Inlägg från: Anonym (proposal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (proposal)

    Bara legat med en

    Är i 40-års åldern, man. Legat med en. Aldrig haft förhållande.
    Jag söker främst kvinnor i min ålder, och äldre. Seriöst.
    Jag tänker som så att jag hoppas hitta kärleken. Men om det nu blir så att jag träffar rätt kvinna. Och vi lever ihop länge. Då kanske jag bara haft sex med två kvinnor i mitt liv. Är inte det för lite?

  • Svar på tråden Bara legat med en
  • Anonym (proposal)

    En till fundering. Många män har upplevt att när de är i ett förhållande så blir de plötsligt mer attraktiva för kvinnor. Säkert nåt med självförtroendet att göra.
    Om jag nu skulle bli ihop med en kvinna och sen får uppmärksamhet av andra kvinnor, vore det förståeligt om jag är otrogen? Lite som att "ta igen" det jag missat.

  • Anonym (proposal)

    Det är ju lite "normen", att man ska ha upplevt en del sexuellt. Flera partners. Ett kvitto på att man är attraktiv för kvinnor.

  • Anonym (proposal)
    Anonym (Seriöst) skrev 2018-11-12 11:54:15 följande:

    Att ha upplevt sexuellt måste ju inte betyda ett flertal partners. Jag har själv legat med ett flertal, men det betyder inte att jag upplevt mer än de som legat med färre. Har du en fast partner upplever men oftast mer än man gjort med enstaka ligg.


    Jag skulle ha formulerat mig tydligare. Jag tror många som haft få kan känna att man vill uppleva mer, med i alla fall några olika personer. Kvinnor själva, som varit i långa förhållanden kan ha de tankarna också, att de vill uppleva en annan man.
  • Anonym (proposal)
    Anonym (Nja) skrev 2018-11-12 12:12:51 följande:
    Ett kvitto för dig själv då antar jag. Jag, som är kvinna, skulle dra mig för att starta något seriöst med en man som känner att denne måste berätta hur många han legat med. Det hade inte varit attraktivt alls att skylta med det. Speciellt inte om det var i skrytsyfte. Jag hade inte ens varit nyfiken på att komma in på ämnet. Och nej, det är aldrig okej att vara otrogen. Känner du att du missar något för att du inte legat med "många nog" så ska du nog inte i första hand söka efter ett fast förhållande.
    Jag tror att många kvinnor också skulle känna lite så, om de haft "framgång" med män så är det ett kvitto på att hon är attraktiv för män. Tror det är naturligt att man tänker så, att man är ego.
  • Anonym (proposal)
    Lånehajen skrev 2018-11-12 12:54:08 följande:

    Det finns säkert en del som tänker som du. Men det är väl bara att välja. Antingen satsar du på ett förhållande eller så letar du mer tillfälliga kontakter. Om du verkligen ville ha ett seriöst förhållande som varar i många år och allt som kommer med det tror jag inte du hade funderat över att det blev tokigt att du bara legat med ett par kvinnor, då är det antagligen bättre att fokusera på rena sexträffar i nuläget.


    Jag har försökt hitta tjejer för bara sex, men det har ju inte funkat så bra. Allra helst vill jag ha en tjej, för nåt seriöst. Men som du själv skriver, att det är tokigt att man bara legat med en eller två, det är ju inte normalt.
  • Anonym (proposal)
    Anonym (Bara en) skrev 2018-11-12 13:03:58 följande:
    Jag är man och har bara legat med en kvinna. Jag är fortfarande gift med henne och avser inte att ligga med fler om inget skiljer oss åt. Varför skulle jag?

    För vem är kvittot? Om jag har en affär med en kvinna, vem skulle vara medveten om denna ytterligare erövring? Och vilka skulle veta att jag bara haft en men nu med denna affär är uppe i 2 kvinnor?

    Kan du förklara hur du tänker?
    Jag har väl nån föreställning om att man är mer manlig om man haft flera kvinnor. Som det är i nuläget har jag inte mycket att skryta med. legat med en, aldrig haft förhållande. Nu är jag inte typen som skryter, men det är mer hur det känns för mig själv. Lite misslyckad.
  • Anonym (proposal)
    Anonym (Jk) skrev 2018-11-12 13:12:36 följande:
    Hur många man har legat med behöver inte ha någonting att göra med om man ses som attraktiv / har framgång hos män / kvinnor.

    Man kan nämligen få många erbjudanden men tacka nej.

    Alla vill inte ligga med massor av folk bara för att man har möjligheten.
    Jag vill inte heller ligga med massa olika kvinnor. Men det skulle kännas bra med i alla fall nåt mer sexuellt äventyr, innan men EVENTUELLT träffar en kvinna för ett seriöst förhållande. Är jag konstig som tänker så?
  • Anonym (proposal)
    Anonym (Jk) skrev 2018-11-12 13:12:36 följande:
    Hur många man har legat med behöver inte ha någonting att göra med om man ses som attraktiv / har framgång hos män / kvinnor.

    Man kan nämligen få många erbjudanden men tacka nej.

    Alla vill inte ligga med massor av folk bara för att man har möjligheten.
    Du är kvinna? Du skriver att man kan få många erbjudanden. 
  • Anonym (proposal)
    Anonym (Jk) skrev 2018-11-12 13:25:34 följande:
    Det är inte konstigt om just du tycker så. Folk är olika.

    Konstigt blir det om du tror att andra människor fungerar precis som du.

    Många kvinnor och män som anses vara jätteattraktiva och får massor av uppmärksamhet tröttnar på detta och vill gärna slippa.

    ( Jag menar inte att det stämmer på alla , utan på folk jag känner. )
    Om du haft sex med en person, och aldrig haft ett förhållande, tror du att du hade känt lite som jag då?
Svar på tråden Bara legat med en