• Anonym (Bacill)

Inget varmvatten - bacillskräck

På måndag kommer vårt varmvatten vara avstängt pga ett arbete som ska göras ute på gatan. Jag är mammaledig och kommer därför beröras av detta hela dagen och dessutom har jag bacillskräck. Mår dåligt redan nu av tanken på att inte kunna tvätta händerna ens. Vi kommer ha kvar kallt vatten, men det blir man inte ren av. Hur löser ni andra sånt här?

• Svar på tråden Inget varmvatten - bacillskräck
  • Anonym (Bacill)

Vet att det är mer bakterier i varmt vatten men man känner sig inte ren i kallt. Prova själva så märker ni. Iden att koka vatten var bra. Kanske svårare att skölja av sig bara.

• Anonym (Bacill)

Vet att det är mer bakterier i varmt vatten men man känner sig inte ren i kallt. Prova själva så märker ni. Iden att koka vatten var bra. Kanske svårare att skölja av sig bara.

• Anonym (S)
    Anonym (Bacill) skrev 2018-10-25 22:33:16 följande:

Vet att det är mer bakterier i varmt vatten men man känner sig inte ren i kallt. Prova själva så märker ni.

Fast vänta nu... Jag har tvångstankar och inte helt normalt tvättbeteende men inte spelar temperaturen så stor roll för mig. Handsprit efter så känner jag mig lugn. Sätt inte griller i folks huvud.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (S) skrev 2018-10-25 23:03:43 följande:

Fast vänta nu... Jag har tvångstankar och inte helt normalt tvättbeteende men inte spelar temperaturen så stor roll för mig. Handsprit efter så känner jag mig lugn. Sätt inte griller i folks huvud.

Det är olika för alla.
  • EnAnonumius
    Anonym (Bacill) skrev 2018-10-25 19:49:07 följande:
    På måndag kommer vårt varmvatten vara avstängt pga ett arbete som ska göras ute på gatan. Jag är mammaledig och kommer därför beröras av detta hela dagen och dessutom har jag bacillskräck. Mår dåligt redan nu av tanken på att inte kunna tvätta händerna ens. Vi kommer ha kvar kallt vatten, men det blir man inte ren av. Hur löser ni andra sånt här?
    Har du hört talas om handsprit? Finns att köpa på apoteket vissa livsmedelsbutiker i bekväma fickförpackningar.
    Alternativt så kan du ju använda våtservetter och tvätta händerna med.

Nästa I-landsproblem du vill ha lösning på?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonym)
    EnAnonumius skrev 2018-10-26 00:49:38 följande:

Har du hört talas om handsprit? Finns att köpa på apoteket vissa livsmedelsbutiker i bekväma fickförpackningar.

Alternativt så kan du ju använda våtservetter och tvätta händerna med.

Nästa I-landsproblem du vill ha lösning på?

Det hjälper inte mot sånt. Utan tvål och vatten tar mer.
  • Anonym (Anonym)

Om det vore så enkelt för de med bacillskräck .hade personen nog knappt ens frågat.

• EnAnonumius
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-26 06:57:45 följande:
    Det hjälper inte mot sånt. Utan tvål och vatten tar mer.
    Jasså, sen när blev handsprit ineffektiv mot bakterier?

Precis i samma ögonblick som du skrev inlägget eller?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonym)
    EnAnonumius skrev 2018-10-26 09:21:55 följande:

Jasså, sen när blev handsprit ineffektiv mot bakterier?

Precis i samma ögonblick som du skrev inlägget eller?

Det är faktiskt så, inget jag bara hittar på. Finns en anledning vsrför tex de i vården använder både och. Sluta var så kaxig.
  • Kjell2
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-26 09:31:33 följande:
    Det är faktiskt så, inget jag bara hittar på. Finns en anledning vsrför tex de i vården använder både och. Sluta var så kaxig.
    Varför använder vården handsprit om "Det hjälper inte mot sånt."

Sen använder vården speceialtvål som är betydligt renare och mer decificerande än vanlig hemmatvål med parfymer och andra tillsatser.

Svar på tråden Inget varmvatten - bacillskräck