• Incognita

Vi som har BIM i December

Tja! Tänkte att alla vi som försöker denna månad samlas här ????. Kort om mig: 32 år (snart 33) och lever med min sambo sedan ca 4 1/2 år tillbaka. Har inga barn sedan tidigare någon av oss och vi längtar något enormt efter vår lilla knodd. Har slutat röka nu och ska komma igång med träning och bara leva allmänt hälsosammare för att försöka öka chanserna till en graviditet.

Vilka är ni och hur känner ni inför hela försöka skaffa barn-processen?

Detta blir vårt andra riktiga försök.

Lycka till!

• Svar på tråden Vi som har BIM i December
  • Mamaamu

Bim dagen är här och jag testade negativt. Det molnar och hugger i magen fortfarande så jag ställer in mig på mens.Tror jag plussade bim-11 i min senaste graviditet som resultera i missfall. Vad händer om jag inte hade någon äl denna månad? Får jag mens ändå nu? Har alltid stark smärta vid äl men det hade jag inte förens 4 dagar efter beröknsd äl denna månad. Konstigt.

• Jsv17
    Mamaamu skrev 2018-12-28 09:34:05 följande:

Bim dagen är här och jag testade negativt. Det molnar och hugger i magen fortfarande så jag ställer in mig på mens.Tror jag plussade bim-11 i min senaste graviditet som resultera i missfall. Vad händer om jag inte hade någon äl denna månad? Får jag mens ändå nu? Har alltid stark smärta vid äl men det hade jag inte förens 4 dagar efter beröknsd äl denna månad. Konstigt.

Din äl kan ju ha varit sen också? Isf är du hu fortfarande på bim-4.... Skulle det vara så att du inte hade nån äl brukar man få mens ändå men den brukar vara ett par dagar sen. Min äl varierar, då min cykel också alltid gjort det, med 3-4 dagar, så det kan ju vara så. Men min son hade jag säkerligen sen äl, plussade först cykeldag 35 (svagt) dag 36 tydligt. Hade vad jag trodde var ett cb spröstreck på dag 32 men i efterhand så var det nog ett riktigt streck, bara extremt svagt
    Pojke 9-12-17
  • cenchi
    Mamaamu skrev 2018-12-28 09:34:05 följande:

Kanske olika för alla, men den gången som jag inte hade någon ÄL så fick jag en blödning men den blev väldigt sparsam.
  • Minishamrock

Hej, hoppar in här. Jag har BIM på måndag och försöker med andra barnet. Förra graviditeten misstänkte jag graviditeten ÄL+8 då jag alltid brukade få spottings men dessa uteblev. Fick en nidblödning ÄL+10 och plussade ÄL+13.

Den här gången har jag känt alla möjliga tidiga symptom;

*molande mensvärk med hugg/stick sedan ägglossning (brukar inte ha det konstant mellan ÄL/mens)

*varit extremt frusen

*huvudvärk

*ömma bröst

*extrema humörsvängningar med gråtattacker och lättirritation

*illamående till och från

*lös i magen som övergått till riktig tröghet

MEN har sedan två/tre dagar börjat få lite mörkt blod på pappret precis som inför mens, mensvärken har mer övergått till "riktig" mensvärk och jag var nästan helt säker på att jag var gravid tills detta började. Nu känns det som att jag bara går och väntar på mensen. Är detta något ni känner igen? Har beställt hem digitalt test och hoppas det kommer idag men är rädd att det kommer visa neg. Hade två utgångna test hemma och dessa har visat neg (kanske inte så konstigt).

Kan man känns så många nya symptom för att man så gärna vill? Vad är era erfarenheter?

Sorry för långt inlägg!

• Mamaamu

Det kan ju faktiskt vara så. Efter min första mens dag den 30/11 så räknade jag med att jag hade äl 13-14 dec.Kände ingen den veckan men den 16e på helgen hade jag så ont. Och räknar jag tillbaka så fick jag missfall 2 november och prick 15 dagar efter hade jag jätte ont och flyttningar då också. Kanske var det äl då också.Om det är så så har jag bim på söndag och inte idag.Ingen mens iaf.

