Kermit1561 skrev 2018-11-15 16:15:43 följande:
Skulle du acceptera att nån talade om för dig att du inte behöver belräftelse från din partner tex och att du borde prioritera annat?
Snarare skulle jag själv komma fram till det. Och jag skulle nog inte skylla det på andra. Och jag är dessutom övertygad om att det bara är upp till en själv att skapa förutsättningar för att kunna hitta en partner. Jag har en syster som är en kvinnlig "incel". Varför har hon svårt att hitta någon, medans jag alltid har haft partner? För att hon inte gör dem ansträngningar som jag gör, helt enkelt. Hon är tjock, ovårdad och går knappt utanför dörren. Hittar man en partner då? Kanske en som är lika "oattraktiv" då, men det vill hon inte ha.
Men jag har också träffat på en hel del män, även unga män, som tänker så. Som själva har mycket övervikt, men inte kan tänka sig en kvinna med övervikt och är ensamma då. Som inte går någonstans, inte satsar, och sedan klagar. Jag hittade inte heller en partner snabbt och enkelt när jag var 40 och nyskild. Nästan ingen av männen som var ute på dejtingsidorna hade seriösa avsikter. Eller så passade det helt enkelt inte. Jag dejtade ungefär 100 stycken en gång. Och det var inte så att jag nobbade dem. En del ja, men inte dem flesta. Många kunde inte bestämma sig vad de ville och lekte runt. Men jag gav mig inte, trots att jag periodvis knappt orkade gå ut och träffa fler. Man måste engagera sig.