• New  Dawn

Tappat suget efter orgasm

Fru Darcy skrev 2018-11-24 09:49:40 följande:

Nej det är inget problem. De flesta kvinnor behöver annan stimulans för att komma. Problemet är att du är så begränsad i din syn på sexuell njutning. Det finns många andra sätt njuta och komma tillsammans på än samlag.

Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

Hur i hela världen kan det komma sig att man "tappar sugen" på att se sin den man älskar njuta.

För mig personligen är det inte ens förenligt med kärlek.

• New  Dawn
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-24 10:28:37 följande:

Att man tappar lusten har jag inget svar på, är väl så män funkar antar jag.

Ibland har vi kört 69:an och det funkar ju eller så gör vi så art vi smeker varandra till orgasm samtidigt.

Men smeker jag henne först till orgasm så låter hon mig mer komma i henne för att hon måste.

Har jag någongång kommit först så känner hon att jag inte ger samma njutning på henne efteråt

Låter som ett egoistisk och stelbent syn på sex där den egna driften och behovet är det centrala.

Nej, alla män är inte så... Och inte alla kvinnor heller....Vissa älskar att ge njutning till varandra, och fokuserar inte bara på sig själv.
  • New  Dawn

Jag rekommenderar onani. Då slipper ni allt krångel.

• New  Dawn
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-24 11:02:56 följande:

Om detta skulle vara en egoistisk syn av mig så skulle jag väl inte ens skriva om det här och fråga om råd.

Jag ger henne orgasm och jag får komma i henne sen. Så allt är frid och fröjd för mig. Men jag vill att hon ska känna att det är bra, och det är väl inte egoistiskt?

Som sagt, vi brukar onanera med varandra och det funkar. Men kan ju vara kul med omväxling

Ja och det är egoistisk att det alltid måste ske på dina villkor, så att DU får frid och fröjd. Hon tappar ju sugen efter orgasm, så då blir det inte bra för henne.

Obs att jag tycker ni verkar begränsade och egoistiska båda två.
  • New  Dawn
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-24 11:15:59 följande:

Känns som att du verkar ha koll på oss i sängen.

Det är sällan det är på mins villkor, jag låter henne bestämma rätt mycket, ibland ger jag henne idéer och så får hon av göra om hon vill eller inte.

Att det skulle vara på mina villkor stämmer inte, då skulle vi samlag varenda gång. Men jag låtet alltid bestämma om hon vill ha mig eller inte i sig, för jag vet hur hon känner.

Är du kille eller tjej?

Ja du. Jag utgår ju exakt från det du skrivit här i tråden. Du kan inte beskriva er situation, och sedan störa dig på att jag utgår från det du skriver. Är det på annat sätt får du skriva det. I fyra av inläggen beskriver du att du ger henne orgasm först och att du får komma i henne sedan. Klart jag utgår från det. Ska jag gissa hur ni har det och ge svar efter det, eller hur tänker du?

Jag är kvinna, vad nu det var med saken att göra.
  • New  Dawn
    Lånehajen skrev 2018-11-24 11:41:39 följande:

Jag kan inte svara för hur kvinnor upplever det (och alla är ju olika dessutom) men tappar också mycket av suget direkt efter orgasm som man. Har ni testat att bara ligga och kyssas ett tag och smeka varandra medan du "återhämtar" dig? För min del tar det inte mer än 10 minuter eller så innan man börjar bli sugen igen och det är som du säger att det blir mycket bättre då för henne också. Även om man kan börja smeka eller slicka henne direkt efter orgasm så blir det inte samma sak när man inte är kåt längre. Eller blir du inte sugen alls på länge efteråt?

I annat fall gör tvärtom om det är hon som kommer först så hon får återhämta sig lite innan ni fortsätter ha sex och du sen avslutar i henne. Eller fungerar det inte heller/det börjar inte kännas bra för henne igen?

Sen vet jag inte om du/ni experimenterat något med att få henne att komma av penetration. I annat fall tycker jag inte du ska vara så snabb med att utesluta den möjligheten, statistiskt sett är det faktiskt en hyfsat stor andel kvinnor som kan få en vaginalorgasm. Det är dock en ganska liten del som regelbundet får dem vid samlag vilket förmodligen beror på att det för många av dem är betydligt svårare att nå dit. Kan krävas väldigt specifik stimulans där det är en viss ställning som gäller och att du vet precis hur du ska stöta i henne. Börja utforska med en eller ett par fingrar eller kanske med en dildo, se vilka punkter du kan hitta. Det kan givetvis vara så också att hon inte alls kan komma på det sättet men det är ju ingen skada i att utforska lite så länge det sker på ett avslappnat och kravlöst sätt.

