• SwiftD

Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?

THE TRILATERAL COMMISSION

The Trilateral Commission was formed in1973 by private citizens within Council of Foreign Relations and

Bilderberg Group by people like David Rockefeller, Henry Kissinger and Zbigniew Brzezinski.

EUROPEAN GROUP - Sweden members

Annie Lööf, Member of Parliament and Leader of the Centre Party, Stockholm

Carl Bildt, Co-Chair, European Council on Foreign Relations; former Minister of Foreign Affairs of Sweden; former Chairman, Kreab Group of public affairs companies; former Chairman, Nordic Venture Network, Stockholm; former Member of the Swedish Parliament, Chairman of the Moderate Party and Prime Minister of Sweden; former European Union High Representative in BosniaHerzegovina & UN Special Envoy to the Balkans

Maria Rankka, Chief Executive Officer, Stockholm Chamber of Commerce, Sweden

Magnus Schöldtz, Senior Advisor, Wallenberg Foundations AB; former Swedish Ambassador, Stockholm

Tove Lifvendahl, Political Editor-in-Chief, Svenska Dagbladet, Stockholm

Jacob Wallenberg, Chairman, Investor AB; Vice Chairman, ABB Ltd, Ericsson AB, SAS AB/Scandinavian Airlines, Stockholm

DAVID ROCKEFELLER FELLOWS - Sweden members

Claudia Olsson, CEO, Exponential AB, Stockholm (DRF Representative)

FORMER MEMBERS IN PUBLIC SERVICE

Anna Ekström, Minister for Upper Secondary School and Adult Education and Training, Ministry of Education and Research, Stockholm

Sauce:

http://trilateral.org/download/files/membership/TC_list_4_2018(3).pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Trilateral_Commission

Jag skrev inlägget på engelska först, orkar inte skiva om det. För er som har svårt att läsa engelska så finns det flera artiklar om ämnet, bland annat här:
    www.expressen.se/debatt/elitorganisationen-som-annie-loof-talar-tyst-om/

Så min fråga är, vad tycker ni om att vår eventuellt ny statsminister eller utrikesminister är medlem i ett hemligt glabalt sällskap utan insyn?
    Är detta ett hot mot rikets säkerhet?

Detta strider mot allt ett fritt samhälle bygger på, hemlighetsmakeri är grogrunden för korruption.Borde vi inte sträva efter insyn och öppenhet?
  • Svar på tråden Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?
  • nernu
    SwiftD skrev 2018-11-16 21:09:47 följande:

Som jag sagt, komunikation är bra men då ska den vara öppen. Allt ska vara öppet förutom militära taktiska samtal. Allt annat som diskuteras slutet är slutet för att vi folket inte ska få veta sanningen. Jag förstår inte hur detta inte kan vara uppenbart.

Men vilken planet bor du på? Ska alla samtal i hela världen mellan alla människor protokollföras och livesändas på nätet? Eller hur ska det genomföras rent praktiskt?
  • SwiftD
    themia skrev 2018-11-17 09:11:03 följande:

Du inser alltså inte att det kan finnas viktiga ärenden för ledarna att diskutera utan att det sprids till allmänheten.

Möjligheten till öppenhjärtiga samtal mellan politiker, företagsledare och andra, som företräder olika ofta konkurrerande intressen utan massmedias insyn, ska inte föraktas.

Att automatiskt se det som konspiration är bara naivt.

Jag har inga problem att företag håller slutna möten sinsemellan. Men när politiker deltar i dessa slutna möten så uppstår korruption väldigt lätt, så nej det är inte värt risken. Det som inte kan talas om öppet är troligen olagligt och mot folkets vilja.
  • SwiftD
    nernu skrev 2018-11-17 23:17:01 följande:

Men vilken planet bor du på? Ska alla samtal i hela världen mellan alla människor protokollföras och livesändas på nätet? Eller hur ska det genomföras rent praktiskt?

Alla möten för protokoll till och med en lite bostadförening. Jag anser att om en folkvald ska ha möten med privata intressen så ska det ske på ett sådant öppet sätt att allmänheten ska kunna få tillgång till vad som sägs. Offentlighetsprincipen, läs om den lagen.
  • nernu
    SwiftD skrev 2018-11-18 04:50:50 följande:

Alla möten för protokoll till och med en lite bostadförening. Jag anser att om en folkvald ska ha möten med privata intressen så ska det ske på ett sådant öppet sätt att allmänheten ska kunna få tillgång till vad som sägs. Offentlighetsprincipen, läs om den lagen.

