• Sandra81

    Gravida, vilka symptom hade ni?

    Än en gång dessa undersökningar, hihi.

    Till er som är gravida (har varit), kan inte vi hjälpas åt att fixa en lista på vilka symptom ni hade (eller inte hade som ni annars alltid har innan mens).

    Tack på förhand!

    God jul!

  • Svar på tråden Gravida, vilka symptom hade ni?
  • Finta

    Skulle vara kul oxå att veta vilken när i hela processen som symtomen kom... Tex... fem dagar innan BIm osv.... Vi har inte lite krav vi "icke-gravida"!

  • Nallemaja

    Hejsan!
    Innan BIM kände jag inget speciellt, inte ens vanliga PMS-symtom.Vid dagarna innan och på BIM hade jag som mensvärk och det var allt! med andra ord har jag känt mig "mer gravid" de månader jag inte varit gravid än när jag var gravid...
    Lycka till!!!

  • syrran

    Mina symtom var stora ömma bröstvårtor från ÄL och framåt, väldigt lite mensvärk(jämfört med hur jag brukar ha), ytterst lite ömma bröst men bara vid beröring. Vit tunn flytning.

  • Sannis

    Hej hej :)

    När jag var gravid med mina pojkar alltså innan jag visste om de......så fick jag lite mer ont i brösten än vanligt innan mens lite mer intensivt sådär...sen så har jag också fått mensvärk....har sprungit på toaletten o tänkt att...jaha nu har de kommit f-n!..men inte då...sådär höll det på i några dagar. Sen så har min mage blitt utkass båda gångerna...

    Ha de gott :) o god jul!

  • Loo

    Testade pos. julafton. Hade dess förinnan på känn att det var något. Har oregelbunden mens så BIM var en smula svår att förutsäga. Var dock hård i magen+gasig nästan en vecka innan. Fick ömma bröst i helgen. Har bara ömma bröstvårtor vid trolig ÄL annars. Hade inga större menskänningar. Det sticker och nyper i livmodern då och då. Hade också brunaktig flytning sju dagar efter sista samlaget. NID-blödning kanske. Vad tror ni. Då trodde jag såklart att mensen var på G.

    Kramar!

  • Themis

    Testat positivt idag, barnet blev till 6-7 dec.

    Jag började känna av det under julhelgen, ungefär som följer:

    -bubbel i magen

    -liten blödning men ingen mens

    -på annandagen blev jag skumt andfådd av att gå uppför en trappa-all kondis har försvunnit helt direkt båda gångerna jag blivit gravid

    -mer hormoner i urinen, luktar annorlunda, och även lite äggvita (vitt "proteinskum" i urinen)

    -illamående morgon och kväll, kan inte tänka på vispgrädde t ex

    -fuktigare slemhinnor och överkänsligt luktsinne- bl a matos, alkohol och kaffe är vidrigt, sugen på vitt bröd och frukt (enkla kolhydrater)

    -tröttare

    -hormonsvängningar, började gråta helt utan anledning häromdagen

    -idag har det börjat spänna lite i brösten och illamåendet ligger nu och lurar som en klump i halsen nästan hela tiden. Och ännu roligare ska det bli...

  • Jessiicah

    Hej Jag plussade i förrgår! :) och var hos ungdomsmotagningen i går och hon sa att jag vara i vecka ca 14.
    Den 23/3 ska jag få träffa en barnmoska! :)

    Mina symtom är:

    Spänningar och stickningar i livmodern och äggstockarna till och från
    Otroligt ömma bröst
    Och känner mig till och från varm
    Trötthet!
    är helt galen i vatten :D
    Mår illa så fort jag öppnar kylskåpet och föredrar att äta en massa mat ute!
    helt galet.. men sant :D

  • klus

    Hej!
    Jag plussade för två dagar sedan, är i vecka 5.
    Mina symptom har varit huvudvärk ( nästan varje dag), och att jag har varit supertrött hela tiden. 

  • Ecco

    Med mina 2 graviditeter som tyvärr tidigt slutade i missfall hade jag följande symtom:

    *Acne utbrott
    *Fett hår
    *Extremt ömma bröstvårtor
    * Stickningar som huvudvärk i tinningen (!)     
    * Tröttare än vanligt
    * Humörsvängningar, lättirriterad och lätt till gråt
    * Täppt som tusan i näsan (!!)         

  • härliga sommar

    ca 5 dagar innanOren hy - finnar
    Fett hår
    Känns som urinvägsinfektion utan det onda och svidiga - vill kissa ofta
    PMS svängningar i humöret
    Stick, hugg och molande känningar först i äggledarhöjd, sedan hela nedre tjejmagen
    Mitt ryggslut/rumpan har känts trött/mör
    Ont i ligamenten (ljumsken) vid träning


    ♥?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♥
Svar på tråden Gravida, vilka symptom hade ni?