Vi gör olika. Ibland har vi inte samlag alls, utan bara smek och oralsex. Ibland kommer vi samtidigt under samlag om jag stimulerar klitoris, ibland kommer han före mig ibland jag före honom. Ibland får han orgasm vid samlag, ibland genom oralsex, ibland före mig, ibland efter. Ibland har vi längre pauser i sexet, ibland inte.

Om jag kommer före tappar jag anspänningen i fittan efter en stund, plus att våtheten minskar . Direkt efter orgasm ligger känslan kvar och då kan vi knulla en liten stund, ibland kommer han då, men jag tappar ofta känslan en stund efter orgasm, och då suger jag honom i stället och njuter av att se, känna och höra honom njuta. Jag har inget behov av att vara kåt för att njuta av det. Om han kommer under samlag, men inte jag, tillfredställer han mig oftast ganska snabbt efter, för han vet att jag är så kåt och sugen på mer, och han VILL tillfredställa mig. Jag märker att han verkligen tycker om det. Han brukar göra på lite olika sätt då. Det händer att vi pausar ett tag också och det funkar också. Ibland kanske bara den ena kommer. Ibland ingen. Ibland bara njuter vi av annan beröring.
  • New  Dawn
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-24 11:54:48 följande:

Jag vet att jag skrivit så, men det är ju inget som känns bra för oss. Är ju inget egoistiskt tänk av mig. Jag vill ju ha det bra.

Varför jag fråga kön var för hur du gör som kvinna.

Om du kommit, kan du låta han komma i dig?

Om han kommit, känns det bra att han gör det på dig sen?

Du vill ha det bra och eftersom att du inte trivs med att tillfredställa henne efter din orgasm, så får hon ta emot dig trots att hon inte heller gillar det. Jag uppfattar det egoistiskt.

Se mitt svar till lånehajen. Nej sex efter orgasm ger mig inte så mycket, förutom strax efter orgasm, då jag fortfarande har en skön känsla i könet. Jag kan inte ha samlag länge efteråt för då får jag irritation i slemhinnorna och ofta svampinfektioner som följd.

Vi har en helt annan inställning till sex. Vi njuter av att ge njutning även om vi inte blir/är kåta.
  • New  Dawn
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-24 12:18:50 följande:

Vi har inte heller alltid samlag alltid, och då går det ju bra.

Vi kan inte komma samtidigt under samlag fast hon stimulerar klistoris, hon kan helt enkelt inte komma då.

Jag vill kunna ge henne orgasm efter jag kommit, men hon säger att hon känner att jag inte är lika på

Jag tycker också det är lite svårare att komma under samlag, så det blir inte så ofta nuförtiden. Jag kan, men trivs bättre att det får bli som det blir liksom.

I min förra relation smekte jag mig regelbundet till orgasm under samlag, men det blev rätt trist och lite stressigt och det förtog mycket av njutningen.

Hur kommer det sig att det går bra när ni inte har samlag? Är det alltid du som börjar tillfredställa henne?
  • New  Dawn
    Anonym (Syster mmm) skrev 2018-11-24 12:16:36 följande:

Instämmer med lånehajen, det kan finnas punkter men det kräver utforskande och uthållighet för att hitta. Problemet för mig är att det alltid går för mannen precis när jag börjar känna något pirra spännande vid penetration. Jag vet att det finns där man har aldrig träffat någon som kan hålla på tillräckligt länge för att jag ska nå dit. Då väcker det istället en otillfredställd irritation.

Varför inte fortsätta med dildo eller fingrar? Lättare att hitta punkter och mannen behöver inte upprätthålla stånd, eller hålla tillbaka njutning.
  • New  Dawn
    Anonym (Syster mmm) skrev 2018-11-24 12:46:41 följande:

Men det är just kuken - honom jag vill ha. Den bultande varma sexiga känslan. Känns inte alls intressant med en plastdildo.

Jaja. Har du bestämt dig för det så får ni tyvärr leva med det. Skulle kännas väldigt begränsade för båda tycker jag personligen. Han måste kämpa för att hålla emot och du får inte uppleva njutning. Jaja ni väljer ju..

Jag tycker det är superskönt med fingrar.... Dildo dock helst analt.
  • New  Dawn
    Anonym (Syster mmm) skrev 2018-11-24 13:13:43 följande:

Alla är olika, tycker mig höra ett fördömmande här ?får ni tyvärr leva med det? är en trist inställning när man ger en personlig reflektion.