Om jag ringer ordf i brf och pratar om något så protokollförs det inte. Om jag bjuder hem ordf på fika protokollförs det inte. Du förstår väl att alla samtal i världen inte kan protokollföras? Hur ska de folkvalda kunna leva om de inte får prata med någon utan att protokollföra det? Får de prata med sin familj? Får de vara ute på stan? Får de ha vänner?
  • Trent
    SwiftD skrev 2018-11-16 12:35:35 följande:

Du har kanske rätt, det finns absolut inget att se här. Allt är bara en ren slump, kanske bäst jag avgudar någon popstjärna och läser Aftonbladet resten av livet.

Dumma jag trodde dessa bilder sa mer än tusen ord...

Jag och min tokiga teori om symbolism... sånt finns ju inte.

Så du tänker att förutom att dessa människor styr hela världen så är de korkade och använder logotyper som gör att hela deras nätverk lätt kan länkas ihop av utomstående? Fascinerande!
  • SwiftD
    nernu skrev 2018-11-18 08:16:54 följande:

Om jag ringer ordf i brf och pratar om något så protokollförs det inte. Om jag bjuder hem ordf på fika protokollförs det inte. Du förstår väl att alla samtal i världen inte kan protokollföras? Hur ska de folkvalda kunna leva om de inte får prata med någon utan att protokollföra det? Får de prata med sin familj? Får de vara ute på stan? Får de ha vänner?

Du behöver inte spela dum, ringer ordförande dig så hålls inget möte, dessutom är ju de betalande medlem. Men om orförande börjar deala med en hissfirma bakom ryggen på föreningen för att ge dem avtal mot pengar under bordet så är det fel. Därför håller styrelsen omröstningar och protokoll förs.

Samma ska gälla om inte striktare för folkvalda. Köpta politiker är odemokratiskt, hot mot rikets säkerhet och ett svek mot väljarna.
  • SwiftD
    Trent skrev 2018-11-18 08:33:03 följande:

Så du tänker att förutom att dessa människor styr hela världen så är de korkade och använder logotyper som gör att hela deras nätverk lätt kan länkas ihop av utomstående? Fascinerande!

Du förstår inte, symbolismen är en del av deras tro. Den är viktig för dem. DEM är inte ateister om vi säger som så...
  • Trent
    SwiftD skrev 2018-11-18 21:00:52 följande:

Du förstår inte, symbolismen är en del av deras tro. Den är viktig för dem. DEM är inte ateister om vi säger som så...

Men de försöker vara hemliga?
  • Padirac
    SwiftD skrev 2018-11-18 21:00:52 följande:

SwiftD skrev 2018-11-16 22:01:52 följande:

DEM är ett annat namn för Cabal eller vad man än vill kalla dem. Oroa dig inte jag har rätt bra koll på de och dem.

Felaktig information leder dig troligen dit. Men det betyder inte att världen är underbar och alla lever utan förtryck på ett eller annat sätt.

Att analysera konspirationer är inte konspirationsteorier, teorier är fantasi. Det finns konpirationer över allt, att analysera och granska är något som bygger på fakta och bevis.

Det slutar bara bland judar om inte söker faktan själv, att titta på Youtube och tro på allt som förmedlas är ju inte bättre än att tro på media. Man måste in och läsa de faktiska dokument som finns på många statliga organsationers hemsidor för att ta reda på vad som är sant.

Nu får du tala ur skägget och förklara vad de tror på och varför du blandar in judiska begrepp...
  • SwiftD
    Trent skrev 2018-11-18 21:25:55 följande:

Men de försöker vara hemliga?

Gissningsvis en svår balansgång för dem. Det är ju inte de själva som skyltar med symbolerna, det är ju deras undersåtar så som kändisar och konstnärer.

Tanken var ju att de skulle förstå symboliken och vi inte skulle förstå den, men sen när folk började förstå så förlöjligade man dem som konspirationsteorier och idag är det ganska känt.
Svar på tråden Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?