• SwiftD

Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?

THE TRILATERAL COMMISSION

The Trilateral Commission was formed in1973 by private citizens within Council of Foreign Relations and

Bilderberg Group by people like David Rockefeller, Henry Kissinger and Zbigniew Brzezinski.

EUROPEAN GROUP - Sweden members

Annie Lööf, Member of Parliament and Leader of the Centre Party, Stockholm

Carl Bildt, Co-Chair, European Council on Foreign Relations; former Minister of Foreign Affairs of Sweden; former Chairman, Kreab Group of public affairs companies; former Chairman, Nordic Venture Network, Stockholm; former Member of the Swedish Parliament, Chairman of the Moderate Party and Prime Minister of Sweden; former European Union High Representative in BosniaHerzegovina & UN Special Envoy to the Balkans

Maria Rankka, Chief Executive Officer, Stockholm Chamber of Commerce, Sweden

Magnus Schöldtz, Senior Advisor, Wallenberg Foundations AB; former Swedish Ambassador, Stockholm

Tove Lifvendahl, Political Editor-in-Chief, Svenska Dagbladet, Stockholm

Jacob Wallenberg, Chairman, Investor AB; Vice Chairman, ABB Ltd, Ericsson AB, SAS AB/Scandinavian Airlines, Stockholm

DAVID ROCKEFELLER FELLOWS - Sweden members

Claudia Olsson, CEO, Exponential AB, Stockholm (DRF Representative)

FORMER MEMBERS IN PUBLIC SERVICE

Anna Ekström, Minister for Upper Secondary School and Adult Education and Training, Ministry of Education and Research, Stockholm

Sauce:

http://trilateral.org/download/files/membership/TC_list_4_2018(3).pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Trilateral_Commission

Jag skrev inlägget på engelska först, orkar inte skiva om det. För er som har svårt att läsa engelska så finns det flera artiklar om ämnet, bland annat här:
    www.expressen.se/debatt/elitorganisationen-som-annie-loof-talar-tyst-om/

Så min fråga är, vad tycker ni om att vår eventuellt ny statsminister eller utrikesminister är medlem i ett hemligt glabalt sällskap utan insyn?
    Är detta ett hot mot rikets säkerhet?

Detta strider mot allt ett fritt samhälle bygger på, hemlighetsmakeri är grogrunden för korruption.Borde vi inte sträva efter insyn och öppenhet?
  • Svar på tråden Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?
  • SwiftD
    Liberté skrev 2018-11-16 16:54:06 följande:

Absolut inget konstigt med att vara med i ett slutet sällskap ?

Dessutom att en logo som liknar något annat skulle vara bevis haha snälla är din medicin.

Bildresultat för illuminati symbol in logos

Du kanske ska läsa på lite.
  • SwiftD
    Limajo skrev 2018-11-16 15:22:10 följande:

Och där kom den långa förklaringen om den dolda eliten. :) Men du är ändå inte så tydlig kring vad det är för konkret hot du ser. Hur skulle världen vara annorlunda om de inte fanns?

Visst har de rikaste rika ackumulerat mycket resurser men samtidigt har vi ett överlag ökande välstånd och utveckling över större delen av jorden. Att skapa sig en stor förmögenhet och därmed makt är inte omöjligt. Och grupperna du beskriver är ju inte heller helt isolerade och slutna.

Jag tycker inte, även om det kanske framstod så i mina första inlägg, att det är helt oproblematiskt med maktkoncentrationer utan granskning eller att lobbying pågår i den omfattning som det gör. Men jag tycker inte heller att det är konstigt att samhället fungerar så och ser inga onda konspirationer ellet hot mot landets säkerhet.

Dessutom finns det mycket unkenhet och antisemitism i teorierna du för fram...

Jag har inte påstått något om antisemitiskt, du drar alla över en kam. Du måste förstå att konspirationsanalytiker drar till sig konspirationsteoretiker.

De senare hittar på och tror en massa utan faktastöd. Sen har du DEM och de som är insyltade med dessa som har ett stort intresse av att deras verksamhet inte granskas. Man förlöjligar genom utge sig för att granska konspirationer och sen drar man löjliga slutsatser för att andra ska tro att alla andra i rörelsen är tokiga. Man sprider även falsk information för att försvåra granskningen.