Nej, men jag tycker det låter synd att du inte får uppleva att utveckla den där pirrande, spännande känslan vid penetration, eftersom att ingen kan hålla ut. (som du skriver) Det finns ju möjlighet att några män kan, men frågan är om du vill leta efter en man just för den egenskapen, men den möjligheten finns ju också.
  • New  Dawn
    Anonym (E.) skrev 2018-11-24 16:02:04 följande:

Det där var ett jättekonstigt yttrande. En man kan älska en kvinna med beundran och högaktan i många år, men INTE vilja göra något sexuellt med henne för att det skulle förstöra hennes renhet, och därmed hans kärlek. 

Nu var det här OT i tråden, men jag var ändå tvungen att inflika det. Kärlek kan vara mycket mer än du någonsin tror!

Nu skrev jag, för mig PERSONLIGEN.

Jag vet att många tycker att sex hör till en kärleksrelation tex, även om andra inte tycker det.

Om jag älskar någon vill jag se den mannen njuta, även om jag inte är kåt. Även om jag själv just fått orgasm. (Trots att känslan i underlivet försvunnit)

Jag skulle inte känna mig älskad om min man inte hade någon lust att tillfredställa mig bara för att han fått orgasm.

Jag levde i en relation där sex tog slut efter hans utlösning. Hade jag inte kommit då var det liksom inget att göra. Då kände jag mig oviktig. Min lust var liksom inte så viktigt, eftersom det bara var intressant om han var kåt.

Jag tappar känslan i underlivet efter orgasm. Min nuvarande man slaknar efter orgasm(som de flesta män) och kan inte ha sex, men om vi båda kände att vi inte kunde ha sex bara för att vi hade kommit skulle vart sexliv dö ut. Jag tycker sex är en del av kärleken och jag kan inte förstå att man kan låsa sig så vid sin egen kropps funktion.
  • New  Dawn
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-24 13:38:57 följande:

Men min fru vill ju inte att jag ska göra på henne om jag kommer först, pratade med henne om det just. Att vi borde pröva iaf, men hon känner att jag inte vill det.

Bästa gångerna är med mycket förspel och att hon har ögonbindel, för då har hon ingen kontroll säger hon.

Som jag förstår det har hon rätt, du vill inte... Eller?
  • New  Dawn
    HasseA skrev 2018-11-24 17:29:42 följande:

Jag har inget tips, men känner igen mig helt i att "intresset" oftast försvinner totalt i samband med att jag kommer. Som att släcka en lampa. Inte för att man vill att det ska bli så, det blir så i alla fall. I vårt fall är det inget problem, för min fru kommer i princip alltid många gånger innan jag gör det - och om hon inte gjort det får hon väl göra det nästa gång, bara. 

Så, om din fru slocknar på samma sätt, då är det klart det blir ett problem. Ingen kan komma först, och det är svårt att komma samtidigt.

Har man inte problemet (som ni) och kommer ofta är det antagligen inte lika frustrerande att vara utan någon enstaka gång.(Ibland KAN man ju inte komma och det är ju naturligt, och då kanske man hellre väntar) Men om man känner att man vill komma och är kåt och sugen känns det tråkigt att inte blir tillfredställd.

Mitt ex tillfredställde aldrig mig efter sin orgasm. Bla sa han till mig "det skulle du tänkt på tidigare", en gång när jag inte hann komma före honom (eller samtidigt) men berättade att jag fortfarande var kåt efter hans utlösning. Då kände jag mig dum och ledsen och jobbig som inte fungerade bättre sexuellt. Jag förstod inte varför inte min lust betydde mer än så. Kändes som att jag bara var krånglig.
  • New  Dawn
    Msee skrev 2018-11-25 10:18:17 följande:

Precis efter man har sprutat, fått orgasm så kan man ju vara lite känslig, men jag tycker det är mysigt å få partnern å njuta med så det är bara att fortsätta, man kan använda andra kroppsdelar än könet.

Tycker lusten kommer tillbaka rätt fort med när man fortsätter

• New  Dawn
    Pope Joan II skrev 2018-11-25 14:16:16 följande:

Det kan du väl träna upp? 

Du/ni verkar lite negativa. Det låter som om allt är svårt och krångligt och omöjligt. Det är med sex som med det mesta i livet, man får vara lösningsorienterad om man vill röja problem ur vägen. Gnälligt är inte så roligt. 

Testa att säga "kuken" i stället för "den", förlösande bara det ska du se. 

