Bf Juli 2019
Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?
Hejsan! Är det fler som precis plussat och har bf i Juli?
Hej!
Hoppar med här. Jag plussade till min stora förvåning idag på BIM, testade då mensen inte kom och där var ett svagt, men tydligt streck. Vi har tid för att börja utredning nästa vecka p.g.a. att PCOS upptäcktes som ett bifynd tidigare i höst, så jag vet inte om jag vågar tro detta riktigt än. Men kul att ha andra att bolla tankar med :) Jag är 31 och min man 35, detta blir första barnet och vi har försökt i 4-5 månader beroende på hur man räknar. Om man ska tro min amatörmässiga uträkning blir BF 10 juli.
Skickar ett meddelande till dig, Ardanas89, då jag gärna vill vara med i Facebook-gruppen :)
Ja! Efter många månaders slit och ett missfall så ????
Plussade i förrgår och känner mig så glad.
Hur mår du?
Såg nu att det var fler som skrivit ????
Jag har BF 4 juli enligt appberäkning. Det är vårt 2 barn med 8 år emellan????
Har väldigt få symtom än så länge. Ökat luktsinne, och lite drag i vän äggstock och hungrig som en varg. Men inget i brösten. Hur mär ni andra?
Jag har i en vecka haft molande värk i magen, illamående med kräkningar och så fruktansvärt trött!
Även brösten är ömma.
Med vår första pojk hade jag inga symptom alls. Så detta är helt nytt för mej!
Enligt min åsikt så är det första besöket inte så jätteviktigt, brukar vara ett sånt där hälsosamtal där de mest pratar om vad man inte ska äta och sånt man ska tänka på nu, upplevde att jag viste det mesta redan... inskrivningssamtalet (som brukar vara v.9-10 nån gång) är däremot lite viktigare tycker jag, då diskuteras ju hela vårdplanen och man bestämmer sig om olika typer av foster-diagnostik och andra saker som kan vara viktigt för vården av dig under din graviditet, det skulle jag inte vilja göra utan min man. Vi fick tom skippa hälsosamtalet den här gången, då jag födde så nyligen tyckte hon inte ens det behövdes.
Jag har alltid tänkt att jag ska göra nåt gulligt av att berätta, men varenda gång har jag blivit så exalterad att jag sprungit upp till honom med stickan på en gång haha tycker det verkar gulligt att vänta till fars dag och göra nåt speciellt, önskar jag hade klarat det! Haha
Min sambo hade nog blivit lite besviken om han missade besöket hos bm, men han är sån som vill ha koll på allting också :)
Min plan var att vänta med att berätta till dagen efter jag plussade, ville köpa något kul till honom och överraska. Jag lyckades hålla mig 10 min efter att han kommit hem från jobbet, så min plan gick inte alls. Haha!
Ja jag skrev ur mitt perspektiv, min man har inte missat ett enda besök varken hos mvc eller BVC, för att han inte vill det jag menade bara att man inte missar nåt jätteviktigt om man missar just hälsosamtalet, för min del hade det varit ok, men min man hade absolut kommit med ändå
Hej! Plussade starkt på två test idag ... kan inte tro att det är på riktigt
Väldigt glad, men vågar samtidigt inte ta ut min glädje så tidigt. Hur går det för er?
Åh jag citerade ju fel person.. så det blev lite tokigt dör, sorry!
Skulle citera Alllleee och svara på hennes fråga :)
Det blev en kortvarig gravidlycka för oss den här gången, inatt började blöda kraftigt och fick dessutom väldigt ont på vänster sida, bm skickade mig direkt till gynakuten där man mätte hcg i blodet till 10.... som tur är såg det inte ut att vara ett utomkveds vilket de fruktade först, kroppen verkar ha tagit hand om det själv fint och vi kan försöka igen så fort det går. När förloppet blev som det blev är jag mest lättad att det ?bara? är ett missfall och inte ett utomkveds... Lycka till till alla er andra, hoppas på många fina juli-bebisar <3