Att några av DEM är judar är sant, men inte alla och att de är judar har inget med övriga judar att göra.

Vi bör först klargöra hur DEM använder sin makt för att behålla sin makt. Dessa människor är onda och sjuka på riktigt. De startar krig för egen vinning som till exempel när man använder CIA för att starta ISIS för att destabilisera så man kan sälja mer vapen, sköter droghandel in i USA via CIA. Man finansiera båda sidor i båda världskrigen för att skuldsätta länder. Man sysslar med sexhandel och utpressning.

Ingen får en maktposition utan deras godkännande. Ingen litar på någon annan så brothers by crime gäller, de måste ha smuts på personen för att denna ska få maktpositionen. Pedofiler är deras favoritundersåtar. Så länge deras undersåtar gör som de ska så får de leva i lyx och göra vad de vill, men skulle de gå emot DEM så läcker man det smuts man har och sen är det kört.

Så är det dessa människor som du påstår har byggt upp vårt samhälle? Knappast, det är vi folket som byggt allt, DEM är parasiterna som livnär sig på vårt lidande.

Förvänta dig inte att jag har alla svar, hemlighetsmakeriet är ju enormt och beskyddat av starka intressen. Se bara katolska kyrkan, pedofiler över allt. Samma gäller Hollywood... allt är sammanlänkat.

Varför underkastar sig påven en privat person på handen? För att personen är en av DEM.

static.euronews.com/articles/268392/600x400_2605-pope-francis-jews-kisses-hands-holocaust2.jpg

• enmanmedskägg

Åh. Fredagar är de bästa dagarna, för då är det foliehattkväll på Gåsbygda torg. 

Kan vi prata om "the cloud people"? Jag VET att Alex Jones är inne på något stort. För att inte tala om "The gay frogs"!

• SwiftD
    themia skrev 2018-11-16 16:19:57 följande:

Jag kan inte se några större problem med att makternas män och kvinnor pratar med varandra.

Motsatsen vore betydligt allvarligare

Som jag sagt, komunikation är bra men då ska den vara öppen. Allt ska vara öppet förutom militära taktiska samtal. Allt annat som diskuteras slutet är slutet för att vi folket inte ska få veta sanningen. Jag förstår inte hur detta inte kan vara uppenbart.
  • SwiftD
    Zoegazz skrev 2018-11-16 16:30:00 följande:

Hej!

Ganska många är medvetna om det du pratar om. De har definitivt makt över media och musikindustrin. 2 kanaler som påverkar oss extremt mycket. Jag försöker att inte gräva ner mig för mycket i det ändå, även om det är extremt tydligt när man väl fått upp ögonen för det. Är lätt att känna hjälplöshet och bli deppig då. Har märkt många artister som vill komma upp kör stenhårt på symboliken för att visa de är beredda att marknadsföra propagandan men så fungerar det ju riktigt inte. Men i princip alla ungdomar som växer upp nu känner till pratet om eliten och symboliken de använder. Inget konstigt alls känns det som. Är ju hidden i plain sight. Däremot tror jag många inte riktigt väljer att tro på det, blir för jobbigt att tänka på all korruption. Tog mig många runder innan jag riktigt accepterade att såhär är det faktiskt.

Det är ju skönt att någon kan se det som är uppenbart, men som du ser här så är jag i stort sätt förlöjligad.

Jag kan respektera att du inte mår bra av att tänka på det, men jag lever hellre med kunskapen än ett helt liv i en falsk verklighetsuppfattning.
  • SwiftD

[quote=79218633][quote-nick]Coccolina skrev 2018-11-16 16:44:21 följande:[/quote-nick][/quote]

Denna personen är ett bra exempel på en Clown.

Antingen är personen bara en idiot eller någon som skyddar DEM i något led.

De dementerar inget med fakta, de bara förlöjligar för att skrämma andra från att själv bli stämplade som konspirationsteoretiker.

• SwiftD
    enmanmedskägg skrev 2018-11-16 21:03:49 följande:

Åh. Fredagar är de bästa dagarna, för då är det foliehattkväll på Gåsbygda torg. 

Kan vi prata om "the cloud people"? Jag VET att Alex Jones är inne på något stort. För att inte tala om "The gay frogs"!

Åter igen, en Clown.

