Inlägg från: Anonym (va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va)

    Jag vill prata med honom men hur?

    Anonym (Hjälp) skrev 2018-11-27 23:44:07 följande:

    Anledning till att jag skulle prata med honom var bara för att tvinga mig stå för det jag gjorde och låta resten gå som det går, men du kanske har rätt, jag kanske ska låta det gå bara, Men vi kommer att vara på samma ställe minst i ett par år till, fy va svårt kommer att bli med en sånläge!


    "Prata med han och låta resten gå som det går"?
    Så mao så betyder din man så lite för dig att du överlåter allt till ödet eller vad gubben vill? Är han kåt så pippar ni som kaniner, är han inte på så blir det inte. Och så kan du ju såklart skylla det på någon eller något annat för det var ju inte du som hade kontrollen eller tog initiativet.

    Saknar du helt viljestyrka och gör du likadant i andra sammanhang där du måste göra ett jobbigt val? Låter någon annan ta kontrollen och så hakar du bara på så får det gå som det vill?
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-11-28 18:00:46 följande:

    Nej missförstår inte mig, jag vill INTE HA SEX ELLER NÅGOT RELATION med honom, att låta hå som det går betydde för mig att jag måste svälja pinsamhet och hur han agerar på att jag kontaktade honom för att prata. Stor möjligt att han ta kar nej eller intesvarar alls men jag har gjort ial den plikten för att åtgärda det jag gjorde.


    Njae, din medvetna rationella sida vill inte ha sex eller en relation med honom, men din undermedvetna och irrationella sida vill nog gärna det och båda är en del av dig så du vill nog både och egentligen, därav förvirringen....

    Och själva idén med att "prata ut" om dina känslor med honom (som för övrigt är totalt hål i huvudet för det är som att försöka släcka en eld med 5 liter bensin) kommer nog från den undermedvetna irrationella delen av dig som någonstans har en liten önskan om att få det bekräftat att han känner precis som du för man vet ju aldrig vad det skulle kunna leda till.

    Så ja, mailet var nog inte så lyckat och det vara bara ren tur ett 5 litersdunken inte träffade elden för annars hade hela kåken brunnit för fullt nu, var glad över det och tacka husgudarna att inget mer hände och se förfan till att inte göra några fler såna tabbar och fokusera på din familj istället.

    Varför säger du inte upp dig för om det är så himla jobbigt att vara runt omkring den andre snubben? Vad är viktigare, ditt jobb eller din familj?
  • Anonym (va)
    Anonym (Nymfen) skrev 2018-11-28 18:57:42 följande:
    Jaja. Jag har själv gjort något liknande och när mottagaren inte har något intresse är det bästa att lägga ner och gå vidare.

    Men visst. Kör du och gör dina egna erfarenheter.....
    Mmm fast det kan ju bli ganska otrevliga erfarenheter för alla inblandade. När man säger sådär som du gör... låter det som att man fullkomligen skiter i om fok fuckar upp sitt liv och sina närmastes liv... så jag blir lite nyfiken. Skiter man i andra helt när man säger så eller tycker man det låter ballt att låta lite empatibefriad?
  • Anonym (va)
    Anonym (Nymfen) skrev 2018-11-28 22:26:06 följande:
    Nej. Man skriver inte till män om man är gift. Är han också gift är det ännu sämre.

    Enkel matematik.
    Håller med
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-11-28 22:35:22 följande:

    Så enkelt är ju inte! Man har känslor som är ostyrda och de finns kvar även som gift. Ja båda är i ett förhållande med barn, men vad har med saken att göra? Ingen riskerar hans liv.


    Fast det där är ju bara en löjligt dålig ursäkt. Bevisligen går det att kontrollera sina känslor eftersom alla springer inte omkring efter upptagna. Då kan man inte skylla det på känslorna (andra klarar ju bevisligen att hantera dem) då ligger problemen hos en förmåga att hantera känslor

    Det är jävligt märkligt tycker jag att vissa personer har fått för sig att just kärlek och kåthet är en känsla som rättfärdigar vilket slags beteende som helst. Kärlek och kåthet är bara EN av många känslor. Inte fan tycker man väl att det är ok att bete sig som en idiot mot andra bara för att man blir arg till exempel? Då förväntas man kunna hantera sin ilska på ett värdigt sätt, det är det inget snack om. Men så fort man blir kär eller kåt, ja då är det helt plötslig fritt fram att göra precis hur fan man vill.... hur kommer det sig?
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-11-29 22:53:41 följande:

    Och det var jag idag igen på samma spår! Såg honom, hjärtat började stå våldsamt och blev så obekväm så jag tror alla i min närhet förstod det är något som är fel!

    Det är så konstigt att varje dag när jag ser lampan i hans rum lyser och dörren är öppen blir jag så glad och hela dagen går som en saga även om jag inte ser honom så nära! Oj vad jag saknar och vill prata med honom.

    Vad händer egentligen om vi bara kunde kramas lite????


