• Anonym (Hm)

    Tacka ja till gratis HPV-vaccination för min dotter eller ej?

    I min dotters skola erbjuds flickor i

    årskurs 5, vaccination vad gäller HPV-virus.

    Är skeptisk mot biverkningar och har alltid varit trots att vår flicka fått alla vaccinationer som man ska ha och även svininfluensavaccin som bebis.

    Tycker ni att vaccinationen mot HPV är något som är viktigt vad gäller era flickor eller hur tänker ni?

  • Svar på tråden Tacka ja till gratis HPV-vaccination för min dotter eller ej?
  • Anonym (A)

    Dessutom förstår jag inte argumentet alls att sin tjej inte är sexuellt aktiv... förr eller senare är hon det man har inte alltid koll som förälder. Jag tänker också på övergrepp om ens barn råkar ut för det, och dessutom får hpv skulle ju kännas lite surt..

  • sillson
    Pentra skrev 2018-10-14 22:55:12 följande:

    Synd att du, och många andra, verkar dras med en censurerad version av Google...eller vara belagd med mentala skygglappar... :-/ ... Informationen inom citationstecken är hämtad ur boken "Sanningen om vaccinet", och där, i den, finns fullt med källhänvisningar. ... Och än fler otrevligheter finns att läsa på den tyska sajten "Zentrum Der Gesundheit", och där finns ÄNNU FLER källhänvisningar till forskning kring injektions-vaccinernas skadeverkningar och farlighet. ... Och här finns än mer forsknings-info på svenska: www.tf.nu/nyhet/starka-immunstorningar-efter-vaccination-mot-hpv-papilloma-virus/ ... Och, du verkar ha problem med läsförståelse. Alla andra säger verkligen INTE ja till HPV-vaccinet. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Pentra, jag tycker att du är en trevlig prick här på familjeliv och jag drar mig lite för att uttrycka mig hårt mot dig. Men du verkar bo i en paralell verklighet som inte har så mycket att göra med den värld som resten av oss människor bor. Du skrev i en annan tråd att de första människorna reste sig upp ur ett urslem. Dina uttalanden om människors fysiologi, kroppar, hälsa och medvetande är hämtade från religiösa föreställningar. Du förkastar till och med evolutionsteorin.

    Du som verkar vara så bra google. Hur gick det med att ta fram källor till Darwins forskningsfusk?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-14 20:12:20 följande:

    Kan någon förklara varför man som vuxen kvinna tar vaccinet? Då har man redan haft flera män och kanske bär på viruset.


    Alla vuxna har inte haft flera partners.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-14 14:13:53 följande:

    I min dotters skola erbjuds flickor i

    årskurs 5, vaccination vad gäller HPV-virus.

    Är skeptisk mot biverkningar och har alltid varit trots att vår flicka fått alla vaccinationer som man ska ha och även svininfluensavaccin som bebis.

    Tycker ni att vaccinationen mot HPV är något som är viktigt vad gäller era flickor eller hur tänker ni?


    Vi vaccinerade båda våra flickor för många år sedan . Den ena fick vi betala för men för den andra var det gratis. Inga biverkningar.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Sant) skrev 2018-10-14 17:19:55 följande:

    Fast det stämmer ju inte. Efter snabb googling läser jag att hpv-virus ligger bakom många cancerfall i svalg och anus, alltså män som smittar män!


    Ja, precis män är smittospridarna. Jag tror den du svarade tänker att de flesta är heterosexuella
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Jag) skrev 2018-10-15 06:12:20 följande:

    Alla vuxna har inte haft flera partners.


    Men att bara haft en man hela livet är väll ovanligt eller? Dvs, samma partner man förlorar oskulen med och hela livet ut?

    Många måste tyvärr kyssa många grodor innan den rätte träder in. Finns säkert en man hela livet ut exemplar men ytterst ovanligt numer eller?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-15 08:41:59 följande:

    Men att bara haft en man hela livet är väll ovanligt eller? Dvs, samma partner man förlorar oskulen med och hela livet ut?

    Många måste tyvärr kyssa många grodor innan den rätte träder in. Finns säkert en man hela livet ut exemplar men ytterst ovanligt numer eller?


    Nu är jag ?bara? 28, men jag och min man har bara varit med varandra.
  • Anonym (Kvinna)

    Hade aldrig i livet gett det till mina barn. Det är för nytt. Och det är en del som blivit sjuka.

    Hade inte gett svininfluensavaccinet heller, jag fattar inte hur folk tänkte!

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-10-15 09:11:34 följande:

    Hade aldrig i livet gett det till mina barn. Det är för nytt. Och det är en del som blivit sjuka.

    Hade inte gett svininfluensavaccinet heller, jag fattar inte hur folk tänkte!


    På vilket sätt har barn blivit sjuka vad gäller HPV-vaccinet? Några vetenskapliga studier?
  • LFF
    Anonym (Sant) skrev 2018-10-14 17:19:55 följande:

    Fast det stämmer ju inte. Efter snabb googling läser jag att hpv-virus ligger bakom många cancerfall i svalg och anus, alltså män som smittar män!
    Japp, och därför väljer man i många länder att vaccinera både pojkar och flickor för att få bort viruset. Att göra som i Sverige och bara vaccinera hälften är galet. Hoppas det ändrats när mina grabbar är i ålder att vaccineras.
Svar på tråden Tacka ja till gratis HPV-vaccination för min dotter eller ej?