Anonym (Fri g) skrev 2018-12-04 13:20:01 följande:
Aha. Jag förstår. Man måste vara svart eller vit i din värld. Bra att du erkänner det infalla fall för jag skulle kunna citera nästan varenda ett av mina inlägg där jag ju säger att det kan gå både bra och mindre bra. Men det är ju ingen idé om du saknar något i din förståndskapacitet.
Nej, världen är inte svart eller vit, men ekonomi ser saker svart på vitt. Dvs, medvetet vara en parasit på samhället är inte ok och du säger inte emot det. Du tycker det är ok att folk lägger sig platta på marken och förväntas att bli försörja av andra.
Du har nämnt att det inte är några problem en gång, det räcker med tanke på hur starkt du tycker att tonåringar ska få ha dina barn. Du bad mig ta upp var du skrev inga problem, jag plockar upp det och nu försöker du bara viffta bort det, vem tusan saknar förståndskapacitet nu?
Roligt att du tar upp just att det är förståndskapacitet jag saknar, du skanar konsekevenstänkande, märks på dina svar.
Till skillnad från dig tar jag ställningen att skaffa barn när man inte har något att erbjuda barnet mer än vad alla andra ger är inte rätt tillfälle. Andra ska inte påverkas av såna val men de fattar ju inte du. Är du själv en parasit på samhället med tanken på hur hårt du försvarar de.