ALLA som äter P-piller!!! LYSTRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har fått veta en grej angående p-piller.
Antingen så har man ju 28-dagars eller 21-dagars p-pillerkarta. De vita tabletterna under mensveckan på 28-dagars är ju som alla vet bara sockerpiller. Dessa behöver man inte stoppa i sig utan kan slänga dem om man vill. Grejjen är ju att man har ett uppehåll på ungefär en vecka för att få sin mens.
Efter samtal med två oberoende läkare så har jag fått vetskapen att man inte behöver ta detta uppehåll.
Att mensen (läs blodet) som kommer under veckan endast är fejk. Att vi inte behöver denna fejk-mens. Att det inte är farligt på nåt sätt att vara utan den. Att vi skulle behöva uppehåll från hormoner en vecka i månaden är också fel. Hormonet finns där hela tiden ändå i och med resten av månadens p-pillerknaprande.
Detta betyder att vi helt enkelt skulle kunna fortsätta äta på en ny karta istället för att ta sockerpillrena eller ta uppehåll.
Jag blir så förbannad att INGEN har givit mig valet att faktiskt välja bort mensen under mina 10 år av p-piller-knaprande.
Det stör ingenting i vår kropp att vara utan fejkmensen.
Det som kan ske är att man kan få nån liten mellanblödning om man struntar i uppehållen.
En av läkarna trodde att skälet till att man som kvinna ska ha uppehåll är för att:
"vi ska känna oss kvinnliga med mensen"--------
Jag tycker det är vidrigt att man inte vid införskaffandet av p-piller får denna vetskap. Så att man kan bestämma själv hur man vill göra.
Jag tänker direkt att den ENORMA bind- och tampong/troskydds-industrin ligger bakom mångas ovetskap. Va tror ni om den teorin. Fundera på hur mycket reklam ni ser på TV gällande trosskydd och frihet och fräschhet, etc etc.... Vad skulle ske om alla som åt p-piller försvann som konsumenter....
Hur många av er har fått veta detta?????
Jag blev i varje fall upprörd då jag fick veta detta. Kan liksom inte sluta fundera på det och berättar för alla jag känner. Och nu till er!!!!