Jag vill skriva en bok om Goran Kotaran(torpeden och mördaren) som var medlem i OG - kan det bli något?
Jag har skrivet en del noveller lite på skoj, men egentligen är jag mest intresserad av att skriva någonting som inte är fiktivt utan reellt. Jag tror det hela grundar sig i att jag har ett stort samhällsintresse och att jag alltid velat läsa berättelser om saker som verkligen har hänt.
Jag vill skriva en bok om en person som heter Goran Kotaran. För den stora massan är i Sverige är Goran en relativt okänd kille, men i den undre världen vet i stort sett alla vem han är. Goran växte upp i Bosnien, och som jag förstått det är han bosnierserb, serber som bor i Bosnien. Goran var i sina tonår en lovande handbollsspelare, han ska som jag förstått det ha spelat för det bosniska ungdomslandslaget. Denna karriär ska dock ha fått ett abrupt slut i samband med att Goran pappa sköts till döds framför ögonen på sonen. Pappan hade själv varit aktiv i den undre världen på Balkan, och en smuggling av cigaretter hade gått fel, varpå han senare sköts till döds.
Goran kom sedan till Malmö i Sverige, för att slutligen hamna i Göteborg, där han ganska snabbt blev medlem i OG(Original Gangsters). Denna organisation skapades av assyriern Dehno Acar, som växte upp i förorten Bergsjön. OG var under sin "storhetstid" en av de mest fruktade organisationerna i Sverige, OG var i krig med både albanska Naserligan och Bandidos X-Team.
Goran har dömts för flera mord, både i Sverige och i Bosnien där han nu sitter fängslad för mord. Hur många personer som Goran har haft ihjäl är oklart, men det spekuleras i att han kan ha begått så många som 6-12 mord. Ett av offren som Goran bragt om livet ska ha dödats efter en kommentar om att Goran mamma var "snygg". I etablerade medier och på sociala medier har det spekulerats i att Kotaran är den person som haft ihjäl flest människor i Sverige modern tid. Goran sitter idag fängslad i Bosnien, dömd för flera mord. Vad som kännetecknar Goran är att han "aldrig backar för något eller någon" i en skarp situation. Han ska ha bland annat varit ute efter Bandidos ledare Mehdi Seyeed, då ledaren enligt Goran hade "snackat mycket om honom". Han ska ha sökt efter Mehdi i Göteborg, men ledaren ska vid tidpunkten ha dömts och suttit bakom lås och bom.
Mina frågor:
1. Tror ni att en bok om honom kan bli en storsäljare?
2. Tror ni att Goran själv går med på att medverka?
3. Vad brukar vara en rimlig procentuell fördelning av intäkterna när man skriver en biografi om någon?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-03 11:56
Goran:
www.google.se/search&safe=strict&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiCmonXgOrdAhWEhaYKHT7BDXAQ_AUICSgA&biw=1920&bih=985&dpr=1