• Äldre 22 Oct 13:24
    4588 visningar
    5 svar
    5
    4588

    Tjocka vader?

    Hej!
    Jag är en tjej på 61 kg och är 160 cm. Normalt BMI, men borde gå ner lite i vikt. Mitt problem är att mina vader ser ganska tjocka ut. Liksom de passar knappt in med resten av kroppen, vilket ser skitfult ut.  Vet någon om det går att få endast smalare ben, eller så blir de smalare om jag går ner i vikt+ tränar dem?

  • Svar på tråden Tjocka vader?
  • sextio­talist
    Äldre 22 Oct 13:30
    #1
    Baratillfälligt skrev 2018-10-22 13:24:24 följande:

    Hej!
    Jag är en tjej på 61 kg och är 160 cm. Normalt BMI, men borde gå ner lite i vikt. Mitt problem är att mina vader ser ganska tjocka ut. Liksom de passar knappt in med resten av kroppen, vilket ser skitfult ut.  Vet någon om det går att få endast smalare ben, eller så blir de smalare om jag går ner i vikt+ tränar dem?


    Du har troligen som jag, lätt att få muskler på vaderna. Jag har också kraftigare vader, men det är endast muskler, spänner jag vaden så finns det inget löst alls.
    Personligen så tycker jag det är snyggt med ben som inte är smala
  • Äldre 22 Oct 13:43
    #2
    +1

    Nä det är förmodligen genetiskt. Har din mamma liknande?

    Jag är lika lång som du och har tjocka vader, även när jag tränade en hel del och vägde kring 46-50 kg. Det blev ingen skillnad. Man får acceptera det helt enkelt. Jag störde mig mkt på det innan men har släppt det nu. Ingen annan har brytt sig.

    Min mamma och syster har samma och även min dotter :P

  • Äldre 22 Oct 13:48
    #3
    Baratillfälligt skrev 2018-10-22 13:24:24 följande:

    Hej!
    Jag är en tjej på 61 kg och är 160 cm. Normalt BMI, men borde gå ner lite i vikt. Mitt problem är att mina vader ser ganska tjocka ut. Liksom de passar knappt in med resten av kroppen, vilket ser skitfult ut.  Vet någon om det går att få endast smalare ben, eller så blir de smalare om jag går ner i vikt+ tränar dem?


    Är vaderna tjocka som i feta är det bara att gå ner i vikt, kanske där du går ner sist (kroppen kan inte punktförbränna) men går du ner och får et tlägre fett% borde även vaderna gå ner.

    Om du har kraftiga vader som i muskulösa så skulle jag va nöjd, jag tror att de som har lätt att få vader har bra genetik generellt till att bli väldigt muskulösa om man tränar för det
  • sextio­talist
    Äldre 22 Oct 13:51
    #4
    Meriall skrev 2018-10-22 13:43:53 följande:

    Nä det är förmodligen genetiskt. Har din mamma liknande?

    Jag är lika lång som du och har tjocka vader, även när jag tränade en hel del och vägde kring 46-50 kg. Det blev ingen skillnad. Man får acceptera det helt enkelt. Jag störde mig mkt på det innan men har släppt det nu. Ingen annan har brytt sig.

    Min mamma och syster har samma och även min dotter :P


    Ungefär som att jag alltid har haft ridbyxlår, även när jag var som smalast. Vissa saker är det bara att acceptera
  • Äldre 22 Oct 13:52
    #5

    Personligen tycker jag att det är skitsnyggt med vader. Har tyvärr själv bara pinnar till ben och det gör knappt någon skillnad om jag tränar eller går upp i vikt. Håller med ovan om att du förmodligen har lätt att bygga muskler i vaderna. Om du tränar styrka kan du försöka undvika att träna just vader.

Svar på tråden Tjocka vader?