Går det att bli bättre på sex?
Anonym (Dålig i sängen) skrev 2018-11-22 22:08:16 följande:
jag försöker att ta för mig i sängen genom att ta initiativ till sex/vara överst/bara ge honom njutning tills han kommer utan att vilja ha något tillbaka osv, köpt sexleksak till honom i ett försök att spica upp det lite, försöker hetsa upp honom lite spontant i vardagen genom att ta på honom när han kör bil/lagar mat/sitter vid datorn osv, överraskar honom med att sätta på mig en klänning eller något och vara helt naken under.
Ja, jag känner att jag verkligen försöker göra vårt sexliv spännande och njutbart. Men jag upplever fortfarande att han inte tycker att jag är särskilt bra, vilket gör mig frustrerad, lite ledsen och osäker.
Så, då måste jag gå in på nästa typ av frågor. Och det handlar om hur ni har det i övrigt. Dvs handlar problemet egentligen om sex? Många års läsning på ställen som detta har lärt mig att "problem med sex" ofta bara är ett symptom på ett generellt problem i relationen. Och om man har sådana problem, så blir ju sannolikt inte sexet så bra det heller.
Så kort sagt: älskar du honom? Älskar han dig? Vet ni båda, tvärsäkert, att den andra älskar er? Intresserar ni er för varandra? Är den andras bekymmer viktiga för er? Den andras tankar? Pratar ni mycket om hur ni mår, tänker, känner? Visar ni att ni älskar varandra, rör ni vid varandra, kramas, kysser, ser på varandra, hjälper och stöttar varandra? Osv.