Inlägg från: Blomma10 |Visa alla inlägg
  • Blomma10

    Gravid vecka 5

    Hej! Jag är gravid i vecka 5. Har beräknad förlossning ca 22/6-2019. Skulle se bara om någon här med som e beräknad i juni och vill hänga på här?

    Berätta hur ni mår och vsd ni har försymptom osv..

    Sjäv är jag en tjej på 25 och mannen 30. Jag plussade häe om dagen. Överlycklig!!

    Jag mår helt ok, förutom den hemska halsbrännan som inte ger med sig!! :( usch.. ont i brösten ibland, illamående till och från bara. Aldrig kräkts.

  • Svar på tråden Gravid vecka 5
  • Blomma10
    Elin3081 skrev 2018-10-16 14:27:30 följande:

    Grattis!! Jag är gravid i vecka 6 enligt NC och vecka 5 enligt Preglife. Plussade för tre dagar sedan och allt känns väldigt overkligt. Har väldig huvudvärk dygnet runt och såklart en oro över att det lilla fröet ska släppa... vill helst spola fram tiden några veckor. Illamående har jag litegrann.. men inte spytt något heller.


    va roligt!! då är vi ganska lika! Jag hade min ägglossning den 30 september. och jag plussade för ca 4 dagar sedan. Jätte spännande och mysigt. Men som du också säger, jag vill bara spola fram tiden!! Man är såklart orolig. Men försök att inte tänka på de. Se istället fram emot dina besök hos barnmorskan samt ultraljuden!!  Skrattande Jag har mitt första VUL nu den 30 oktober då jag haft ett missfall innan och att det tog lite tid att få till den här graviditeten. Så min läkare ska kolla så att de lilla pyrets hjärta slår Hjärta 
  • Blomma10
    Elin3081 skrev 2018-10-17 11:32:20 följande:

    Spännande!! Jag har min tid 6/11. Känns så långt bort men stod att man skulle boka tid mellan v.8-v.10... så då är jag i antingen v.8 eller v.9. Det får bli min första målstolpe! Och jag är också 25 för övrigt.

    Så taggad!! Igår kände jag mig mest ledsen och idag känner jag mig överlycklig. Haha kroppen är fantastisk men helt klart ett mysterium...


    Ja precis!! Väntan är hemsk! Min första inskrivning är 4/12.... här i Linköping väntar dom gärna till vecka 10-12 och sen vecka 13-14 första ultraljudet. Ja har mitt ultraljud den 12/12.

    Haha ja det är sjukt hur kroppen reagerar.. jag så ont i brösten fy.. idag mår jag dåligt, super trött
  • Blomma10
    Manda25 skrev 2018-10-17 12:20:26 följande:

    Hej hej!

    Jag är också gravid i vecka 5 (4+6) så går in i vecka 6 imorgon. Plussade den 11/10 och har BF 2019-06-21. Jag är 28 år och min sambo 30 år. Vårat första gemensamma barn, sambon har en dotter sen tidigare.

    Dem symtomen jag har hitills är att jag är kissnödig stup i kvarten, förstoppad/svullen om magen, halsbränna, molnande värk i livmodern och nu i slutet av vecka 5 så har jag börjat känna av illamående.


    Hej! Stort grattis till er! Va roligt att vi är så nära, jag har bf 22/6-2019. Och vi har ju exakt samma symptom haha, jag har med halsbränna, kissar ofta, molande värk och liiite illamående. Samt ont i brösten, känner hur de drar och spänner. Har du några inbokade tider hos barnmorskan? :)
  • Blomma10
    Astdec skrev 2018-10-17 14:45:33 följande:

    Grattis till er! Jag är själv gravid i vecka 7, Bf 13/6. Plussade för två dagar sen. Har dock i stort sätt inga symtomer, har endast haft sen mens, mensvärk och ont i slutet av ryggen. Jag mår inte illa, har inga ömma bröst osv. Är lite orolig för hade ett MA i somras och då hade jag både cravings, väldigt ont i brösten, kunde inte borsta tänderna utan att spy osv. Kan det skilja sig så mycket mellan graviditet och graviditet eller kan jag befara ett missfall igen? Hur har ni fått beviljat ett tidigt ultraljud? Jag har läst att gynmottagningen inte gör tidiga ultraljud om man inte har väldigt ont eller kraftiga blödningar.


    Hej, tack så mycket! och super grattis!!! Va skönt att du inte känner av något!! Många kvinnor känner inga symptom och det är jätte vanligt. Min kompis är gravid i vecka 20 och hon har inte mått dåligt eller känt något sen hon plussat. Min mamma var likadan, hon kände aldrig något, kanske ont o huvudet ibland. Så ta de lugnt och andas ut! Varje graviditet är SÅ OLIKA! :) varför jag får tidigt ultraljud är för att jag hade ma 2015, vi tog paus en period och sedan först få barn ett bra tag utan resultat, jag blev gravid med hjälp av medicin. Därför ska dom göra ett tidigt VUL i vecka 7 :) sedan vecka 13 och sen vecka 19-20 där någonstans :)
  • Blomma10
    Astdec skrev 2018-10-17 17:06:50 följande:

    Ååh vad skönt! Nu blev jag mycket lugnare! Har varit väldigt orolig att det kan vara ett missfall på g, men om det är många som inte alls känner av graviditeten hoppas jag att jag bara är en av dom. Ska prata med min barnmorska, när jag fick MA i somras sa dom att jag skulle få ta ett ultraljud i vecka 8 för att jag inte ska behöva gå orolig. Förhoppningsvis kan jag ta ett ultraljud snart så man inte behöver känna den här oron.


