• Anonym (Anonym man)

Vilka män faller extremfeminister för?

Bara nyfiken för om ni tror det finns ett mönster för vilka män dessa kvinnor faller för?

• Svar på tråden Vilka män faller extremfeminister för?
  • Anonym (Hmmm...)
    Bananböjaren skrev 2018-11-22 12:38:22 följande:
    Haha, du är rolig du.
    Har samma erfarenhet.

Sedan är inte alltid de män som är tysta även mesiga. Man kan vara stark och tyst. Fast en del extroverta män tror att gapighet är detsamma som styrka och därför gapar de på. Det är snarare tvärtom.
  • Anonym (Hmmm...)
    Panduro skrev 2018-11-22 20:53:42 följande:
    Linnéa Claesson!
    Fast hon hatar ju inte heller män. Däremot hatar hon personer som skickar dick-pics och som hotar kvinnor mm. Gillar du dessa personer? I då fall varför?
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Mannen) skrev 2018-11-23 16:40:16 följande:

Ska jag var ärlig så tror jag att Ebba Busch Thor och en del höger kvinnor kommer med den sunda feminismen. Jag tror de kan sätta fingret på de verkliga problemet utan manshat. Dessutom lyfter hon frågor där man kombinerar med att vara hemma med sina barn men ändå gör karriär. Jag spår i min spåkula att kvinnor kommer ha full lön när de är hemma för de som vill de första åren eller den förälder.

Samhället kommer värda sätta familj före karriär. De kommer inte vara feminister som sätter tonen utan höger kvinnorna.

Ebba är inte feminist. Hon anser att mannen och det manliga är mer värd än kvinnor eftersom hon inte anser att kvinnor ska ha samma möjlighet som män att forma sina liv.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-24 13:50:41 följande:
    Men jag måste bara fråga, idag i Sverige är inte typ alla män för att leva ett jämställt förhållande och vill dela på uppfostran av barn i den mån det går? Alla män i stort sett vill väl t ex att kvinnor och män ska tjäna lika mycket på lika villkor och det är väl ytterst få som anser att kvinnas roll är att stå hemma och laga mat och ensam ta hand om barnen? Eller har jag fel?
    Uppenbarligen inte med tanke på att män knappt tar någon föräldraledighet alls och låter kvinnan ta den mesta VAB:en - och med tanke på att kvinnor fortfarande tar det absolut största ansvaret inte bara för barnen utan för disk, städ, matlagning, och en massa annat (allt för många kvinnor har nån sorts ofrivillig projektledarroll hemma).

Många män tycker att det är jobbigt om deras kvinna har högre lön än de. Ynkligt men sant.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Mannen) skrev 2018-11-24 16:03:36 följande:
    Säger som min mamma och pappa är uppväxt i en traditionell kärnfamilj. Ett jävla tjöt om 50-50 hit och dit. Farsan gör de han är bra på och morsan de hon är bra behöver inte vara millimeter rättvisa och konstla till det.
    Intressant att det råkar vara kvinnor som "är bra på" att laga mat, ta hand om barn, fixa julklappar till släkten, planera, handla och laga mat...

Naturligtvis är det inte så. Det finns ingen "städgen" som kvinnor har.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (helgalet) skrev 2018-11-24 16:47:03 följande:
    T.ex. att man har en kompis L som är jätteduktig i teknik i åttan, de båda manliga lärarna sitter rakt framför oss och diskuterar klassens betyg. Den ena säger "borde inte L få en femma?" varpå den andre lärare säger" Jae, nä, femmorna spar vi åt pojkarna!". Hon fick ingen femma.

Eller när man på universitetet får en arabisk doktorand som lärare och denne genom tio veckors kurs konsekvent vägrar svara på frågor från kvinnliga studenter vid föreläsningarna. Först när en manlig student ställde exakt samma fråga svarade han. Han uttryckte även till en tjej som ställde fråga på laborationen "Är du så dum så du inte förstår det så har du inte här att göra". Det var en helt befogad och normal fråga hon ställde.

Sånt menar jag. Finns många exempel men man orkar bara inte...
    Eller när den manlige föreläsaren säger till en av de kvinnliga civilingengörsstudenterna att det är inte lönt att de pluggar för de kommer ändå inte att få jobb (eftersom de är kvinnor).
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-24 22:12:15 följande:
    Orättvist mot männen också. För vem vill inte få möjlighet att vara hemma med sina barn under de första levnadsåren?
    Det har ni, men ni väljer att skriva över era dagar på mamman.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-24 23:07:32 följande:
    Männen är på sätt och vis påtvingade en arbetsroll, att prestera, visa sig duktig och kunna tjäna mycket pengar. Vill du arbeta deltid som man, ja då är du inte mycket till man. Därför tror jag det kan vara svårt att gå ner i arbetstid som man. Men sånt ändras ju. Vad är det förresten som säger att jobba häcken av sig är det man ska  eftersträva, varför anses det vara det bästa? Det är som man nedvärderar tid med barn, att få jobba deltid osv, enl mig är det det bästa.
    Det är därför vi ska införa individuell föräldraförsäkring. NU!
  • Anonym (Hmmm...)
    Crash Man skrev 2018-11-25 00:18:15 följande:
    Vad får dig att tror att en man som slår ihjäl en kvinna inte klassas som kvinohatare?
    Kallar du våldtäktsmän och kvinnomisshandlare för kvinnohatare och i vilka sammanhang har du kallat dem för det? Hur kommer det sig att man inte hör debatter där dessa kallas kvinnohatare?
  • Crash Man
    Anonym (Hmmm...) skrev 2018-11-26 11:31:27 följande:
    1. Kallar du våldtäktsmän och kvinnomisshandlare för kvinnohatare

2. och i vilka sammanhang har du kallat dem för det?

3. Hur kommer det sig att man inte hör debatter där dessa kallas kvinnohatare?
    1. Ja, det är klart att jag anser att kvinnomisshandlare och våldtäktsmän är kvinnofientliga. Jag tror att alla gör det

2. Jag kallar dem kvinnofientliga om samtalsämnet kommer upp.

3. Troligtvis för att det inte brukar debatteras om våldtäktsmän är kvinnohatare.

Jag får intrycket av dig att om en man inte skriver en kilometer lång debattartikel och skickar den nyheter24 eller marscherar på stadens torg med plakat som lyder "Våldtäktsmän = kvinnofientliga" så anser man inte att våldtäkt är något kvinnofientligt.
Svar på tråden Vilka män faller extremfeminister för?