Inlägg från: Anonym (Påslakantjuven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

Anonym (Yepp) skrev 2018-10-04 14:07:00 följande:
    Ja för en kvinna frodas och lever av bekräftelse- Det är vad som motiverar henne. Därför behöver hon en man som uppvaktar henne och får henne att våga och vilja. Det är startknappen för kvinnors sexualitet. Att få känna sig jagade och åtrådda.
    Men ju mer jag tänker på det...
    Känns inte bra. Låter som en ursäkt att tjejer ska kunna fortsätta vara bortskämda, bli "jagade".
    För då är han en "riktig man".
    Bullshit säger jag.

Ni som tycker att det är manligt när killen tar initiativ, blyga killar är omanliga?

Gillade ett inlägg nån skrev i en tråd:

"Jag har aldrig ångrat att jag har tagit initiativet, vare sig det gällt en kopp kaffe eller att dyka upp hemma hos honom med bara snygga underkläder under kappan.

Välj själv och lär dig hitta pärlorna bland svinen. Och ibland kan de bli goda vänner för många år framåt om de inte just blir din partner.

Beundra, uppvakta, förför män! För att det är roligt. "

Det är sexigt med tjejer som har lite go i sig. Inte bara är passiva, och tycker att mannen ska "vara manlig och ta första steget".
    Tänk på det flickor Flört

Anonym (Missuppfattad) skrev 2018-10-05 09:28:56 följande:
    När en kvinna har gjort sig tillgänglig anser hon att hon har gjort sitt. 
    En kvinna. Inte alla.
    Anonym (Bekvämt) skrev 2018-10-05 23:09:36 följande:
    Självklart är det mer bekvämt att vara passiv och låta männen uppvakta.
    Det tror jag också. Gött för egot om inte annat Solig Och så kan säga att män som inte uppvaktar är omanliga. Också bekvämt.
    Anonym (eee) skrev 2018-10-06 04:21:12 följande:
    Nu är det tack och lov ett tag sen jag behövde nätdejta, men jag är en sån där märklig kvinna som många män inte verkar tro finns. Antalet män som har raggat på mig genom åren kan räknas på ena handen (om man tar bort några fingrar :) ). Inte heller på nätdejtingsajterna fick jag träffar eller var särskilt intressant för män. Så frågan för mig blir felställd - för min del var jag tvungen att vara aktiv för att överhuvudtaget kunna få till en dejt.
    Jodå, vet att det finns tjejer som inte heller har det så lätt på dejtingfronten. Nätdejting är speciellt. Mycket yta. Man bläddrar förbi folk lite som varor i en katalog. "Next". Är själv en sån person som kommer bäst till min rätt i verkligheten. Och så tar det lite tid att lära känna mig. 
    Well, that's pretty much a result of the idea of traditional gender roles, and entitlement. Which is why a female who is not a fan of gender roles and is in fact against them is a better pick than anyone who claims to be "traditional".

Svar från ett forum om könsroller. Stämmer bra det. Tjejer som är konservativa, tycker det är manligt med män som tar initiativ, är mest en omskrivning för lathet Skrattande
    Alltså bättre hitta tjejen som inte är lika lat.

Jag tror det är lika svårt för män och kvinnor att hitta rätt.
    Sex kanske kvinnor kan få lättare (erbjuds) OM de vill. Men ska ju kännas rätt där också. Inte alla man tänder på liksom Solig

Anonym (eget omdöme) skrev 2018-10-06 18:28:43 följande:
    Många män är nöjda med sex eftersom de tycker att det mellan benen är intressantare än det som sitter mellan öronen. 
    Ja, det är trist. Men jag och många män värdesätter andra saker mer. 
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?