Jsv17 skrev 2018-12-28 09:43:51 följande:

Din äl kan ju ha varit sen också? Isf är du hu fortfarande på bim-4.... Skulle det vara så att du inte hade nån äl brukar man få mens ändå men den brukar vara ett par dagar sen. Min äl varierar, då min cykel också alltid gjort det, med 3-4 dagar, så det kan ju vara så. Men min son hade jag säkerligen sen äl, plussade först cykeldag 35 (svagt) dag 36 tydligt. Hade vad jag trodde var ett cb spröstreck på dag 32 men i efterhand så var det nog ett riktigt streck, bara extremt svagt

• Mamaamu

Hej!

Det enda jag känner igen är molvärl, stängningar/ilningar kring mage och rygg.Har bim idag eller i helgen.Negativt på testet imorse så jag tror att det jag känner är mens på G.Har dock bara haft en mens på 2 år så jag vet inte roligt hur den ska kännas.Äl,gravid och mens symtom känns väldigt lika varandra.Min förra graviditet tror jag att jag plussa redan innan bim.Eller så är det så att jag helt enkelt inte har koll på min äl. Haha.

Tänker du testa på måndag? Hoppas på ett fint plus :)

Minishamrock skrev 2018-12-28 09:54:44 följande:

Hej, hoppar in här. Jag har BIM på måndag och försöker med andra barnet. Förra graviditeten misstänkte jag graviditeten ÄL+8 då jag alltid brukade få spottings men dessa uteblev. Fick en nidblödning ÄL+10 och plussade ÄL+13.

Den här gången har jag känt alla möjliga tidiga symptom;

*molande mensvärk med hugg/stick sedan ägglossning (brukar inte ha det konstant mellan ÄL/mens)

*varit extremt frusen

*huvudvärk

*ömma bröst

*extrema humörsvängningar med gråtattacker och lättirritation

*illamående till och från

*lös i magen som övergått till riktig tröghet

MEN har sedan två/tre dagar börjat få lite mörkt blod på pappret precis som inför mens, mensvärken har mer övergått till "riktig" mensvärk och jag var nästan helt säker på att jag var gravid tills detta började. Nu känns det som att jag bara går och väntar på mensen. Är detta något ni känner igen? Har beställt hem digitalt test och hoppas det kommer idag men är rädd att det kommer visa neg. Hade två utgångna test hemma och dessa har visat neg (kanske inte så konstigt).

Kan man känns så många nya symptom för att man så gärna vill? Vad är era erfarenheter?

Sorry för långt inlägg!

• Emeliesh

Bim -2 och neg test. Ger dock inte upp. Jag är så trött och illamåendet sitter i.

Har inte blött på 1.5 dagar nu så får väl se..

• Minishamrock

Det är verkligen frustrerande att det är så lika symptom, och att det ev kan vara väldigt olika hur graviditeterna ter sig! Jag har aldrig känt så här starka PMS (om det nu är PMS) och det är förvirrande såklart.

Jag tänkte testa på måndag, fortfarande väldigt osäker på kroppen och vill inte hoppas på för mycket! Jag hoppas också på plus, annars får vi hoppa över till januaritråden! Uppdatera när ni vet!

• Mamaamu

Eftersom jag inte riktigt vet om jag har bim idag eller i helgen så borde jag vänta med att testa nästa vecka. Om inte mensen kommit.Frågan om man kan hålla sig haha.

Japp det blir en Januari tråd annars. :)

Minishamrock skrev 2018-12-28 13:09:05 följande:

Det är verkligen frustrerande att det är så lika symptom, och att det ev kan vara väldigt olika hur graviditeterna ter sig! Jag har aldrig känt så här starka PMS (om det nu är PMS) och det är förvirrande såklart.

Jag tänkte testa på måndag, fortfarande väldigt osäker på kroppen och vill inte hoppas på för mycket! Jag hoppas också på plus, annars får vi hoppa över till januaritråden! Uppdatera när ni vet!

• Mamaamu

Eftersom jag inte riktigt vet om jag har bim idag eller i helgen så borde jag vänta med att testa nästa vecka. Om inte mensen kommit.Frågan om man kan hålla sig haha.

Japp det blir en Januari tråd annars. :)

Minishamrock skrev 2018-12-28 13:09:05 följande:

Svar på tråden Vi som har BIM i December