• AndreaBD

Kan vi prata om s.k "incels"

Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-13 10:55:14 följande:

Pga importen har vi världens högsta överskott på män.

Men skulle jag tala om för dig vilka som står bakom flertalet våldtäkter så skulle du kalla mig rasist.

Men de är nog inte incels i alla fall. De är ju inte så borskämda. :)
  • AndreaBD
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-13 10:55:14 följande:

Pga importen har vi världens högsta överskott på män.

Men skulle jag tala om för dig vilka som står bakom flertalet våldtäkter så skulle du kalla mig rasist.

Men de är nog inte incels i alla fall. De är ju inte så borskämda. :)
  • AndreaBD
    poppa01 skrev 2018-11-15 03:44:19 följande:
    nä jag är deformad, det ser man
    Det är inget annat än din perception, dvs. din uppfattning av dig själv, som det är fel på. Många skulle vara glada för att ha så jämna, vanliga proportioner. Det finns inget som är deformerad där, kan inte ens börja gissa vad det skulle vara. Du gör förstås dig själv olycklig med att gå runt och tro det, när det finns andra människor som kanske verkligen har tydliga skavanker som klarar sig bra ändå. Det är din inställning som är problemet, inget annat.
  • AndreaBD
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:13:43 följande:
    Fast de saknar ju en partner så hela ditt resonemang är irrelevant för den här frågan. 
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 22:38:34 följande:
    Men du bekräftade ju min tes ändå. Att du, liksom många andra män, verkar vara så otroligt fixerade vid att sex är det enda sättet man kan få närhet, intimitet och bekräftelse på.  Drömmer
    Som sagt sex är det enda som ger sexuell bekräftelse och det är det dem saknar. Att kvinnor har svårt att inse betydelsen av sex förstår jag eftersom sexuell bekräftelse är så mycket enklare att få för kvinnor. Är man rik är inte pengar nått problem heller... 
    Det är kanske också begreppet "sexuell bekräftelse" som inte är något allmänt som alla människor är ute efter? Kanske är det inte så att kvinnor (bara) har lätt att få sån, kanske är de inte intresserade av sån? Vissa kanske är, men inte alla. Kanske inte alla män heller. Jag tycker inte att det är något som jag skulle behöva. Visst, jag vill ha en partner. Men av andra skäl. Mest för att jag vill ha sällskap.

Kanske är det inte heller något som människan verkligen behöver utan snarare något som har blivit inne att man ska behöva?  Det är väl mer samhällsberoende egentligen?
  • AndreaBD
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:45:22 följande:
    Nej det är det inte, sex fyller en social funktion också, det är därför människan har dold ovulation och det är därför även homosexualitet fyller en funktion. 
    Det är inte den enda funktionen som homosexualitet har. Det har också tidigare haft funktionen att de var individer som kunde hjälpa andra med sina barn då de själva inte hade några. Barnvakt och avlösare - det låter konstigt, men det lär ha varit så förr i tiden. Även hos djur.

Och jag hävdar att det skulle fungera lika bra att få närhet av mer vänskapliga relationer och sköta den sexuella delen själv, och att bekräftelse inte är så himla viktigt. Det beror ju också lite på vad man prioriterar i livet.

• AndreaBD
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 16:15:43 följande:
    Ja du hävdar det och så kanske det är för dig men det stämmer uppenbarligen inte för alla. Det är rätt arrogant att utge sig för att veta vad andra behöver eller inte behöver i bekräftelseform. Skulle du acceptera att nån talade om för dig att du inte behöver belräftelse från din partner tex och att du borde prioritera annat? Sex är en rätt stor och viktig drift som fyller många funktioner, att människor generellt sett inte skulle behöva bekräftelse på det området låter inte speciellt sannolikt. Det är ingen slump att sex genomsyrar mycket.
    Är det JAG som har varit arrogant och påstått att alla behöver si eller så? Det var ju du som har utgått ifrån att det är så för ALLA män, och för de flesta kvinnorna - så har jag tolkat det du skrivit. Rätta mig om jag har fel. Jag däremot har inte alls utgått ifrån att alla är som jag. Jag utgår ifrån att det är mycket olika. Och att det inte är biologiskt betingad, åtminstone inte helt, utan snarare ett krav som finns i samhället i vår tid. Jag tror inte det var så utpräglad förr i tiden. Och det varierar i olika delar av världen och under olika tidsperioder.
  • AndreaBD
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-15 15:52:07 följande:
    Homosexualitet är lite av ett evolutionärt mysterium, men det som AndreaBD skriver stämmer faktiskt (även om det är en teori och även om du fyller på med din egen tolkning). Det handlar snarare om att homosexuella tar större ansvar för den övriga familjen i brist på egen avkomma, vilket ger familjen som helhet evolutionära fördelar (det är ju inte de homosexuella själva som förökar sig). Även i djurvärlden ger samkönade förhållanden evolutionära fördelar, exempelvis fåglar har större chans att föda upp sina ungar om de hjälps åt med ruvning och matning när det är brist på hanar. Självklart ska någon också befrukta äggen, men honorna behöver ju inte varsin hane till det.
    Tack för närmare förklaring. Jag kom nämligen inte ihåg det så exakt längre.
  • AndreaBD
    Anonym (Tvärtom) skrev 2018-11-15 14:04:54 följande:
    Det här var något av det dummaste jag någonsin läst. Har du EN enda historisk källa, på att folk skulle ha lämnat sina barn till homosexuella män för avlastning? Att en del kvinnor som hamnade på sådana arbeten - barnsköterska, guvernant, skolfröken - kanske var HEMLIGT homosexuella är en annan sak. De ville inte gifta sig med män och att gifta sig med en kvinna gick inte, alltså var de tvungna att försörja sig själv på de arbeten som stod till buds på den tiden. Som guvernant eller barnsköterska i en familj fick de dessutom utlopp för lite av sin längtan efter egna barn och att tillhöra en familj. 
    https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/manlig-homosexualitet-har-evolutionara-forklaringar

Jag kanske inte förklarade det särskilt bra, men jag hade bara hört det av min man, inte läst om det själv. Men här har du länk.
  • AndreaBD
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 16:15:43 följande:
    Skulle du acceptera att nån talade om för dig att du inte behöver belräftelse från din partner tex och att du borde prioritera annat?
    Snarare skulle jag själv komma fram till det. Och jag skulle nog inte skylla det på andra. Och jag är dessutom övertygad om att det bara är upp till en själv att skapa förutsättningar för att kunna hitta en partner. Jag har en syster som är en kvinnlig "incel". Varför har hon svårt att hitta någon, medans jag alltid har haft partner? För att hon inte gör dem ansträngningar som jag gör, helt enkelt. Hon är tjock, ovårdad och går knappt utanför dörren. Hittar man en partner då? Kanske en som är lika "oattraktiv" då, men det vill hon inte ha.

Men jag har också träffat på en hel del män, även unga män, som tänker så. Som själva har mycket övervikt, men inte kan tänka sig en kvinna med övervikt och är ensamma då. Som inte går någonstans, inte satsar, och sedan klagar. Jag hittade inte heller en partner snabbt och enkelt när jag var 40 och nyskild. Nästan ingen av männen som var ute på dejtingsidorna hade seriösa avsikter. Eller så passade det helt enkelt inte. Jag dejtade ungefär 100 stycken en gång. Och det var inte så att jag nobbade dem. En del ja, men inte dem flesta. Många kunde inte bestämma sig vad de ville och lekte runt. Men jag gav mig inte, trots att jag periodvis knappt orkade gå ut och träffa fler. Man måste engagera sig.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"