• naano

BF juli 2019 - stannar på FL

Hej!

Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 

Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

• Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • LoveEver
    Jagförsöker skrev 2019-07-27 22:21:11 följande:

Vår älskade flicka tittade ut i tordags kl 18.33 bf+1.

Vi fick en tuff start, när jag var på bedömningtiden på morgonen såg de att hon hade för höga hjärtslag o bestämde igångsättning på en gång, sen tog de hål så vattnet gick o det visa sig att hon även hade bajsat i vattnet, värkarna blev intensiva snabbt o hon kom ut på 2 värkar o togs direkt till neontalavd pga att hon hade svalt smutsigtvatten ner i lungorna:(:(

Läkare barnmorskor o hela teamet var jätte duktiga o hjälpte henne jättte bra! vi är inte utskrivna än men hon mår mycket bättre idag:)

Grattis alla ni andra som fått era små och lycka till ni som fortfarande väntar <3<3<3

Ush vad jobbigt med en sådan start. Men skönt att höra att det är bättre :))

Stort grattis till er nya familjemedlem :))
  • frökenBea

Kopplad till ctg nu och strax ska jag börja shotta :))

Herregud! Inom ett dygn är hon förhoppningsvis här!

• LoveEver
    frökenBea skrev 2019-07-28 15:55:32 följande:

Yeeeaj vad spännande :))

Hoppas allt går bra.ä och inte tar sådan tid.

Styrkekramar till dig
  • frökenBea
    LoveEver skrev 2019-07-28 18:17:43 följande:

Yeeeaj vad spännande :))

Hoppas allt går bra.ä och inte tar sådan tid.

Styrkekramar till dig

Tack :)
  • naano
    Jagförsöker skrev 2019-07-27 22:21:11 följande:

Vår älskade flicka tittade ut i tordags kl 18.33 bf+1.

Vi fick en tuff start, när jag var på bedömningtiden på morgonen såg de att hon hade för höga hjärtslag o bestämde igångsättning på en gång, sen tog de hål så vattnet gick o det visa sig att hon även hade bajsat i vattnet, värkarna blev intensiva snabbt o hon kom ut på 2 värkar o togs direkt till neontalavd pga att hon hade svalt smutsigtvatten ner i lungorna:(:(

Läkare barnmorskor o hela teamet var jätte duktiga o hjälpte henne jättte bra! vi är inte utskrivna än men hon mår mycket bättre idag:)

Grattis alla ni andra som fått era små och lycka till ni som fortfarande väntar <3<3<3

Oj vilken start! Skönt att man kan få sådan bra hjälp! Och vilken tur att dom satte igång dig där direkt. Hoppas att bi får åka hem snart och njuta i er egna lilla bubbla hemma. :) hur stor var hon?
  • naano
    frökenBea skrev 2019-07-28 15:55:32 följande:

Åh lycka till!! Nu är det banne mig nära!! :)) hoppas att allt går smidigt och relativt snabbt! Jag håller tummarna för er!
  • Kumminsilver

Jag började blöda lite två timmar efter att slemproppen gick och några timmar senare kom värkarna igång, så det var som jag hoppades - tecken på att det var på G. Det blev en jobbig och svår förlossning så vi är fortfarande kvar på BB för att läka lite, men det känns helt fantastiskt att ha honom här nu. Det blev en liten pojke och han föddes på kvällen 25/7 (bf var 19:e).

• LoveEver
    Kumminsilver skrev 2019-07-28 23:44:23 följande:

Jag började blöda lite två timmar efter att slemproppen gick och några timmar senare kom värkarna igång, så det var som jag hoppades - tecken på att det var på G. Det blev en jobbig och svår förlossning så vi är fortfarande kvar på BB för att läka lite, men det känns helt fantastiskt att ha honom här nu. Det blev en liten pojke och han föddes på kvällen 25/7 (bf var 19:e).

Stoort grattis till gossebarnet :))
  • naano
    Kumminsilver skrev 2019-07-28 23:44:23 följande:

Stort grattis till pojken! :) låter som om det var väldigt tufft, du får berätta mer sen om du vill och orkar. Men skönt att få vara kvar och få den vård man behöver. Njut av din fina pojke :)
  • frökenBea

Inatt, 03.51 kom vår tös, Novalie. 4010 g och 53 cm. Stor tjej. Men allt gick bra. Värkarna kom igång vid 22. Kl. 03.30 var jag öppen 4 cm enligt bm. 03.45 började jag krysta. Fråga mig inte hur det gick till, haha :))

Helt enormt överväldigande. Hann inte med någon bedövning denna gång iheller men THANK GOD för lustgasen!

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL