• Anonym ((F) 38)

    Har du varit otrogen ? (Endast för kvinnor)

    Nyfiken hur ni ställer er till otrohet (snälla, endast kvinnor denna gång)

    Kommentera göra med ålder och ni är inne i en relation nu eller inte

    Hoppas många svarar. Kram

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen ? (Endast för kvinnor)
  • Anonym (UU)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-11 13:06:31 följande:
    Nej. För att kunna ha någon som helst statistisk säkerhet behöver du minst ca 1000 personer som svarar. Man kan också vända på det och säga att lite mer än hälften verkar vara väldigt trogna typer.
    Framför allt är sådan här "internet-undersökningar" synnerligen dåliga statistiskt sett. Man får ett uselt urval då de mest lockar de som är intressade av ämnet, dvs i det här fallet de som varit otrogrna eller blivit bedragna.
  • Anonym (K)
    Anonym ((F) 38) skrev 2020-08-13 14:29:50 följande:
    kan du ge exempel på såna regler ?
    Inga kollegor, Inga släktingar, Inte smyga med det o.s.v.
    Regler gör man upp efter vad man tycker är ok.
  • Anonym ((F) 38)
    Anonym (K) skrev 2020-08-14 11:01:46 följande:
    Inga kollegor, Inga släktingar, Inte smyga med det o.s.v.
    Regler gör man upp efter vad man tycker är ok.
    Förstår fortfarande inte vad det har med otrohet att göra.
  • Anonym ((F) 38)

    Om man vågar dra nån slutsats efter hur svaren ser så.:

    1. Det ser som ungefär hälften är/har varit otrogna.

    2. Är man/ har varit otrogen så har det hänt mer än en gång.

    Ja jag vet, så här ser det kanske inte uti samhället i stort, utan enbart för de som bemödat sig med att svara. Ändå lite intressant , tycker jag

  • Anonym ((F) 38)
    Anonym ((F) 38) skrev 2020-08-15 11:08:45 följande:

    Om man vågar dra nån slutsats efter hur svaren ser så.:

    1. Det ser som ungefär hälften är/har varit otrogna.

    2. Är man/ har varit otrogen så har det hänt mer än en gång.

    Ja jag vet, så här ser det kanske inte uti samhället i stort, utan enbart för de som bemödat sig med att svara. Ändå lite intressant , tycker jag


    Sorry dålig svenska ser jag , jag hoppas ni fattar ändå
  • Anonym (K)
    Anonym ((F) 38) skrev 2020-08-14 11:04:10 följande:
    Förstår fortfarande inte vad det har med otrohet att göra.
    Vadå förstår inte?
    Om ett par kommer fram till att man skall ha ett öppet förhållande men med begränsningen att det bara gäller random folk. Inte kollegor eller bekanta och någon bryter mot denna överenskommelsen. Menar du att dom ändå inte varit otrogna?
  • Anonym ((F) 38)
    Anonym (K) skrev 2020-08-16 01:03:13 följande:

    Vadå förstår inte?

    Om ett par kommer fram till att man skall ha ett öppet förhållande men med begränsningen att det bara gäller random folk. Inte kollegor eller bekanta och någon bryter mot denna överenskommelsen. Menar du att dom ändå inte varit otrogna?


    Vi har helt uppenbart olika syn på vad som räknas som otrohet. Låt det stanna med det.
  • Kråkungen
    Anonym ((F) 38) skrev 2020-08-16 10:35:25 följande:
    Vi har helt uppenbart olika syn på vad som räknas som otrohet. Låt det stanna med det.
    Men... vad är otrohet enligt dig då? Är det inte att svika ens partners förtroende när det gäller sex? Om min partner kan leva med att jag har sex med totala främlingar, men inte kan acceptera att jag har det med, säg, hans bästa vän, och vi har kommit överens om att hans bästa vän därför är off limits, men jag ändå har sex med vännen, bakom min partners rygg - hur är det inte otrohet?? Hade varit jätteintressant att höra vad din definition av otrohet är :)
  • Anonym ((F) 38)
    Kråkungen skrev 2020-08-16 11:01:10 följande:

