• KarlSamuelsson67

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

• Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?
  • Gameofthrones

Jag har aldrig varit intresserad av väskor, kläder, skor.

Däremot smink, älskar sminka mig som jag skulle på fest. Ibland vardagligt. Ibland bara ha en snygg frisyr passar utan och med smink.

Jag målar, gillar fixa hemmet städa, hålla på laga mat, älskar jobba jag är en arbetsnarkoman egentligen. Har gått ner i tid för familjens skull. Ibland kan jag gå förbi bilverkstad och laga bilar det är ett stort intresse jag har.

• Mandel
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 10:19:06 följande:

Nu blir jag ännu mer nyfiken på vilka kvinnor det är som driver den ökande shoppingen?

Är det kvinnliga fejkkonton på Instagram och Facebook som har 1000+ "vänner" och lägger ut allt som händer i det egna men även övriga familjens liv?

Är alla kvinnor familjens ofrivilliga projektledare?

Kan bara tala för mig själv och jag lägger sällan ut lyckliga familjerbilder eller bilder på mitt hem eller shopping osv.
    Mer inlägg rörande matproduktion och saker jag gör. Ex när jag kör MTB i skogen, när jag är stolt över att ha backat snyggt med släp, snickart/renoverat något som jag är stolt över osv.

Och tyvärr är jag familjens ofrivilliga projektledare. F-n vad jag önskar mig en karl som kunde ta mig med storm och bestämma saker som rör familjen och driva igenom projekt osv. utan att hela tiden fråga mig och lägga allt på mig...
    Är så trött på att det jag inte tar tag i aldrig blir gjort så jag kräks! Och det gäller allt!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • KarlSamuelsson67

Måste säga att jag är positivt överraskad över att kvinnor har så många "manliga" intressen.

Vore intressant om det finns något samband mellan ålder och intressen?

• AndreaBD
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 11:09:33 följande:

Det är svårt att prata med någon som har kört ner huvudet i sanden.

En handfull feminister här på FL som påstår att de inte shoppar är inget "bevis".

Ullared och övriga handeln är dock ett tydligt bevis.

Nu var dock grundfrågan:

"Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?"

Om det är någon som har kört ner huvudet i sanden så måste det vara du.
    Och det är ganska oförskämd att påstå att alla som svarar är feminister.

Och jag försöker säga att din fråga är felställd! Den undersökningen som du har länkat till visar INTE att kvinnor har kläder, skor, handväskor och smink som INTRESSEN. Den visar på vissa skillnader, t.ex  att kvinnor lägger mer tid på att handla kläder än vad män gör, eller att de planerar i förväg.

Ett "intresse" är något som man själv anser att man är intresserad av och som man antagligen lägger ganska mycket tid på. Du kan utgå ifrån att så inte är fallet när folk säger att det inte är så, istället för att indirekt påstå att de ljuger.

Jo, just därför ÄR det ett bevis.
  • cosinus

Träning, idrott i allmänhet, bollsporter i synnerhet, vara ute i naturen. Engagera sig i barnens skola och skolmiljö samt idrotter.

Smink: Använder ungefär 2 ggr per år och det börjar alltid med ett "var f-n satte jag mascaran sist"

Kläder: Helt ok, träningskläder är dock roligast.

Handväskor: Har en, köpt på 5 min när dragkedjan havererade på den gamla. Nästa kommer inköpas när den här går sönder med förmodligen samma arbetsinsats bakom.

Skor: Gillar inte klackar men däremot sneakers, och träningsskor :)

• AndreaBD
    MammAmma skrev 2018-10-04 11:34:06 följande:
    Är det nån som påstått att de inte shoppar? Alla behöver vi kläder, skor och jackor för att slippa gå nakna och frysa. Det betyder inte att shopping är ett "intresse" eller något man ens gillar.
    Precis vad jag säger! Man får inte heller glömma att kvinnor har högre krav på sig (och inte minst ifrån männen) att det "ska" se bra ut, helst klä sig "kvinnligt"  - vilket innebär så mycket mer jobb än att bara sätta på sig jeans och t-shirt.

Hos oss är det min man som gillar att shoppa. Sällan till sig själv, helst skulle han vilja att jag provar en massa saker. Suck. Jag avskyr att trängas i affärer och beställer gärna på nätet där det går.
  • KarlSamuelsson67
    AndreaBD skrev 2018-10-04 11:58:01 följande:
    Om det är någon som har kört ner huvudet i sanden så måste det vara du.
    Och det är ganska oförskämd att påstå att alla som svarar är feminister.

Och jag försöker säga att din fråga är felställd! Den undersökningen som du har länkat till visar INTE att kvinnor har kläder, skor, handväskor och smink som INTRESSEN. Den visar på vissa skillnader, t.ex  att kvinnor lägger mer tid på att handla kläder än vad män gör, eller att de planerar i förväg.

Ett "intresse" är något som man själv anser att man är intresserad av och som man antagligen lägger ganska mycket tid på. Du kan utgå ifrån att så inte är fallet när folk säger att det inte är så, istället för att indirekt påstå att de ljuger.

Jo, just därför ÄR det ett bevis.

Bla, bla bla....

Just kläder, skor, handväskor, smink och relationer är det enda de kvinnor jag har omkring mig pratar om. Hör samma saker från manliga bekanta. Det finns otaliga undersökningar som styrker detta. Inte minst alla de som profiterar på kvinnors shopping.

Tydligen är det en mycket öm tå för alla som tror på ett könlöst samhälle. Jag tror på ett jämstallt samhälle där män är män och kvinnor kvinnor. Väntar bara på radikalfeminister med skäggtransplantat.

• AndreaBD
    cosinus skrev 2018-10-04 12:02:47 följande:

Träning, idrott i allmänhet, bollsporter i synnerhet, vara ute i naturen. Engagera sig i barnens skola och skolmiljö samt idrotter.

Smink: Använder ungefär 2 ggr per år och det börjar alltid med ett "var f-n satte jag mascaran sist"

Kläder: Helt ok, träningskläder är dock roligast.

Handväskor: Har en, köpt på 5 min när dragkedjan havererade på den gamla. Nästa kommer inköpas när den här går sönder med förmodligen samma arbetsinsats bakom.

Skor: Gillar inte klackar men däremot sneakers, och träningsskor :)

Precis! Jag brukar ha EN handväska och jag fasar alltid för att den går sönder, för då måste jag hitta en ny. Och den ska vara svart och enkel, inga konstigheter.

Använder också smink ungefär 2 gånger om året och hade nästan gett upp helt, då dottern alltid lånade nåt, så att det inte fanns allt.

Kläder. Har helst jeans, t-shirt/tröja och gympaskor (alltid samma märke med A, och nästan samma modell). Om det inte vore för att man inte ska ha det i alla situationer, skulle jag gå så jämt.
  • Nonym

Bilar, motorer, fordon, renovering av maskiner, heminredning, renovering av hemmet (riva och bygga, tapetsering osv.) smide, bakning och matlagning.

Och givetvis skor och handväskor.. tycker om att ha kläder jag gillar, men bryr mig inte om mode.. smink använder jag inte och de enda relationer jag är intresserad av är min familj och mina arbetskamrater

Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?