• naano

BF juli 2019 - stannar på FL

Hej!

Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 

Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

• Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • naano
    frökenBea skrev 2019-07-14 10:40:13 följande:

Hej alla! Hur går det för er som fått era bebisar?

Och er som fortfarande väntar...jag är en av dom.

V 41 idag och spyr fortfarande!! All min goda frukost bara vände 2 min efter :((

Just nu är längtan efter att kunna avnjuta en måltid utan att vara rädd för att den ska komma upp och att slippa känna sig konstant uppsvälld, störst!!

Det går bra här med gossen, han är så himla fin och snäll. Det är mycket sömn, gos och bajsblöjor haha :) jag har börjat försöka amma nu igen med start idag, men han somnar ju vid brösten precis hela tiden. Jaja, får ta det med bvc sen när vi ska dit. Annars är det kanske på g med antibiotika för min del, sjukhuset ringde mig idag och de är inte nöjda med att min feber kommer och går och har gjort det sedan i tisdags. De ska ringa mig om 2 dagar för en uppcheck och se om febern har gett med sig eller ej.

Jag hoppas nu att amningen verkligen funkar, att han klarar av att ta rätt tag och att det inte blir sår igen.
  • naano

Frökenbea åh vad jag lider med dig som inte slutar kräkas. Nu får bebis allt ta och sätta fart snart :)

• Ellen07

Kl 1:45 idag kom ut våra Selma efter 3 timmar från första värkarna som kom igång med Oxytocin dropp kl 11 och sedan tog jättefart efter 2,5 timme var kroppen redo för att föda fram ! Fick bara lustgas , klar favo och stor hjälp när det gjorde ont!

All lycka till er som väntar!

• Kinan
    Ellen07 skrev 2019-07-14 21:35:05 följande:

Kl 1:45 idag kom ut våra Selma efter 3 timmar från första värkarna som kom igång med Oxytocin dropp kl 11 och sedan tog jättefart efter 2,5 timme var kroppen redo för att föda fram ! Fick bara lustgas , klar favo och stor hjälp när det gjorde ont!

Så härligt! Stort grattis. Skönt att höra att igångsättningen gick så bra fast ditt vatten hade gått innan va så det kanske inte ses som igångsättning eller? Ingen koll. Själv väntar jag och väntar... BF på fredag men aldrig tidigare varit gravid så här länge så det känns som om jag gått över tiden...väldigt fint namn ni valt till er flicka btw!
  • naano
    Ellen07 skrev 2019-07-14 21:35:05 följande:

Stort grattis!! :)
  • Granskott
    frökenBea skrev 2019-07-14 10:40:13 följande:

Hej alla! Hur går det för er som fått era bebisar?

Och er som fortfarande väntar...jag är en av dom.

V 41 idag och spyr fortfarande!! All min goda frukost bara vände 2 min efter :((

Just nu är längtan efter att kunna avnjuta en måltid utan att vara rädd för att den ska komma upp och att slippa känna sig konstant uppsvälld, störst!!

Förstår dig precis. Även jag kräks fortfarande.

Går in i vecka 40 imorgon så ett par dagar kvar men förhoppningsvis inte allt för länge:)
  • Kinan

Fler som klättrar på väggarna och inte orkar vänta en sekund till? Sååå trött på jättemagen och förvärkar som aldrig övergår i riktiga...Rätt trist att gå och invänta semestern också så här i juli när alla andra är iväg på roligheter...nä nu får hon allt ta och ploppa ut snart! 3 dagar innan BF idag och aldrig varit gravid så här länge tidigare!

• whippitwhippet

Länge sedan jag kikade in här nu. Grattis till alla er som fått bebis - och en styrkekram till er som (liksom jag) väntar än!

Jag har efter ett antal ultraljud blivit friad från vasa previa, då blodkärlen har flyttat sig tillräckligt mycket för att jag ska få föda vaginalt. Bebisen ligger dock fortfarande i tvärläge (idag v. 39+0) och vill inte flytta sig. Vi gjorde ett misslyckat vändningsförsök för en vecka sedan och på torsdag ska jag in och göra ett nytt. De hoppas kunna vända henne tillräckligt mycket för att de ska kunna sätta igång mig och att hon sedan ska hitta "rätt väg" med hjälp av värkarbetet. Låter lite riskabelt känner jag, så jag försöker ställa in mig på att det blir snitt. Och misslyckas de helt så får jag ändå tid för kejsarsnitt dagen efter.

För att göra livet lite roligare vaknade min man med världens förkylning, hosta och hög feber idag. Känns lovande inför torsdagen! :o

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL