• babyväntar

Bf Juli 2019

Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?

• Svar på tråden Bf Juli 2019
  • Albis
    Kumminsilver skrev 2018-11-04 20:47:35 följande:

Tänkte hoppa in här. Har nyligen plussat och har BF den 19 juli 2019! Hoppas på att jag får vara kvar här hela vägen nu. Har flera missfall bakom mig så är livrädd men försöker slappna av och vara glad!

Stort grattis till dig! Låter klokt även om jag kan tänka mig hur tankarna kan ta över, men iaf stort grattis! :) fokusera på glädjen!
  • närkommertrean
    Albis skrev 2018-11-04 20:58:16 följande:

Åh vad tufft för dig, vad är det för hormoner du äter? Något du fått utskrivet eller receptfritt?

Har också bokat tid för tidigt ul i vecka 8. Nojar och är orolig, är min första graviditet, går och känner av allt och tagit flera tester efter jag plussade. Har endometrios och är van med smärta men känner liksom av allt nu..försöker tänka att jag inte kan göra så mycket mer än det jag redan gör och får hålla tummarna att det går bra.

Det har jag fått på recept av gynekologen jag går hos för mina mellanblödningar. De gör så att inte slemhinnan ska börja släppa vilket den har gjort tidigare vilket har orsakat mina mellanblödningar.

Tyvärr är ju det negativa med att bli gravid att man för resten av sitt liv kommer vara orolig. Först för mf, sen att nåt är fel med barnet, att förlossningen inte ska gå bra, plötslig spädbarnsdöd, att de ska sätta i halsen, ramla ner från klätterställningen, springa ut i gatan, inte få några kompisar, träffa fel kompisar och börja knarka, träffa nåt psyko till pojkvän-/flickvän osv osv i all oändlighet! Man måste acceptera att den där oron alltid kommer finnas där och gnaga annars blir man knäpp. Det allra mesta av det man oroar sig för är sådant som är svårt att styra över utan man får göra vad man kan. Inte dricka/röka/snusa under graviditeten, lära barnet gå ner för trappor på mage med fötterna först när det är litet, hålla handen när man går över gatan, ha hjälm när de cyklar, bälte på i bilen och sen hoppas på det bästa.
  • Q91

Hej! Blev precis medlem på fl, vi plussade i fredags 1/11 och har beräknad bf 10/7. Finns det en fb-grupp går jag gärna med där, vem ska jag kontakta?????

• Q91
    Q91 skrev 2018-11-04 23:54:47 följande:

Hej! Blev precis medlem på fl, vi plussade i fredags 1/11 och har beräknad bf 10/7. Finns det en fb-grupp går jag gärna med där, vem ska jag kontakta?

• Kira16
    Älskadelillaliv skrev 2018-11-04 17:44:06 följande:

Vad har ni för symtom tjejer? Själv ömma bröst och växtvärk i magen

Jag Har haft molvärk som kommer och går dygnet runt, ömma bröstvårtor. Och illamåendet börjar komma mer och mer, inte heller någon specifik tid på dagen utan lite när som. Har mått väldigt illa inatt på jobbet och någon frågade om jag var gravid och jag nekade för vågar inte berätta ännu.

Annars det väl tröttheten också!
  • N3lly
    Älskadelillaliv skrev 2018-11-04 17:44:06 följande:

Vad har ni för symtom tjejer? Själv ömma bröst och växtvärk i magen

Hej tjejer. Min första graviditet med bf i början av Juli.

(V. 5+4). Kände till och med för någon dag sedan molandevärk och ömma bröst. Symtomen är i princip borta nu. Så blir lite orolig över detta. Någon mer som känner sig symptomfri?
  • challe79

har plussat 2 ggr, men är fortfarande innan förväntad mens så bf verkar vara 15:e Juli enligt 2 olika appar ???? har en son på 2 år sen tidigare . trött, molande värk i mage, lite metallsmak i munnen. vi har kört med ägglossningstest i 3 månader och det gav resultat ju ??????

• Ardnas89

Hej! Blev precis medlem på fl, vi plussade i fredags 1/11 och har beräknad bf 10/7. Finns det en fb-grupp går jag gärna med där, vem ska jag kontakta?????

Skicka ett meddelande till mig här på fl :)
  • Teresee

Kul! Vi har samma BF :) grattis till plusset!
  • LillaElementet
    N3lly skrev 2018-11-05 06:54:55 följande:

Hej tjejer. Min första graviditet med bf i början av Juli.

(V. 5+4). Kände till och med för någon dag sedan molandevärk och ömma bröst. Symtomen är i princip borta nu. Så blir lite orolig över detta. Någon mer som känner sig symptomfri?

Hej! Förutom molvärk som varierar från att jag känner mig öm i livmodern till lättare kramper så har jag absolut inga symptom. Jag är också orolig för att jag känner mig så ogravid.
Svar på tråden Bf Juli 2019