• Anonym (sjuk)

    Hur få hjälp av psyk?

    Jag är inte välkommen till VC för att på så sätt få en remiss till psyk för min psykiska ohälsa (har allvarlig depression, GAD och borderline).
    Jag är inte heller välkommen direkt till psyk utan denna remiss från min VC.

    Jag har absolut inte råd att gå till privat psykolog. Så finns det något jag kan göra? Behöver både medicin och terapi.

  • Svar på tråden Hur få hjälp av psyk?
  • Anonym (sjuk)
    Anonym (Akut) skrev 2018-11-19 22:13:46 följande:

    Gå till Akuten om det är akut.


    Testat det några ggr men blir bara hemskickad.
  • Anonym (beklagar)

    När samhället sviker, är det bästa du kan göra att gå till en ångbastu och andas in och ut. Vill inte alls verka som att jag förminskar dina problem på något sätt, för har själv haft stora problem, men samhället har svikit. Har du gått till ångbastu och tänkt ut vad som vore bäst för mig att komma vidare utan att fastna i deras nät och ögon och ev tvångsmetoder.


    Hoppas att det löser sig för dig <3

  • Anonym (sjuk)
    Colourfulrainbow skrev 2018-11-19 22:31:19 följande:

    Vad är det för någon kass vårdcentral du har? Varför tar de inte emot dig? 

    Byt vc. Kontakta patientservice.


    Får inte byta VC heller. Har försökt även det. Ringde flera ggr i veckan och försökte tjata till mig en tid i somras. Till slut gav jag upp.
    Nu har jag förlorat min partner och mitt jobb och känner mig döende men har även tappat hoppet.

    Fattar inte hur andra lyckas få hjälp? Det är ju helt omöjligt.
  • Anonym (Lukas)

    St Lukas kan i vissa fall subventionera avgiften om man kan visa att man inte kan betala fullt pris. Vet inget om hur bedömningen görs.

  • Anonym (tina)

    Helt sjukt med vården här i landet. Men du kanske kan skriva en egen remiss till psykiatrin. Lycka till!

  • queenj92

    Jag skickade in en egen vårdbegäran till slut och skrev min egen remiss. Det gick snabbt och jag fick min hjälp. Min pojkvän hjälpte mig fylla i och posta den. Det är mitt tips, ta hjälp av någon nära. Lycka till <3

Svar på tråden Hur få hjälp av psyk?