• Anonym (Bacill)

Inget varmvatten - bacillskräck

På måndag kommer vårt varmvatten vara avstängt pga ett arbete som ska göras ute på gatan. Jag är mammaledig och kommer därför beröras av detta hela dagen och dessutom har jag bacillskräck. Mår dåligt redan nu av tanken på att inte kunna tvätta händerna ens. Vi kommer ha kvar kallt vatten, men det blir man inte ren av. Hur löser ni andra sånt här?

• Svar på tråden Inget varmvatten - bacillskräck
  • Aikido

Koka upp en gryta med vatten och ha stående. Ställer du den i kylskåpet håller sig dessutom vattnet fräscht och färskt längre.

• EnAnonumius
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-26 09:31:33 följande:
    Det är faktiskt så, inget jag bara hittar på. Finns en anledning vsrför tex de i vården använder både och. Sluta var så kaxig.
    Du ger in gen förklaring på detta med att "tvål tar mer". Det är en påstående inte en förklaring du gav.

Att säga "Det finns en anledning varför t.e.x vården använder både och",  är ett påstående, ingen förklaring.
    Du ger ingen förklaring till varför DU anser att jag är kaxig.
    Att komma med enbart påståenden är inga förklaring.

Du är en riktig latmask faktiskt.
    Så sluta att vara en sån direkt latmask som du är.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonym)
    EnAnonumius skrev 2018-10-26 09:42:55 följande:
    Du ger in gen förklaring på detta med att "tvål tar mer". Det är en påstående inte en förklaring du gav.

Att säga "Det finns en anledning varför t.e.x vården använder både och",  är ett påstående, ingen förklaring.
    Du ger ingen förklaring till varför DU anser att jag är kaxig.
    Att komma med enbart påståenden är inga förklaring.

Du är en riktig latmask faktiskt.
    Så sluta att vara en sån direkt latmask som du är.
    ge dig.
  • Anonym (Anonym)

orkar inte tjafsa med dig. du verkar ha taggarna utåt och hugger direkt.

• Anonym (Anonym)

Hur går det ts? har det ordnat sig på nåt sätt? kram

• Anonym (Ssk)
    Kjell2 skrev 2018-10-26 09:36:42 följande:

Varför använder vården handsprit om "Det hjälper inte mot sånt."

Sen använder vården speceialtvål som är betydligt renare och mer decificerande än vanlig hemmatvål med parfymer och andra tillsatser.

Ingen specialtvål inom vården men man använder tvål utan parfym. Däremot när folk ska opereras så använder de hibiscrub, vilket inte heller är någon specialtvål. Vem som helst kan köpa den på apoteket.
  • Kjell2
    Anonym (Ssk) skrev 2018-10-26 10:13:10 följande:
    Ingen specialtvål inom vården men man använder tvål utan parfym. Däremot när folk ska opereras så använder de hibiscrub, vilket inte heller är någon specialtvål. Vem som helst kan köpa den på apoteket.
    Specialtvål var kanske fel benämning, för "ändamålet anpassad tvål" vore kanske bättre, eller möjligtvis "ej hushållstvål men tillgänglig för alla"

• Anonym (Anonym)
    Kjell2 skrev 2018-10-26 09:36:42 följande:
    Varför använder vården handsprit om "Det hjälper inte mot sånt."

Sen använder vården speceialtvål som är betydligt renare och mer decificerande än vanlig hemmatvål med parfymer och andra tillsatser.

de har inte enbart handsprit utan även tvål vilket jag även skrev. varför ens diskutera sånt här med tvål och vatten. det är ju bara jobbigt. att folk ens orkar.
  • Anonym (S)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-26 00:41:06 följande:
    Det är olika för alla.
    Det är väl klart som sjutton att det är olika för alla, har jag sagt annat? Däremot ska man inte säga att någon ska prova att göra annorlunda. Jag klarar mig utan stekhet vatten men det kan vara triggande om någon försöker säga att man ska fortfarande känna sig smutsig då.
Svar på tråden Inget varmvatten - bacillskräck