emmioonely skrev 2018-11-14 13:13:46 följande:
I början så var det något (vi vet fortfarande inte vad) men jag hade flera olika tecken på graviditet. Jag som då precis fyllt 16 år och inte ens ville skaffa barn var väldigt rädd osv. Vi planerade hur allt skulle bli och vad vi skulle göra för att hantera det på ett bra sätt och jag började känna mig mer och mer säker och när jag väl kände mig redo tog jag graviditetstest för att säkerställa att det var så men det visade negativt vid 3 olika tillfällen. Det gjorde att jag hade börjat längta efter hur det skulle bli och (även att det skulle vara väldigt krävande). Under denna korta tid blev vi väldigt nära och nu har det gått snart ett år och inget har förändrats med våra tankar angående detta förutom kring ekonomin pga hanns jobb.
Ekonomin är ju en rätt jättestor del.
Vad har ni för sparande? Buffert för husrenoveringar/olyckor, inkomstglapp etc?
Hur klarar ni om han blir uppsagd/sjuk etc? Eller om ni gör slut? När du pluggat klart och
Utrymme för inköp till barnet? Det behöver inte vara jättedyrt men ett antal tusenlappar blir det ju ändå.
Hur har ni planerat föräldraledigheten? Klarar ni er på hans fp när han tar sin del av ledigheten eller ska det bli en av alla barn vars pappa inte är hemma, tar en jämställd del av hushållet och skaffar sig en relation med barn/bebis? Efter föräldraledigheten går väl du ner på gymnasie-csn i så fall samtidigt som mer än barnbidraget går till barnomsorg, barnet behöver mat/blöjor/kläder, trygghet etc.