BF juli 2019 - stannar på FL
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare.
Hej!
Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv.
Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare.
Förstår dig precis. Även jag kräks fortfarande.
Går in i vecka 40 imorgon så ett par dagar kvar men förhoppningsvis inte allt för länge:)
Fler som klättrar på väggarna och inte orkar vänta en sekund till? Sååå trött på jättemagen och förvärkar som aldrig övergår i riktiga...Rätt trist att gå och invänta semestern också så här i juli när alla andra är iväg på roligheter...nä nu får hon allt ta och ploppa ut snart! 3 dagar innan BF idag och aldrig varit gravid så här länge tidigare!
Länge sedan jag kikade in här nu. Grattis till alla er som fått bebis - och en styrkekram till er som (liksom jag) väntar än!
Jag har efter ett antal ultraljud blivit friad från vasa previa, då blodkärlen har flyttat sig tillräckligt mycket för att jag ska få föda vaginalt. Bebisen ligger dock fortfarande i tvärläge (idag v. 39+0) och vill inte flytta sig. Vi gjorde ett misslyckat vändningsförsök för en vecka sedan och på torsdag ska jag in och göra ett nytt. De hoppas kunna vända henne tillräckligt mycket för att de ska kunna sätta igång mig och att hon sedan ska hitta "rätt väg" med hjälp av värkarbetet. Låter lite riskabelt känner jag, så jag försöker ställa in mig på att det blir snitt. Och misslyckas de helt så får jag ändå tid för kejsarsnitt dagen efter.
För att göra livet lite roligare vaknade min man med världens förkylning, hosta och hög feber idag. Känns lovande inför torsdagen! :o
Vad hos bm den 15 juli, bf dagen. Hon sa att lillen ligger så långt ner det bara går nu, det är bara en tidsfråga. Ska upp för igångsättning den 23/7, och bm sa att vi skulle ta med oss väskan för ingen åker hem utan bebis om man säger så. Och eftersom det är mitt andra barn så kan det gå väldigt fort efter r gjort hinnsvepning. Vi får väl se om han kommer innan. Men känns skönt att ha ett slutdatum nu ändå. Hur känns det när vattnet går? Det hände aldrig första gången jag var gravid. Om jag sitter och kissar bara, hur ska man veta om vattnet går då? Haha
Vad hos bm den 15 juli, bf dagen. Hon sa att lillen ligger så långt ner det bara går nu, det är bara en tidsfråga. Ska upp för igångsättning den 23/7, och bm sa att vi skulle ta med oss väskan för ingen åker hem utan bebis om man säger så. Och eftersom det är mitt andra barn så kan det gå väldigt fort efter r gjort hinnsvepning. Vi får väl se om han kommer innan. Men känns skönt att ha ett slutdatum nu ändå. Hur känns det när vattnet går? Det hände aldrig första gången jag var gravid. Om jag sitter och kissar bara, hur ska man veta om vattnet går då? Haha
Hej fina tjejerna
Hur är det med er ? Och hur går det för er som fortfarande har era magar kvar ?
Tänker jätte mycket på er <3
Igår blev vår lilla tjej 1 vecka gammal, har lite svårt att förstå att det redan gått en vecka :/
Med mina andra förlossningar har jag gått hem efter bara timmar .. men nu fick vi ligga kvar i 4 dagar pgr av lillkikan var lite snabb andad. Så tror att dem dagarna där (på sjukhuset) gjort så man inte riktigt kommit ikapp tiden med hennes ålder.
Men oj vad mycket mys det är här hemma :?
3 åringen springer Varje morgon fram till hennes säng o ska titta o pussa godmorgon på henne, ligger hon inte där (då ligger hon brevid mig i sängen o ammas) så blir han orolig i blicken o frågar "Mamma vart är Saga :o ?"
1 åringen är lite sådär han tycker hon är intressant ibland o klappar gärna då men annars tittar han mest, och de andra "storisarna" tycker det är mys mys <3 <3 <3
Vad jag ÄLSKAR min familj <3 <3 <3
Och vad jag tackar min Fantastiska kropp för allt den gjort,,, burit och skapat de finaste barnen i världen WOW <3 <3 <3
Jag hejjar på er tjejer som fortfarande går i väntans tider <3 Lycka till
Hej fina tjejerna
Hur är det med er ? Och hur går det för er som fortfarande har era magar kvar ?
Tänker jätte mycket på er <3
Igår blev vår lilla tjej 1 vecka gammal, har lite svårt att förstå att det redan gått en vecka :/
Med mina andra förlossningar har jag gått hem efter bara timmar .. men nu fick vi ligga kvar i 4 dagar pgr av lillkikan var lite snabb andad. Så tror att dem dagarna där (på sjukhuset) gjort så man inte riktigt kommit ikapp tiden med hennes ålder.
Men oj vad mycket mys det är här hemma :?
3 åringen springer Varje morgon fram till hennes säng o ska titta o pussa godmorgon på henne, ligger hon inte där (då ligger hon brevid mig i sängen o ammas) så blir han orolig i blicken o frågar "Mamma vart är Saga :o ?"
1 åringen är lite sådär han tycker hon är intressant ibland o klappar gärna då men annars tittar han mest, och de andra "storisarna" tycker det är mys mys <3 <3 <3
Vad jag ÄLSKAR min familj <3 <3 <3
Och vad jag tackar min Fantastiska kropp för allt den gjort,,, burit och skapat de finaste barnen i världen WOW <3 <3 <3
Jag hejjar på er tjejer som fortfarande går i väntans tider <3 Lycka till
Åh så mysigt <3 längtar så tills vi också har vår nya familjemedlem.
Och ja, man ska vara jäkligt stolt över sin kropp och sig själv för vad man klarar av :)
Kram på er!
Ååh Bea har PostNord varit slarviga igen =P
Har inte vräkningen nått lillan i magen ??(!)
Har du några känningar ?
Haha, så rolig du är :) nä, inget alls :( lite småvärk emellanåt men inget som eskalerar.