Inlägg från: Anonym (Påslakantjuven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Påslakantjuven)

Nätdejting. Är man ointressant?

Anonym (H) skrev 2018-10-07 10:30:39 följande:
    Fast om hon inte har någon presentation måste väl hennes utseende vara anledningen att du skrev till henne? Och då är det väl inte konstigt att skriva nåt om det?

Poängen måste väl vara att försöka få till ett samtal för att se om det finns potential för nåt annat? Att på nåt sätt visa varför du anser människan ifråga intressant nog att ta kontakt med är väl en logisk början?
    Ja, hon såg trevlig ut. Jag kanske är för försiktig. Men att skriva nåt i stil med "hej, jag tycker du ser trevlig ut, så jag kände att jag ville skriva" känns cheesy. Och hon tänker väl "jaha, han är sån han, bara kollar på utseende"
    Anonym (Tjej) skrev 2018-10-07 10:31:11 följande:
    Ingen presentation är ju dåligt. Skriver inte med såna alls själv. Men vill man det så kan man ju be dem berätta något om sig själv.
    Brukar inte heller göra det. Men hon såg söt ut och bor i samma stad, så jag tyckte inte det kunde skada att slänga iväg ett hej.

Är tjejer bortskämda? Lata?
    Eftersom de kan skriva "hej, allt väl?" och få svar.
    En kille kan inte göra det.
    Då ska första mejlet vara nåt i särklass. För tjejer vill bli tagna med storm?
    Jo, en riktigt snygg kille kan skriva hej, allt väl" och få svar. Killen som inte är lika snygg är inte så intressant. Han har dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Den snygga killen har också dålig fantasi, anstränger sig inte.
    Men han är ju så snygg.
    Solig

Anonym (A) skrev 2018-10-07 12:50:45 följande:
    Men har du svårt att förstå? Det handlar inte om lathet, det är inte särskilt ansträngande att skicka iväg ett meddelande på en dejtingsajt, utan det handlar om ATTRAKTION. Jag, och många andra kvinnor, tycker det är AVTÄNDANDE med omanliga män som inte kan/vill/vågar ta initiativ.
    Och jag och många andra män tycker det är sexigt och uppfriskande med kvinnor som vill och vågar ta eget initiativ.
    Anonym (A) skrev 2018-10-07 12:57:37 följande:
    Ja, och det är helt okej! Då får ni ju hålla er till de tjejer som skriver först då.
    Mig spelar det ingen roll om jag eller hon skriver först, om det är rätt, men det är kul att som kille att nån visar intresse, skriver först. Man önskar det hände oftare.
    Kjell2 skrev 2018-10-07 12:57:07 följande:
    Och hur agerar du för att träffa någon utifrån det? Har du framgång?
    De få som skrivit först de senaste åren har varit tjejer som jag inte var intresserad, så det går trögt.
    Kjell2 skrev 2018-10-07 13:03:15 följande:
    Det går att önska mycket. Vad tänker du göra?
    Får fortsätta hålla ögonen öppna och hoppas hon dyker upp Glad

Jag attraheras av män också, kanske nåt jag borde utforska mer.

Welcome to the 21st century, where it?s okay to make the first move. Traditionally, men were the ones to go after the women, while we waited around for them to kick-start the relationship. We waited for them to approach us, waited for them to ask us out, and waited for them to lean in for the kiss. Nobody likes waiting around, and who says women can?t be the ones to initiate conversation, buy a guy a drink, or ask someone for their number? Many guys would actually appreciate it. There?s absolutely no shame in being the one to make the first move ? just look at it as taking control of your own fate.
    1. IT MEANS YOU KNOW WHAT YOU WANT.It shows you?re not the type of girl to sit around and wait for things to come to you. It says a lot about you when you can recognize a good thing when you see it. At this point, you?ve probably dated enough people to know exactly what you?re looking for. And why would you sit there and let him get away? After all, who doesn?t like a girl who knows what she wants, and more importantly, goes after it?
Svar på tråden Nätdejting. Är man ointressant?