• Mytilio

Vinterjacka?!?!

Åå....det börjar bli kallt nu och än så länge kan jag ha min gamla vinterjacka.
    MEN i jan-mars är jag i vecka 20-30 och då lär ju magen komma ut förr eller senare. Och jag är en frusen person som överlever vintern endast tack vare en varm jacka (lite mat också så klart). Kan ju bli en varm vinter men det kan också bli svinkallt.

Börjar panika lite över jack-köp nu. Hur ska jag veta hur mycket plats jag behöver i en jacka i februari? Det börjar ju också sina i jackutbudet nu. Hade tänkt hitta någon form av varm parkas med snöre i midjan som gör att det går att utvidga omfånget lite. Alltså en vanlig jacka som jag kan ha även efter graviditeten. Men de jag hittar är för tunna....

Någon som har tips på var en hittar bra vinterjackor för gravida?
    Eller andra smarta lösningar?  

• Svar på tråden Vinterjacka?!?!
  • Mytilio
    Fia 28 skrev 2018-11-23 10:34:34 följande:
    Ja precis, jag är också ganska kort så de blir fort som tält. Om du beställer på nätet så rekommenderar jag att ta många olika modeller och storlekar för de varierar ganska rejält i storlekarna.
    Okej ska tänka på det, bra tips! Tack :) 
  • Nonameuser
    Mytilio skrev 2018-11-23 09:19:44 följande:

Åå....det börjar bli kallt nu och än så länge kan jag ha min gamla vinterjacka.

MEN i jan-mars är jag i vecka 20-30 och då lär ju magen komma ut förr eller senare. Och jag är en frusen person som överlever vintern endast tack vare en varm jacka (lite mat också så klart). Kan ju bli en varm vinter men det kan också bli svinkallt.

Börjar panika lite över jack-köp nu. Hur ska jag veta hur mycket plats jag behöver i en jacka i februari? Det börjar ju också sina i jackutbudet nu. Hade tänkt hitta någon form av varm parkas med snöre i midjan som gör att det går att utvidga omfånget lite. Alltså en vanlig jacka som jag kan ha även efter graviditeten. Men de jag hittar är för tunna....

Någon som har tips på var en hittar bra vinterjackor för gravida?

Eller andra smarta lösningar?  

Jag har bf i juni och har köpt två st gravidvinterjackor. Du kan få köpa en om du har strl small :D köpte dem begagnat
  • Mytilio
    Nonameuser skrev 2018-11-24 06:07:47 följande:

Jag har bf i juni och har köpt två st gravidvinterjackor. Du kan få köpa en om du har strl small :D köpte dem begagnat

Vad snällt haha! Behöver du inte två? Har oftast XS men S kan absolut funka.
  • Bibbidi

Vet några som använt sina vanliga vinterjackor, och när magen har blivit för stor har de inte stängt dem, bara haft lager på lager med tjocka tröjor under. Det har funkat.

Om du vill ha en riktig vinterjacka hittade jag några här för gravida (köp extra stor så du får plats! Man vet aldrig hur mycket magen växer):

www.bonprix.se/kategori/dam-mammamode-overdelar/&typ=SEM&anbieter=GoogleMSc&aktion=MAT&version=42516588619&promo=aud-101989722730:kwd-305715417526&matchkey=75098650&gclid=CjwKCAiA0O7fBRASEiwAYI9QAhQJadRJE_4Q16T0p66Hp8LeiS-De1t4EhdGtpQXbOMf9k1hki-A6BoCKtEQAvD_BwE

www.zalando.se/mammajacka/

www.ellos.se/dam/jackor-kappor/dun-vadderade-jackor|58|60&sort=relevance (chansade på lite storlekar, men det kan du ju bara ändra i sökfältet)

• Nonameuser

Nej jag har råkat köpa en tredje nu haha blir aldrig nöjd. Men vill du se dom så skriv nån mail så skickar jag bilder.

Mytilio skrev 2018-11-26 19:25:16 följande:

Vad snällt haha! Behöver du inte två? Har oftast XS men S kan absolut funka.

• Mytilio
    Bibbidi skrev 2018-11-26 19:53:08 följande:

Vet några som använt sina vanliga vinterjackor, och när magen har blivit för stor har de inte stängt dem, bara haft lager på lager med tjocka tröjor under. Det har funkat.

Om du vill ha en riktig vinterjacka hittade jag några här för gravida (köp extra stor så du får plats! Man vet aldrig hur mycket magen växer):

www.bonprix.se/kategori/dam-mammamode-overdelar/&typ=SEM&anbieter=GoogleMSc&aktion=MAT&version=42516588619&promo=aud-101989722730:kwd-305715417526&matchkey=75098650&gclid=CjwKCAiA0O7fBRASEiwAYI9QAhQJadRJE_4Q16T0p66Hp8LeiS-De1t4EhdGtpQXbOMf9k1hki-A6BoCKtEQAvD_BwE

www.zalando.se/mammajacka/

www.ellos.se/dam/jackor-kappor/dun-vadderade-jackor|58|60&sort=relevance (chansade på lite storlekar, men det kan du ju bara ändra i sökfältet)

Toppen, tack för länkarna :) 
  • Mytilio
    annabellelee skrev 2018-11-27 08:19:47 följande:

Köp en när det är rea efter jul!

Jag köpte en i XL som jag sedan hade när jag var barnet i sele på magen (jag bar i 2 år så det kan du göra till nästa vinter också). Det finns speciella jackor med löstagbart extraparti över magen, som denna:

www.bonprix.se/produkt/jacka-med-babyinsats-mammajacka-mellanbrun-978161/&typ=PLA

Smart tänkt!! Är bara lite rädd att det ska vara helst slutsålt då...men det är ju ganska orimligt egentligen :) och så har man kanske lite bättre koll på om det är en mild vinter eller ej...
  • mangopippi

Jag köpte en lång (nedanför rumpan) jacka med extra kil. Alltså en bit jacka man sätter fast i dragkedjan framtill, så att en större mage får plats. Noppies tror jag märket är. Nu är jag inte så stor än så jag har inte satt dit kilen än och den ser ut som en vanlig jacka!

• Jemp

1) tror inte alls du behöver vara orolig för slutsålt i början på året.

2) i v 25 syntes det knappt att jag var gravid. Dock individuellt såklart. Har kunnat ha vanlig jacka nästan hela graviditeten, särskilt första.

3) planerar du att använda bärsele/sjal? Finns flera jackor som är kombinerade gravid- och bärjackor, tex bonprix.

Svar på tråden Vinterjacka?!?!