    Men... vad är otrohet enligt dig då? Är det inte att svika ens partners förtroende när det gäller sex? Om min partner kan leva med att jag har sex med totala främlingar, men inte kan acceptera att jag har det med, säg, hans bästa vän, och vi har kommit överens om att hans bästa vän därför är off limits, men jag ändå har sex med vännen, bakom min partners rygg - hur är det inte otrohet?? Hade varit jätteintressant att höra vad din definition av otrohet är :)


    I stället för otrohet vill jag gärna prata om motsatsen. ?Trohet? bygger EN relation som vårdar och så långt som möjligt inte bryter de allmänna konventionerna som det innebär. Bland annat att inte ha sex med andra. Men att knulla runt inom eller utanför vad gjorts upp om är något annat . De flesta skulle nog hålla med mig. Hur ni sen vill ha det är ju upp till er och jag moraliserar inte. Var och en gör som man själv vill.
  • Anonym (prioriteringar)
    Anonym ((F) 38) skrev 2020-08-16 21:38:42 följande:
    I stället för otrohet vill jag gärna prata om motsatsen. ?Trohet? bygger EN relation som vårdar och så långt som möjligt inte bryter de allmänna konventionerna som det innebär. Bland annat att inte ha sex med andra. Men att knulla runt inom eller utanför vad gjorts upp om är något annat . De flesta skulle nog hålla med mig. Hur ni sen vill ha det är ju upp till er och jag moraliserar inte. Var och en gör som man själv vill.
    Nä det är ju precis det man inte gör i en relation (gör som man själv vill). I en relation gör man som BÅDA vill, som BÅDA kommit överens om.

    Om man utgår ifrån att man är fri att göra som man själv vill, alltid så ska man inte vara i en relation eftersom alla relationer har gränser och man måste tänka på fler än bara sig själv.
  • Kråkungen
    Anonym ((F) 38) skrev 2020-08-16 21:38:42 följande:
    I stället för otrohet vill jag gärna prata om motsatsen. ?Trohet? bygger EN relation som vårdar och så långt som möjligt inte bryter de allmänna konventionerna som det innebär. Bland annat att inte ha sex med andra. Men att knulla runt inom eller utanför vad gjorts upp om är något annat . De flesta skulle nog hålla med mig. Hur ni sen vill ha det är ju upp till er och jag moraliserar inte. Var och en gör som man själv vill.
    Huh... intressant... det här är verkligen en helt obegriplig definition för mig. För mig är tro(fast)het och att vara trogen helt bundet till att man håller det man lovat/kommit överens om; att man inte går bakom ryggen; att man inte sviker. Om det enbart är bundet till huruvida man har sex med bara en partner, oavsett överenskommelser inom relationen, blir det ju ett helt meningslöst koncept. Det som är relevant för de allra flesta när man diskuterar trohet och otro är ju sveket mot partnern - inte primärt hur många man har sex med (även om det så klart blir en indirekt följd när man diskuterar just monogama förhållanden). Vad är det som gör att du har den här synen på vad som är trohet, tror du (alltså att det enda som är relevant är antalet man har sex med, inte huruvida man svikit en partner eller inte)? Kommer du från en religiös bakgrund eller liknande? (Obs! Inte menat hånfullt; jag är seriöst nyfiken). Till skillnad från dig tror jag definitivt inte att de flesta håller med dig; jag tror att de flesta istället skulle kalla det du kallar trohet för monogami, och istället se på trohet på ungefär det sätt som jag (och, vet jag: många med mig) ser på det. Kanske skulle man starta en tråd som utforskade just detta? Om folk anser att otrohet=sex med andra utöver (primär)partnern, eller om folk anser att otrohet=sex med andra bakom partners rygg, utan att detta godkänts av alla inblandade :)
  • eriknilsson1987
    Anonym (Händer, ja) skrev 2018-12-01 18:40:26 följande:

    Ja, har hänt och beror på att jag inte känner mig hundra med mannen jag lever med.

    Som kvinna är det vissa gånger så svårt att motstå när det är så lätt att få ligga.

    Har dock extremt höga utseendemässiga krav på ett "vid sidan av-ligg".


    Varför lever du med honom? Barn?
Svar på tråden Har du varit otrogen ? (Endast för kvinnor)