• Syskonlängtan2019

    Clearblue advanced fertilitetsmonitor

    Hej!

    Någon mer som använder sig av Clearblue advanced fertilitetsmonitor för att få koll på sin menscykel samt för att öka chanserna att bli gravid?

    I genomsnitt har jag nu en cykel på 44 dagar, så jag använder fertilitetsmonitorn för att få koll på min cykel. Idag är jag på dag 9 i cykeln och har redan fått maximal på testet. Det står att det är möjligt, om jag har en kort cykel efter en lång (vilket jag inte hade räknat med). Men det kan också visa maximal om man har testat fel en eller flera gånger. Men jag undrar vad som räknas som fel?

    Häromdagen satte jag in testet innan jag hade startat monitorn, och då stod det att jag hade glömt ett test kvar och skulle ta ut det. Sedan gjorde jag som det stod och testet blev utfört och visade låg som jag förväntat mig.

    Sen står det att testet ska vara i urinen (om man samlat i behållare) i endast 15 sekunder. Ibland händer det att det blir någon/några sekunder längre, kan det spela någon roll?

    Är det någon mer som använder denna så får ni gärna hoppa in så kan vi bolla tankar med varandra!

  • Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor
  • Anonym (N)
    Syskonlängtan2019 skrev 2018-12-07 07:10:56 följande:

    Nu visar monitorn att jag kan ta gravidtest. Fast det är första cykeln. Står en ring uppe i hörnet där det står 3. Är det dagar till mens som monitorn räknat ut? Måste jag göra gravtest enligt det monitorn säger? Har redan kissat efter längsta sömnen också, så blir ju inte morgonurinet då..


    Men vad spännande! Ja det låter ju som den har räknat ut din bim. Du behöver inte göra gravtest om du inte vill, det är bara att hoppa över. :) och vill du göra imorgon tex så kommer den möjligheten att finnas kvar då också.
  • Syskonlängtan2019
    TrueLove12 skrev 2018-12-07 07:16:09 följande:

    Hej jag har dock inte monitorn men ja funderar ev skaffa någon som tycker man ska börja? Vi har försökt sedan nov 2017 minus 3 mån kanske vet inte ännu om vi har lyckats denna månad.


    Jag rekommenderar den absolut, då jag fått reda på denna månad att jag har en mycket kortare cykel än jag förväntat mig. Utan monitorn hade jag missat äl som kom redan några dagar efter mensen tog slut. Förhoppningsvis kanske det redan tagit sig för er, annars rekommenderar jag den! :)
  • TrueLove12
    Syskonlängtan2019 skrev 2018-12-07 10:48:31 följande:

    Jag rekommenderar den absolut, då jag fått reda på denna månad att jag har en mycket kortare cykel än jag förväntat mig. Utan monitorn hade jag missat äl som kom redan några dagar efter mensen tog slut. Förhoppningsvis kanske det redan tagit sig för er, annars rekommenderar jag den! :)


    Ja min cykel hoppar en del med är kort menscykel oxå. Testa idag men var neg men tidigt och säga något ännu.

    Testade äl test för att se ngt och de va starkt trots så långt ini cykeln fast neg då kan va ngt men vågar inte tro dock.

    Ska se om ja isf kan fjäska med gubben min hihi
  • Wimmie

    Jag har precis köpt en.

    Vi längtar efter syskon. Våra tidigare barn har kommit väldigt enkelt. Utan att vi ens behövt försöka egentligen. Men nu har vi haft två missfall på raken. Längtar blir ju bara större.

    Är den enkel att förstå? Pricksäker?

  • Myshumlan

    Hej!

    Jag hoppar in i tråden här! Behöver lite hjälp!

    Jag och min försöker skaffa barn, jag har inga barn sen tidigare. Vi har försökt sen i 5 månader nu men inget resultat, blir lika ledsen och frustrerad varje gång det visar negativ. (Jag vet att det kan ta upp till ett år och längre) men är ändå känslan när man känner att man gör ?allt? och så går det inte ändå.

    Jag har kört på clearblue ägglossningstester innan, men nu köpt monitorn.

    Igår (måndag) fick jag min mens och var första gången jag startade den. Men den säger att nästa cykel börjar efter första testperioden eller något sånt? Vad menas med detta, haha! Innan när jag kört med det andra ägglossningstester så har jag börjat testa mig på dag 7. Betyder detta att jag ska testa varje dag från det att jag får min mens?

    Vore kul om vi kunde följa med varandra under denna resa! Det är ju bara min man och jag som vet om att vi försöker skaffa barn eftersom detta är ?hemligt? för familj och vänner. Vill inte ha pressen att folk vet om och längtar och frågar. Sen tycker min man att jag är besatt av detta och pratar om det konstant, hahaha! Så vore skönt att dela med andra i samma sits, som förstår min ?besatthet?

  • agooo
    Myshumlan skrev 2019-12-03 02:38:44 följande:

    Hej!

    Jag hoppar in i tråden här! Behöver lite hjälp!

    Jag och min försöker skaffa barn, jag har inga barn sen tidigare. Vi har försökt sen i 5 månader nu men inget resultat, blir lika ledsen och frustrerad varje gång det visar negativ. (Jag vet att det kan ta upp till ett år och längre) men är ändå känslan när man känner att man gör ?allt? och så går det inte ändå.

    Jag har kört på clearblue ägglossningstester innan, men nu köpt monitorn.

    Igår (måndag) fick jag min mens och var första gången jag startade den. Men den säger att nästa cykel börjar efter första testperioden eller något sånt? Vad menas med detta, haha! Innan när jag kört med det andra ägglossningstester så har jag börjat testa mig på dag 7. Betyder detta att jag ska testa varje dag från det att jag får min mens?

