Inlägg från: Anonym (Påslakantjuven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

2. IT?S SEXY.There?s something about a girl making the first move that guys just can?t resist. Try it and you?ll see for yourself.

3. YOU COULD BE DOING YOURSELF (AND THE GUY) A FAVOR. Not all guys are going to make the first move. Just because he hasn?t come over to say hello doesn?t mean he?s not interested. You could be missing out on a perfectly good guy if you don?t make the first move ? and he could be missing out on a great girl, too. Do both of you a favor and make the first move.

4. IT SHOWS CONFIDENCE.Men aren?t looking to repair anyone?s ego or take away anyone?s insecurities. When you approach a guy first, you?re likely a confident girl who doesn?t need someone else to make her whole. You?re likely a girl who is fulfilled on her own and because of that you have a lot to offer in a relationship. And isn?t that what every guy is looking for?
    5. IT?S EMPOWERING.It?s the 21st century ? we can ask men out on dates, we can be the one to initiate the first kiss, and buy a guy a drink. We don?t need to sit around waiting for guys to make all the moves. It feels great to be able to go after what we want and not have to wait around for a man to dictate our destiny.
    6. GUYS LIKE TO BE COURTED TOO.It must get exhausting for men to always have to be the ones to build up the courage to ask a girl out. I doubt they enjoy always having to be the one to buy the girl a drink. And they probably stress over when it?s okay to go in for the kiss. Guys want to know when someone is interested in them too. And it?s probably refreshing when you go after them instead of waiting for them to do all the work.
    7. IT?S BOLD.Making the first move shows you?re not afraid of taking risks. It positions you as a courageous, fearless, badass woman. Bold women don?t take a seat on the sidelines and wait for opportunities to come to them. They go out and seek these opportunities. And there?s definitely no shame in that!
    8. MEN HATE REJECTION JUST AS MUCH AS WE DO.Women aren?t the only ones afraid of rejection. How many men like being turned down? Not a whole lot. This could be stopping them from making the first move. If you think they?re interested, and you know you are, save them the anxiety and ask them out yourself.
    9. IT?S BETTER THAN WAITING AROUND.We complain about a guy not making the first move all the time. He?s not asking us out no matter how many hints we drop, he hasn?t kissed us yet and it?s already date three, he keeps looking at us at the bar but won?t come over and say hi. We have two choices- we can keep waiting (and complaining) or we can do something about it.
    10. WHAT?S THE WORST THAT CAN HAPPEN?Absolute worst case scenario, the guy doesn?t want to dance, doesn?t call you, or doesn?t want to go out on a date. Big deal!

Är du kvinna, eller mus? Skrattande

Kjell2 skrev 2018-10-10 09:15:43 följande:
    Återrigen denna absurda fokus på första steget. Under min singelperiod för många år sedan var det massor av tjejer som tog någon form av första steg och visade ett intresse. Ofta rätt försiktigt, ibland väldigt subtilt. Tog jag sedan fatt i tråden kunde det sen växa sig vidare.

I samband med en jobbfest så stod jag och en manlig kollega och hängde. Han var olycklig singel och visste inte hur han skulle göra. Han sa ungefär det som du säger "Om bara tjejer vågade ta kontakt". Plötslig stod en kvinnlig kollega bredvid oss, vänd mot honom, och sa något i stil med "Vilken bra musik" samtidgt som hon rörde sig i takt med musiken och fluktade på dansgolvet.

Hans svar var då något i stil med "Nej - jag gillar inte schlager" och fortsatte att prata med mig. Hur dum får man vara - hon tog en tydlig första kontakt med honom, visade intresse och han ser det inte ens. Jag förökte ta upp det med honom sen men han var helt låst i detta "Tjejer tar inte första kontakten" och "Schlager är inte bra" Han fortsatte att vara singel en lång tid.
    Det är dina erfarenheter. Alla singelmän har inte samma erfarenheter, att massor av tjejer tar första steget.
    Kjell2 skrev 2018-10-10 09:44:50 följande:
    En massa singelmän ser inte när tjejer tar första steget. 
    Nej, jag tror tjejer måste vara övertydliga många gånger. Ofta har killar gått på nitar, trott att tjejer varit intresserade. Och som kille är det lätt att inbilla sig att en tjej är intresserad, bara för att hon är glad och trevlig. Många killar är inte tankeläsare. 

Sen är det tröttsamt att alltid vara den som tar första steget.
    Det fattade t o m tjejen som skrev artikeln jag återgav tidigare.
    6. GUYS LIKE TO BE COURTED TOO.It must get exhausting for men to always have to be the ones to build up the courage to ask a girl out. I doubt they enjoy always having to be the one to buy the girl a drink. And they probably stress over when it?s okay to go in for the kiss. Guys want to know when someone is interested in them too. And it?s probably refreshing when you go after them instead of waiting for them to do all the work.

En tjej som säger "vilken bra musik" och liknande är alltså intresserad? Haha, då har jag gått miste om massor av chanser då. Jag som trodde att en tjej som börjar prata med en kanske mest är social, glad och öppen. Behöver inte betyda ett skit.

Kjell2 skrev 2018-10-10 10:42:21 följande:
    Kanske inte bombsäkert intresserad men eventuellt nyfiken. Man får se det lite i sitt sammanhang och beroende på vad man själv vill nysta vidare.

Är man intresserad tar man upp tråden och spinner vidare.
    Ja, det är mycket "kanske", "tänk om". Jag är nog inte ensam om att ha trott att när en tjej börjar prata med en, ler, och lyssnar på vad man har att säga, KANSKE är intresserad. Det borde vara nån tjej här på forumet som skrivit i andra trådar om liknande, där de faktiskt intygar om att killar ofta tror för mycket. Så fort en tjej är just glad, social och öppen, så tror killen direkt att det betyder nåt.
    Kjell2 skrev 2018-10-10 11:10:01 följande:
    Sluta tro, ta reda på det istället. Försiktigt, stegvis och under en viss tid. Lär dig också känna igen ett nej och avbryt då.
    Där har jag inga problem. är både lyhörd, försiktig och backar direkt när jag märker noll intresse.

Ja, lätt är det inte. En tjej är glad, social och öppen. Intresserad. Och killen fattar inget.
    Eller: en tjej är glad, social och öppen. Och killar inbillar sig alltid att tjejen är intresserad bara för det.

Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?