Inga argument, bara förlöjligande.
  • Padirac
    SwiftD skrev 2018-11-16 20:46:43 följande:

Jag har inte påstått något om antisemitiskt, du drar alla över en kam. Du måste förstå att konspirationsanalytiker drar till sig konspirationsteoretiker.

De senare hittar på och tror en massa utan faktastöd. Sen har du DEM och de som är insyltade med dessa som har ett stort intresse av att deras verksamhet inte granskas. Man förlöjligar genom utge sig för att granska konspirationer och sen drar man löjliga slutsatser för att andra ska tro att alla andra i rörelsen är tokiga. Man sprider även falsk information för att försvåra granskningen.

Att några av DEM är judar är sant, men inte alla och att de är judar har inget med övriga judar att göra.

Vi bör först klargöra hur DEM använder sin makt för att behålla sin makt. Dessa människor är onda och sjuka på riktigt. De startar krig för egen vinning som till exempel när man använder CIA för att starta ISIS för att destabilisera så man kan sälja mer vapen, sköter droghandel in i USA via CIA. Man finansiera båda sidor i båda världskrigen för att skuldsätta länder. Man sysslar med sexhandel och utpressning.

Ingen får en maktposition utan deras godkännande. Ingen litar på någon annan så brothers by crime gäller, de måste ha smuts på personen för att denna ska få maktpositionen. Pedofiler är deras favoritundersåtar. Så länge deras undersåtar gör som de ska så får de leva i lyx och göra vad de vill, men skulle de gå emot DEM så läcker man det smuts man har och sen är det kört.

Så är det dessa människor som du påstår har byggt upp vårt samhälle? Knappast, det är vi folket som byggt allt, DEM är parasiterna som livnär sig på vårt lidande.

Förvänta dig inte att jag har alla svar, hemlighetsmakeriet är ju enormt och beskyddat av starka intressen. Se bara katolska kyrkan, pedofiler över allt. Samma gäller Hollywood... allt är sammanlänkat.

Varför underkastar sig påven en privat person på handen? För att personen är en av DEM.

static.euronews.com/articles/268392/600x400_2605-pope-francis-jews-kisses-hands-holocaust2.jpg

Allvarligt, du måste bli bättre på att skilja på DE och DEM.

Konspirationsteorierna lämnar jag utanför det hela. Det är för mycket långskott och då det alltid slutar i judiska familjer och släkter så blir det inte mer än samma fördomar som spridits i 100-tals år om judiska människor..
  • SwiftD
    Padirac skrev 2018-11-16 21:44:27 följande:

Allvarligt, du måste bli bättre på att skilja på DE och DEM.

Konspirationsteorierna lämnar jag utanför det hela. Det är för mycket långskott och då det alltid slutar i judiska familjer och släkter så blir det inte mer än samma fördomar som spridits i 100-tals år om judiska människor..

DEM är ett annat namn för Cabal eller vad man än vill kalla dem. Oroa dig inte jag har rätt bra koll på de och dem.

Felaktig information leder dig troligen dit. Men det betyder inte att världen är underbar och alla lever utan förtryck på ett eller annat sätt.

Att analysera konspirationer är inte konspirationsteorier, teorier är fantasi. Det finns konpirationer över allt, att analysera och granska är något som bygger på fakta och bevis.

Det slutar bara bland judar om inte söker faktan själv, att titta på Youtube och tro på allt som förmedlas är ju inte bättre än att tro på media. Man måste in och läsa de faktiska dokument som finns på många statliga organsationers hemsidor för att ta reda på vad som är sant.
  • themia
    SwiftD skrev 2018-11-16 21:09:47 följande:
    Som jag sagt, komunikation är bra men då ska den vara öppen. Allt ska vara öppet förutom militära taktiska samtal. Allt annat som diskuteras slutet är slutet för att vi folket inte ska få veta sanningen. Jag förstår inte hur detta inte kan vara uppenbart.
    Du inser alltså inte att det kan finnas viktiga ärenden för ledarna att diskutera utan att det sprids till allmänheten.
    Möjligheten till öppenhjärtiga samtal mellan politiker, företagsledare och andra, som företräder olika ofta konkurrerande intressen utan massmedias insyn, ska inte föraktas.
    Att automatiskt se det som konspiration är bara naivt.

Svar på tråden Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?