattnet som reagerar på urin och fekalier och då färgar vattnet. Så skulle någon kissa bildas ett starkt färgat område där urinet kommer. Blir ju givetvis ljusare när urinet skjutas ut spänds vartefter. Vet inte om det var på riktigt eller önskan.

    Med tanke på folks sunkiga vanor låter det som att det hade varit en bra ide. Borde ju avskräcka en del i alla fall...


    Nej fy, det vore att ta ett steg tillbaka tycker jag.
  • Anonym (Lasse)
    Anonym (Färgreaktion) skrev 2019-01-09 13:19:33 följande:

    Läste någonstans om att ha ett ämne i vattnet som reagerar på urin och fekalier och då färgar vattnet. Så skulle någon kissa bildas ett starkt färgat område där urinet kommer. Blir ju givetvis ljusare när urinet skjutas ut spänds vartefter. Vet inte om det var på riktigt eller önskan.

    Med tanke på folks sunkiga vanor låter det som att det hade varit en bra ide. Borde ju avskräcka en del i alla fall...


    Kan man lika gärna färga vattnet direkt. Ungefär så det skulle se ut efter en halv dag, skulle finnas många som inte bryr sej nämnvärt.
  • Anonym (Färgreaktion)
    Anonym (Lasse) skrev 2019-01-11 16:10:36 följande:

    Kan man lika gärna färga vattnet direkt. Ungefär så det skulle se ut efter en halv dag, skulle finnas många som inte bryr sej nämnvärt.


    Men skulle det inte vara pinsamt att simma där med en färgad vatttenstråle mellan benen. Alla omkring skulle ju se, hur oskyldig du än försökt se ut...
  • Anonym (Blä)
    Hårfagre skrev 2019-01-10 20:17:47 följande:

    Nej fy, det vore att ta ett steg tillbaka tycker jag.


    Förstår varför ingen tjej vill ha dig, du är äcklig på så många sätt.

    Du har förfallit totalt de senaste åren med det ena vidriga inlägget efter det andra.
  • Hårfagre
    Anonym (Blä) skrev 2019-01-11 23:43:59 följande:

    Förstår varför ingen tjej vill ha dig, du är äcklig på så många sätt.

    Du har förfallit totalt de senaste åren med det ena vidriga inlägget efter det andra.


    Vore bra intressant att veta vem du är.
  • Anonym (Lasse)
    Anonym (Färgreaktion) skrev 2019-01-11 23:41:19 följande:

    Men skulle det inte vara pinsamt att simma där med en färgad vatttenstråle mellan benen. Alla omkring skulle ju se, hur oskyldig du än försökt se ut...


    Lite, men skulle även vara fint, gillar färger.
  • Humörmamman

    Att det finns så många äckel! Har aldrig varit med om några långa köer på simhallen. Och på vilket sätt skulle det vara förmildrande att befinna sig i en bassäng - gör ni likadant om ni befinner er på stan? Där kan det definitivt vara svårare att  hitta en toalett, på badet är den i alla fall max några steg bort. Ni som skriver är väl vuxna människor, nog känner ni några minuter innan det är dags att det tränger på, om det nu är så lång kö - ställ er i god tid! Herre gud! 

  • Hårfagre

    Folk är snabba att döma och visar inte den minsta lilla förståelse. Trist att det skall behöva vara på det sättet i vår samtid, mycket trist...

  • Humörmamman

    Döma...? För att en vuxen människa inte kan styra sin blåsa och visa respekt för andra människor som inte vill simma i ert urin...? Ja, då är jag dömande!

  • Humörmamman

    Döma...? För att en vuxen människa inte kan styra sin blåsa och visa respekt för andra människor som inte vill simma i ert urin...? Ja, då är jag dömande!

  • Hårfagre
    jonassss skrev 2019-03-12 08:53:35 följande:

    Funderat över att kanske använda någon sorts badblöja? 


    Nej jag kissar bara, det försvinner ju ändå fort in i badvattnet.
Svar på tråden Kissa i simbassängen