    Du kan väl fråga hans fru eller din egen partner om det också tycker att det är så ofarligt?
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-01 16:13:38 följande:
    Så du håller med att en ? gift människa? är andras ägendom och det är aja baja omhen bli förälskad i en annan människa?! Lite väl härskar typ
    Hur gamman är du egentligen? För det är svårt att tro att en vuxen människa kan kläcka ur sig så urbota barsnliga argument. 

    Vafan har ägaskap med saken att göra öht? Eller menar du för att ingen äger dig så kan du göra precis hur fan du vill?
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-01 16:09:16 följande:
    Klart jag har kontroll över min kärlek, kåthet! En ständig kontroll för varenda sekund jag ser honom, när det enda jag vill är att bara han! Varför tror du om någon helt plötsligt få känsla för en annan är egoist och helt borta från mänslikhet?! Tänk om du får en sån KÄNSLA för en? Många trådar här jag läser handlar om de stackare fru och man som bli bedragna!!! Varför ska de vara offer och hur de kan över huvudtaget vara inblandade när du inte ens vet och kan beskriva din fullständig nya känsla?!

    Jag vill ligga med honom visst, jag vill mer än gärna pussas m honom och känner hans närhet, och tänk med så stor o stark vilja är jag fortfarande här och diskutera med dig istället? Omdet inte är ?en kontroll över känslor ? så vad är det för något?
    Tydligen inte eftersom du bara måååste kramas... hur svårt kan det vara att konstatera att någon är upptagen och gå därifrån?  Fick du aldrig lära dig att man inte alltid kan få allt man vill ha?

    Nä istället ska du sitta där som en bortskämd unge som bara ska ha det hon vill till vilket pris som helst. Påminner lite om dåligt uppfostrade barn som lägger sig ner på golvet och skriker och sprattlar..... jag vill, jag vill
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-02 20:27:02 följande:

    Vad tycker ni om ni får en super fin present från anonym som du egentligen vet vem hen är? Tänk om ni har all möjlighet att1- lämna tillbaka presenter,2- behålla men ingen reaktion till avsendare3- kasta den?

    Handen på hjärtat Vad gör ni ?


    Handen hjärtat?

    ALLA påpekar att du ska låta honom vara men det vill du inte höra talas om utan kommer med nya vinklar som alla går ut på att du ska få som du vill ändå. Snubben ar ju visat klart och tydligt att han inte vill ha dig vad mer är det du behöver? 

    Vad är syftet med din tråd egentligen? Du verkar ju inte vilja ta åt dig något av det som skrivs? Ville du bara ha andras medhåll för att det ska rätt att stalka honom?
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-03 16:33:03 följande:

    I


    Lite mer att säga, visst han hoppades och trodde det var fel skickat meddelande rill honom och undvek mig men1- av någon märkligt ?slump!??? Han alrid matchar sina kläder med vad jag hade på mig dag innan,2- så fort jag inte? ser på honom? så stirrar han på mig. Idag stannade han rakt mitt emot mig och tittade precis som han brukade göra innan mina sms avslöjades!

    Jag vill verkligen bli klok på honom och hans betee, eller allt är vad jag inbillar mig?

    Alltså jag är inte en som hänger och är på, snarare tvärtom, och inte dum heller då är jag båda mycket allmön bildade och väl utbildade, det bara allt är så mörkligt????
    Eller hur, du missade några fler tecken.... mars och pluto står helt rätt nu för att du ska bara hoppa på han, och i senegal fiskade någon upp en ål som var ovanligt fet och det är ett solklart tecken på att han bara måste ha dig. Jag kan slå vad om att bara du ser dig runt så så kommer du hitta massor med tecken som bara råkar stämma med vad du vill.

    Alltså ursäkta att jag säger det men du låter ärligt talat inte riktigt frisk. Nog dags för ett besök till nån terapeut för du verkar helt besatt och inte på ett sådär lite gulligt och romantiskt sätt utan på ett ganska creepy sättTyst.
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-05 11:15:21 följande:

    Vad är egentligen som gör äktenskapet som en fängelse? Vad tycker ni om folk som kan älska mer än en person? Fel? Rätt?


    Inget fel alls i att folk kan känna saker för flera. Personer som inte kan skilja på att känna något och att agera på det man känner har jag inte mycket till övers för.eftersom dessa personer brukar tyvärr vara extremt egoistiska och tycker att deras känslor rättfärdigar att bete sig lite som man vill mot andra.
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-03 22:04:37 följande:
    Nu har du tagt på dig din dommar figur och slänger massaord ut ur dig som faktiskt inte är ok! Trapeut behöver wn so har så lätt att kalla andra creepy inte jag!

    Att jag svara dig över huvud taget är för att jag är allmänt respektful för människor, men vänligen skriv vad du tycker och ditt åsikt på ett mänsligt sätt och inte som du vet vad!