    Hej igen!! Ja då, andas ut, jätte vanligt att man inte känner något alls! :) ja va skönt att du får göra ett tidigt ultraljud. Jag ska också få göra ett ultraljud i v 7. Har en tid bokad 30/10 :) längtar! Man får liksom en lättnadskänsla när man gjort VUL. Hoppas de går bra för dig
  • Blomma10
    Lilili skrev 2018-10-17 17:20:34 följande:

    Hej!

    Här är en till som är i v 5 (4+4)! Jag har bf den 21/6 och plussade i lördags. Vi hade försökt rätt så länge, det här var 16:e försöket, och jag är jätteorolig för missfall. Orkar bara inte med lika många försök till.

    Jag har haft lite ömma bröst sedan några dagar efter ÄL. Har nästan alltid det, men den här gången gick det inte över som det brukar strax före BIM. De har fortsatt vara ömma, men jag är jättenojig att de ska sluta göra ont. Går och känner efter lite diskret jättemånga gånger varje dag. ????

    Sedan har jag lite molande värk då och då, men i övrigt känner jag ingenting. Jag är jätteglad att jag inte mår illa, men i övrigt vill jag ha tydliga symptom.

    Där jag bor erbjuds man VUL först v 11-13, så jag ska boka in ett hos en privat mottagning tidigare. Ska ringa imorrn. Vill veta så snabbt det bara går att hjärtat slår där inne, för att slippa gå omkring och glädjas i onödan.


    Hej! Stort grattis! Va roligt, vi är precis lika. Vecka 5, 4+4 här med! :) plussade i lördags också haha. Häftigt. Ja de är ju vanligt att brösten gör ont, på mig gör de ont ibland bara, de är inget ja tänker på. Men min fruktansvärda halsbränna är nog värst tror jag. Ja, boka ett VUL så mår du nog mycket bättre när du fått se de lilla hjärtat. Men de här med symptom, de är ju olika från person till person. Vissa får, vissa får inte. Oroa dig inte :) molande värk har jag också lite då och då. Livmodern töjs ju ut för att bebis ska få plats.
  • Blomma10
    Miccim skrev 2018-10-18 08:13:55 följande:

    Hej! Jag skriver i den här gruppen med, man kan väl inte vara med i för många trådar på fl? :)

    Jag är i vecka 6 (5+4) och har bf 15-16 juni. Symptomen är svagt illamående, eller egentligen bara metallsmakande saliv när jag inte ätit på ett tag. Sedan svullen kring magen, lite molvärk.

    Testade med ett digitalt test igår och fick gravid 3+ veckor. Så nu kännes det lite mer verkligt jämfört med graviditetstest-stickorna.


    Hej och grattis! Haha nej de kan aldrig bli för många trådar :) jag känner inte alls någon metallsmak i munnen som tur är!! Men lite lite illamående ibland, molande värk ibland med, halsbränna känner jag av väldigt ofta. Förstoppad!! Så hemskt
  • Blomma10
    Manda25 skrev 2018-10-18 18:06:12 följande:

    Hur mår alla? Idag går jag in i vecka 6 (5+0) om mår ganska bra! Svullen/trög i magen, kissar ganska ofta och har mått lite illa men har inte spytt eller nått sånt. Är det någon som har börjat spy eller bli illamående som resulterat i spyor? Jag är så orolig att jag börjar kaskad soy ifrån igenstans haha.


    Hej där! Jag mår helt okej. Går in i vecka 6 på lördag :) hård i magen, gör svin ont att skita haha :/ kissar ofta och en jävla halsbränna som inte ger med sig! För övrigt mår jag bra. Lite lite illamående bara, inte spytt än tack och lov!
  • Blomma10
    Manda25 skrev 2018-10-18 20:50:23 följande:

    Haha de kanske kommer för oss båda snart! Men hoppas att vi får må bra så länge som möjligt! Men alla pratar om morgonillamående, men jag är isf mer illamående på kvällen! Igår när jag skulle sova och låg i sängen så vaknade jag till av att ja hulkade lite lätt :/


    Haha hoppas allt håller sig långt bort. Jo man kan bli känslomässigt ledsen o ibland kan du vara jätte glad. Men mitt humör är ju inget att leka med haha super arg och kan gråta från ingenstans
  • Blomma10
    Lilili skrev 2018-10-18 20:59:21 följande:

    Ja, vad kul att vi är precis lika! Och vad skönt att höra att dina bröst gör ont bara ibland. Igår kväll gjorde nämligen mina mycket mindre ont än tidigare, och jag blev jätteorolig. Men idag har de känts ömma igen, så det verkar variera för mig också.

    Ja, jag tror också att det vore bra för mig att se hjärtat slå.


    Haha ja man kan bli orolig ibland när man inte känner några symptom ibland. Jag har som sagt inte känt av illamående eller kräkts. Så den biten är bra och hoppas slippa de! Ömma bröst, halsbränna, hård i magen och trötthet kan jag gärna tåla! Men ja hatar att spy! De värsta ja vet haha :(
Svar på tråden Gravid vecka 5