    Vore kul om vi kunde följa med varandra under denna resa! Det är ju bara min man och jag som vet om att vi försöker skaffa barn eftersom detta är ?hemligt? för familj och vänner. Vill inte ha pressen att folk vet om och längtar och frågar. Sen tycker min man att jag är besatt av detta och pratar om det konstant, hahaha! Så vore skönt att dela med andra i samma sits, som förstår min ?besatthet?


    Hej!

    Jag har också minitorn och använt den en gång innan på min förra cykel. Tycker den är enkel och bra men vore så klart skönt att diskutera frågor och funderingar med någon mer som använder en sån! 

    Mig veterligen ska man ställa in ny cykel antingen dag 1 eller 4 i cykeln, sedan ställa in testintervallet (dvs tidsintervallet mellan du tar testen) efter det säger den till när man ska börja testa. För min del blir det på dag 6, och sen varje dag tills maximal fertilitet är hittad. 

    Inte många vet om att vi försöker heller, blir jobbigt med pressen.. :) 

    Jag får också höra att jag är besatt... men det är ju inte så konstigt om det är något man inte kan sluta tänka på och vill veta ALLT om!
  • Anonym (Längtar)

    Är inne i min första cykel med monitorn. Har fått tio HÖG nu. Är det kört då? Monitorn vill att jag ska testa även imorgon. Hur länge kommer den be om test?

    Vi har två barn sedan tidigare som kommit väldigt lätt. Nu längtar vi efter vår trea. Har blivit gravida enkelt två gånger sedan i somras men tyvärr har det slutat med mf och missed abortion. Så nu vill vi bli gravida igen så fort som möjligt så vår efterlängtade trea äntligen kommer.

  • Anonym (Längtar)

    Är inne i min första cykel med monitorn. Har fått tio HÖG nu. Är det kört då? Monitorn vill att jag ska testa även imorgon. Hur länge kommer den be om test?

    Vi har två barn sedan tidigare som kommit väldigt lätt. Nu längtar vi efter vår trea. Har blivit gravida enkelt två gånger sedan i somras men tyvärr har det slutat med mf och missed abortion. Så nu vill vi bli gravida igen så fort som möjligt så vår efterlängtade trea äntligen kommer.

  • Anonym (Längtar)

    Dag 11 med Hög nu... känns så hopplöst. Hade nästan känts bättre med Låg så att det hände något eller jag kunde börja blicka fram mot ny cykel.

  • Anonym (Kallis)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-01-11 08:09:01 följande:

    Dag 11 med Hög nu... känns så hopplöst. Hade nästan känts bättre med Låg så att det hände något eller jag kunde börja blicka fram mot ny cykel.


    Hur har det gått för dig?:)
  • Wimmie
    Anonym (Kallis) skrev 2020-02-01 22:11:06 följande:

    Hur har det gått för dig?:)


    Jag fick maximal på dag 14 typ. Men sen kom mensen tyvärr ett par veckor senare. Är inne på ny cykel nu. Första testdag igår. Låg då. Sedan helt otippat Maximal idag. Kan det vara så? Dubbelkollade med vanligt ägglossningstest som inte visade på någon ägglossning (tom cirkel) - det var ju dock inte första morgonurinen...

  • Anonym (Kallis)
    Wimmie skrev 2020-02-11 08:00:05 följande:

    Jag fick maximal på dag 14 typ. Men sen kom mensen tyvärr ett par veckor senare. Är inne på ny cykel nu. Första testdag igår. Låg då. Sedan helt otippat Maximal idag. Kan det vara så? Dubbelkollade med vanligt ägglossningstest som inte visade på någon ägglossning (tom cirkel) - det var ju dock inte första morgonurinen...


    Låter konstigt men vet inte. Ring CB's kundtjänst. De är toppen där:)
  • Wimmie
    Anonym (Kallis) skrev 2020-02-11 15:55:39 följande:

    Låter konstigt men vet inte. Ring CB's kundtjänst. De är toppen där:)


    Ja, tänkte faktiskt det. Men tänkte först testa imorgon också. För att se hur det blir då.
  • Biniis89

    Hej

    Kanske en gammal tråd. Men jag tänkte om nån är kvar här som använder sig av clearblue fertilitet monitor?

    Jag fick maximal på dag 19 och 20. Jättebra men nu på dag 21 så säger den hög?? Är det här normalt? Är inne på 2a månaden med den nu och förra gången sa den låg efter maximal.

  • Anonym (Mm)

    Ville bara säga att jag aldrig fick utslag av maximal på den när jag testade på morgonen. Så det kändes frustrerande i många månader och jag tänkte att jag inte hade ägglossning.

    Sedan testade jag en gång vid 12-tiden och då gav den utslag. Så för mig så har jag bara fått utslag på äl test vid lunch eller tidig eftermiddag.

  • Anonym (Jel)

    Biinis89. Ja det är så de står i bruksanvisningen att den gör e. Att hög  kommer när du haft maximal i 2 dar😊

  • Anonym (En som längtar)

    Hej! 

    Inflikar med en fråga här jag med, har precis också börjar använda monitorn och har fått hög fertilitet i 3 dagar nu, igår kväll tog jag ett clear blue 4 dagars som visade en fast smiley alltså att jag har högst fertilitet men alltså på monitorn idag bars hög trodde den skulle visa maximal 😑 vet inte vilket jag ska lita på? Är det trovärdigt med 3 dagar hög? Vad tror ni?

Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor