• Incognita

Vi som har BIM i December

Tja! Tänkte att alla vi som försöker denna månad samlas här ????. Kort om mig: 32 år (snart 33) och lever med min sambo sedan ca 4 1/2 år tillbaka. Har inga barn sedan tidigare någon av oss och vi längtar något enormt efter vår lilla knodd. Har slutat röka nu och ska komma igång med träning och bara leva allmänt hälsosammare för att försöka öka chanserna till en graviditet.

Vilka är ni och hur känner ni inför hela försöka skaffa barn-processen?

Detta blir vårt andra riktiga försök.

Lycka till!

• Svar på tråden Vi som har BIM i December
  • emeliera
    Agronomen skrev 2018-12-30 15:42:27 följande:

Jag vet verkligen vad du menar med besvikelsen, det är en sorg varje gång... Jag håller tummarna för er den här gången och hoppas att min också håller sig borta :) 

Ja de hoppas jag med men vågar knappt hoppas, håller verkligen tummarna för dig med :)
  • Emeliesh

Fick detta på äl test nu precis, ser ändå pos ut då testlinjen är starkare? Bim idag.. fattar ingenting. Gravtest imorse visade neg. Är så förvirrad. Kan jag ha äl? Så konstigt

• Agronomen

Oj, vad spännande! Om du är säker på att du hade ÄL för ca två veckor sedan borde det ju inte vara ÄL nu igen... Har ju läst att LH och HCG är lika i strukturen och att ett ÄL-test därför kan ge utslag på graviditet.

• Emeliesh
    Agronomen skrev 2018-12-30 18:26:39 följande:

Oj, vad spännande! Om du är säker på att du hade ÄL för ca två veckor sedan borde det ju inte vara ÄL nu igen... Har ju läst att LH och HCG är lika i strukturen och att ett ÄL-test därför kan ge utslag på graviditet.

Jag har också läst det.. men gravtest va ju neg imorse? ???? här är en tydligare bild.. teststreck mycket starkare

• Tigerkvinna
    Emeliesh skrev 2018-12-30 18:34:19 följande:
    Jag har också läst det.. men gravtest va ju neg imorse? ???? här är en tydligare bild.. teststreck mycket starkare
    Fick också negativt grav-test imorse men faktiskt utlsag på ÄL nu när jag testade med kvällsurin. Googlade och läste att ÄL kan ge utslag vid graviditet men också strax innan mens. Så ja det kan ju vara antingen eller...Jag själv hoppas på att man även plussar på grav test typ imorgon. 
  • emeliera
    Emeliesh skrev 2018-12-30 18:08:02 följande:

Fick detta på äl test nu precis, ser ändå pos ut då testlinjen är starkare? Bim idag.. fattar ingenting. Gravtest imorse visade neg. Är så förvirrad. Kan jag ha äl? Så konstigt

Har oxå läst att de kan ge utslag på graviditet eller innan mens men man blir ju lite fundersam när grav testet va negativt ändå förstår dig
  • Felicia3

Jag hade positiva äl tester 4-5 dagar i rad nu när jag är gravid.så du kan ju vara det,svårt att veta. vilken Bim är du på?

När jag testade blev de starkare och starkare,sista var själva ÄL-strecket starkare på än test-strecket.jag gravtestade först 3 dagar innan Bim med tidigt test men fick negativt gravtest. (18 december) plussade 25:e.håller tummarna för dig.

Emeliesh skrev 2018-12-30 18:34:19 följande:

• Agronomen

Nu ligger jag här i sängen med molvärk som kommit och gått sedan några timmar. Just nu känns det knappt något. Brösten känns mindre ömma också, vilket brukar vara ett tecken på att mensen är på gång. Vågar inte gå upp på toa, för då kommer den säkert... Varför blir man så fjantig runt BIM? ????

• Emeliesh
    Felicia3 skrev 2018-12-31 07:14:47 följande:

Jag hade positiva äl tester 4-5 dagar i rad nu när jag är gravid.så du kan ju vara det,svårt att veta. vilken Bim är du på?

När jag testade blev de starkare och starkare,sista var själva ÄL-strecket starkare på än test-strecket.jag gravtestade först 3 dagar innan Bim med tidigt test men fick negativt gravtest. (18 december) plussade 25:e.håller tummarna för dig.

Starkare blev de allt.. har haft så ont i tjejmagen inatt stt jag inte kunnat sova. Dock är gravtest fortfarande blankt eventuell liiiiiiten skugga.. bim+1 idag men får väl räkna de som äl istället

• PetitTjej

Har BIM idag, ingen mens och neg med RSFUs grav test :( väntar några dagar och ser. Hoppas röda kärringen håller sig borta.

Svar på tråden Vi som har BIM i December