• temp email

C och L - Svekdebatt

C och L kommer lägga sig platt för S och kommunisterna.

C och L gick till val på att hålla ihop Alliansen och avsätta Löfvén. Detta visar sig nu vara en ren lögn. De kommer lägga sig platt och släppa igenom en massa vansinnig vänsterpolitik.

En stor andel av C/L-väljare kommer känna sig så lurade att de hittar andra partier att rösta på i framtiden. L riskerar åka ur riksdagen. C lär klara sig, men inte mycket mer.

Det är bra att de tagit ställning mot borgerligheten coh för kommunismen. Äntligen vet väljarna vad som gäller.

Sen är ju folk i gemen rätt så korkade och kommer inte fatta vad som hände. C och L kommer fortsätta låtsas att Alliansen finns. Gammelmedia kommer låtsas att Alliansen finns och att C/L tillhör den.

• Svar på tråden C och L - Svekdebatt
  • choklad

För mig har C och L så här långt gjort exakt vad de sagt att de ska göra, nämligen att hålla SD så långt från ett inflytande som det går. Och det är vad jag som väljare röstat för.

• den otrolige hulken
    Padirac skrev 2018-11-25 18:38:42 följande:
    Padirac skrev 2018-11-25 18:06:02 följande:
    Det är väl i stort sätt det som hänt så här långt.

SD släpper inte fram en alliansregering utan att få inflytande över migrationspolitiken. Däremot kan SD tänka sig att släppa fram en M+KD-regering där de kommer att informellt inflytande.

Rätt, det var sonderingarna UK gjorde med målet att bilda en alliansregering som inte fick stöd ens i sonderingsfasen då C och L liksom i valrörelsen valde att inte stödja en alliansregering som är beroende av SD för att få igenom sin politik

Däremot kan SD tänka sig att släppa fram en M+KD-regering där de kommer att informellt inflytande.
    Det var aldrig tanken att SD skulle ha något inflytande. Det behövs ju inte. Det är bara när SD och vänsterkartellen tycker lika som det hade blivit ett problem.
  • den otrolige hulken
    CarinaL26 skrev 2018-11-25 19:17:20 följande:
    Hade de varit smarta så hade de låtit JÅ spräcka alliansen (såvida han ändå inte släppt igenom Ulf som statsminister men då hade han fått stå för sveket).

S och M står ju inte speciellt långt ifrån varandra i immigrationspolitiken så det hade varit idealt. Och hade JÅ spräckt alliansen hade L och C kunnat närma sig S med hedern i behåll och slippa den svekdebatt som nu pågår. I bästa fall återstår ett alliansalternativ där immigration och migration görs upp över blockgränserna.
    Går C och L ihop med rödgrön röra så är det ett SVEK. Punkt.
  • den otrolige hulken
    choklad skrev 2018-11-25 19:55:47 följande:

För mig har C och L så här långt gjort exakt vad de sagt att de ska göra, nämligen att hålla SD så långt från ett inflytande som det går. Och det är vad jag som väljare röstat för.

Och det här med att de gick till val på att avsätta Löfvén? Nu vill de plötsligt tillsätta Löfvén och gå över till rödgrön röra.
  • CarinaL26
    Padirac skrev 2018-11-25 19:51:04 följande:

Ja, än så länge är Alliansregering och M+KD bara i fantasierna. Detsamma gäller än så länge för alliansen +MP och alliansen + S som stödparti

Det enda realistiska nu är en S styrd regering med stöd av mitten. Bättre än en regering med stöd av SD men sämre än en ordinarie alliansregering.
  • KillBill
    den otrolige hulken skrev 2018-11-25 20:31:19 följande:

Det var aldrig tanken att SD skulle ha något inflytande. Det behövs ju inte. Det är bara när SD och vänsterkartellen tycker lika som det hade blivit ett problem.

JImmie Åkesson har varit tydlig med att han bara kommer stödja en regering som ger SD inflytande och han har sagt att det är osannolikt att han stödjer en regering där C ingår. SD har också deklarerat att de bara kommer stödja budgetar som de har haft inflytande över.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • skurhinken
    KillBill skrev 2018-11-25 20:53:56 följande:
    JImmie Åkesson har varit tydlig med att han bara kommer stödja en regering som ger SD inflytande och han har sagt att det är osannolikt att han stödjer en regering där C ingår. SD har också deklarerat att de bara kommer stödja budgetar som de har haft inflytande över.
    Ja men låt Jimmie-pöjken rösta ner en sådan Allians-regering då, så får vi se om han verkligen gör det. Jag tror det skulle kunna skada SD något enormt om man tvingar dem att rösta ner en allians-regering.

Vad är du rädd för? Jo, du är rädd för att SD ska minska.

• skurhinken
    CarinaL26 skrev 2018-11-25 20:53:28 följande:
    Det enda realistiska nu är en S styrd regering med stöd av mitten. Bättre än en regering med stöd av SD men sämre än en ordinarie alliansregering.
    Det sannolika är tyvärr att vi får ytterligare 4 förlorade år med vansinnig vänsterpolitik.
  • KillBill
    skurhinken skrev 2018-11-25 21:24:55 följande:

Det sannolika är tyvärr att vi får ytterligare 4 förlorade år med vansinnig vänsterpolitik.

Hehe om någon är rädd så är det du..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • skurhinken
    KillBill skrev 2018-11-25 21:27:44 följande:
    Hehe om någon är rädd så är det du..
    Faktiskt inte, mig går det knappast någon nöd på.

Dock bryr jag mig om mina familj och vänner och ser därav med förskräckelse på den dåliga politik som förs och håller på att förvandla hela Sverige till en enda stor nogo-zon. Varför vill du att Sverige ska bli en plats ingen vill vara på?
Svar på tråden C och L - Svekdebatt