Jag håller med. Det verkar väldigt låst.
  • New  Dawn
    Pope Joan II skrev 2018-11-25 09:29:46 följande:

Jag känner på samma sätt när jag tittar på porrfilm i syfte att onanera. Upphetsande fram tills orgasm men helt ointressant efteråt. Tack och lov funkar det inte så vid sex med min man, men jag förstår absolut problemet. 

I ts fall blir det ju extra knepigt eftersom hans fru verkar ha hämningar av lite olika slag och dessutom tycker att ts måste vara på ett speciellt sätt för att hon ska kunna acceptera att han smeker henne. Han får inte verka oinspirerad eller hur det nu var. Om hon kunde ha en mer realistisk syn på just den delen så uppfattar jag ts som att han trots att hans lust mättats efter sin egen utlösning kan tänka sig att fixa fruns orgasm. 

När det gäller porr är ju syftet att bli upphetsad, så när man onanerat klart har ju porren tjänat sitt syfte. När man har sex med en annan människa kanske det finns fler syften, en till persons känslor finns med i bilden. Tex så kanske man inte tycker om att lämna sin partner otillfredsställd. Det kan vara tillräcklig drivkraft. (förutom att man kan bli upphetsad och njuta av att se sin partner njuta)

Ja, hon kanske måste acceptera att det inte blir på precis samma sätt efter att han kommit. Men han talar i inledande TS om att det känns "äckligt" och anar man det så förstår jag att det är svårt att släppa loss . Ett pliktskyldigt monotont smekande, när man förstår att mannen helst skulle slippa, skulle inte funka för mig heller.
  • New  Dawn
    Anonym (M37) skrev 2018-11-25 10:36:23 följande:

Jag känner igen mig i vad du skriver i dina trådar. Direkt efter utlösning tappar jag suget för sex och även om jag fortsätter att stimulera henne så blir det inte med samma inlevelse och känsla tråkigt nog.

Hon kommer nog 70% först de gånger vi båda får orgasm. Ibland får bara jag orgasm och hon kan vara ganska nöjd med det och ibland är det bara hon som får orgasm, jag kan nästan alltid få orgasm men ibland säger jag åt henne att jag vill avvakta till nästa dag eller nästa gång. Då får man vara fortsatt kåt och ibland tycker jag det är härligt. Min tjej vill ofta att jag kommer (så hon tillfredsställt mig) men vi hade ett samtal om att jag nödvändigtvis inte måste komma varje gång och så kör vi nu. Då kan jag fortsätta att gosa och mysa med henne även efter hon fått sin orgasm och hon känner sig väldigt uppassad och älskad. .

Jag vet inte hur jag ska kunna vara på samma sätt innan orgasm som efter, även om det är min absoluta förhoppning. Det finns i mina ögon inget bättre än att se henne njuta.

Fast det är lite annat när DU säger att du VILL vänta. Det gör jag ibland också.(eller min karl) Ofta handlar det om att jag känner mig lite trög och då känner jag att det bara känns onödigt, att nästan pressa fram orgasm. Då kan jag säga att jag hellre väntar. Att däremot sexakten tar slut pga att den ena kommit, kan jag inte förstå.

Sex är ju något härligt och skönt. Man njuter och är upphetsad och nära. Varför ska det (pang) ta slut bara för att den ena blir nöjd och färdig? Har jättesvårt att tänka mig att lämna min man kåt med bultande stånd bara för att JAG kommit.

Jag har dessvärre upplevt det ofta. Tanken har då alltid varit att jag skulle komma under samlag, men ibland hann jag inte, ibland skulle jag behövt annan/mer stimulans.

Jag tycker inte mannen måste vara på samma sätt efter utlösning, som när han verkligen är kåt. Att han visar att min njutning är viktigt för honom, det räcker. Att ståndet försvinner vet vi, men att det blir jobbigt, ointresserat, eller tom äckligt att smeka eller slicka tycker( i alla fall jag) bara är sorgligt.

Jag fattar inte... Många tycker att man ska kunna starta sexuella aktiviteter fast man inte är sugen från början, att man ska kunna våga testa saker, fast man är osäker på om man gillar det, att man ska kunna bestämma sig för att ha sex, jobba på sexlivet, kanske tom planera in det. Att Däremot tillfredställa sin partner efter utlösning verkar väldigt många negativa till. Jag, som varit med om att lämnas frustrerad många gånger tycker verkligen att det påverkar sexlivet jättemycket negativt. Jag förstår att det inte spelar någon roll tex för dem som kommer under samlag , eller gillar att ha samlag efter orgasm.
Svar på tråden Tappat suget efter orgasm