    Jag hittar verkligen inte på, han kan glo så att jag känner mig röd och obekväm, det gjorde han alltid förut och idag med,
    Att stalka någon ÄR både creepy och sjukligt så ja du behöver garanterat hjälp

    Att döma sjukligt beteende ÄR väldigt mänskligt.

    Intressant att du kräver respekt av andra när du själv inte kan visa med mot andra.  
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-06 09:55:44 följande:
    intressant att du har dömt detta också att jag INTE  respektera andra! resonemang? har du bara bestämt dig att jag är en CREEPY typ som är egoist och har inget respekt för det som jag mest av alla vill ha?????
    Ja, vilket annan slutsats kan man dra?
    Du skiter ju tydligen i om han har familj och hur de kommer drabbas bara du får som du vill. Det är väl rätt egoistiskt och respektlöst eller? 
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-07 17:06:16 följande:
    Ja om jag skulle fortsätta men så fort han sa nej(typ) slutade jag också och inte heller äter samma tid som han så han ska inte vara obekväm! 
    Men han är konstigt, idag stod han framför hans kontor och glodde på mig, jag såg honom genom glaset men vände inte mig, men när jag lyfte på huvudet så slutade han och vände sig och gick in i kontoret!!!! 
    Vadå om jag skulle fortsätta, du fortsätter ju? Du vill inte acceptera att han sagt nej utan försöker bara hitta en massa "tecken" på att hans nej egentligen betyder ja så att även om du inte fick som du ville nu så kan du ju få det i framtiden.
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-19 22:41:27 följande:

    Jag börjar bli galen!

    Hela de senaste veckor försökte jag undvika honom, inte vara i samma ställe när han är också där osv osv men idag efter rn jätte jobbig arbetsdag och när jag var helt slut efter att försökt svara tusen frågeställning från studenter så gick jag att käka snabbt nåt till lunch! Han var där vid bordet framför mg och ryggen mot mig, jag brydde mig inte eller försökte iaf, men vad gör han, vrider stolen på sidag och tjuvstirrar på mig!!? Och då är det enda jag vill är honom!! Men ok jag håller lugnet och fortsätter umgås m mina kompisar som sitter vid samma bord som mig..

    En timme efteråt ringer ett okänd nr och varken säger något eller lägga på! Vad ska jag tro nu? Vad det han som ringde( aldrih haft så innan)? Börjar han bli eller visa intresse? Eller är allt en ygikenhet från honom för att bli säkert att det var jag som skrev de meddelanden till honom? Vad tycker ni?


    Du börjar inte bli galen, du ÄR redan galen och verkar dessvärre inte inse det och maler bara på med din besatthet och vägrar lyssna på vad någon annan säger. 
    Att ge dig råd är bortkastad tid. Du behöver professionellt hjälp på riktigt....
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-05-28 01:55:34 följande:

    Hej!
    Nu har det gått en stund från när jag skrev sist!
    känslorna för den mannen är total försvunnen och jag börjar hitta tillbaka min man och faktiskt har märkt att jag kan bli kär/eller ha känslor på honom på ett väldigt djupt sätt! Hur kom det sig attjag gjorde vad jag gjorde? Jag mådde super dåligt då och jag gjorde fel helt enkelt.

    Allt är super spänd på jobbet, jag går inte där mannen befinner sig och undviker luncherna så jag inte ser honom i matsalen. Han gör detsamma!
    Men folk runt omkring  börjar bli lite nyfiken varför vi överhuvudtaget inte interagera med varandra och inte ens en hej växlas mellan oss, det är ovanligt på jobbet!

    Jag vill och har bestämt mig att prata med honom, berätta att jag inte mådd bra och ber om ursäkt för allt som hände. Att försäkra att allt är över, att det inte fans något alls då heller. handen på hjärtat är han så långt ifrån vad jag vill inte hos en man men hos en människa!  Allt som hände var bara en attraktion och känsla att   lägga med honom helt enkelt, vilket jag inte stått över det tyvärr! 
    Att har beted mig som en chip kvinna gör mig galen, jag som altid har varit så lugnt och harmoniskt!!! och alltid så pålitligt! hur kunde jag?

    Att berätta för min man har jag inte bestämt mig än hur ska jag göra men förr eller senare gör jag det, dMin man och jag har  trots allt varit varandra så nära och det känns dåligt att inte berätta historien för honom ( inte bara som min man, utan som en väldigt nära kompis till mig som har rätt att veta)! Sedan är så klart upp till honom vad han vill göra.Klart att  misstag har sin pris att betala för.

    Men min fråga är nu att  hur ska jag ta kontakt med honom? utanför arbete, på telefon, mail, sms? 

    Vänligen skriv inte elaka kommentarer tack!


    Låter mest som att du försöker hitta dåliga ursäkter för att låta honom veta vad du känner så du kan få bekräftat att han känner likadant för vem vet vad som kan hända därefter.... typ. 

    Lägg ner det där, du ljuger ju bara för dig själv (och din kille)
Svar på tråden Jag vill prata med honom men hur?