nihka skrev 2018-12-12 23:42:33 följande:
Min poäng är att det inte är en tävling och det finns inte några vinnare eller förlorare utan man bara diskuterar.
Män som grupp är förstås inte kränkta eller iaf inte mer kränkta än gruppen kvinnor, men visst finns det kränkta män och de verkar samlas på nätet i olika diskussionsforum och gör normala samtal nästan omöjliga.
Jag personligen har råkat ut för ett antal kränkta män här på FL. De startar trådar som typ "Varför får inte jag knulla bara för att jag röstar på SD? och kallar varenda kvinna som inte håller med dem för vilselett våp för att hon inte röstar på SD, och vänsterfeminist eller någon kombo med taliban i. När vi andra lekte med klossar och försökte säga mamma satt dessa män med en sax och högg barnflickan och skrek vänster, vänster, vänster! Nåt gick iaf jävligt snett.
Jag har haft idioter som ränt efter mig i flera år och förutom det som finns att beskåda öppet i trådarna (tills det plockas bort) skickat mig kärleksdikter och sjuk musik där huvudpersonen (jag) dör på olika kreativa sätt på slutet.
Det har postats noveller där man fantiserar ihop ett helt vänsteraktivistliv och det går illa för huvudpersonen (jag). Man har skrivit att jag borde gruppvåldtas analt i en mörk gränd av kulturberikare och skjutas som landsförrädare. The list goes on.
Just nu går ett exemplar löst som anser att den fått in en kil genom att kalla mig pedofil-nihka om och om igen. Detta i syfte att försöka tillrättavisa den som använder sig av uttrycket järnrörs-Almqvist (från järnrörsskandalen). Och jag bryr mig egentligen inte, men jag talar gärna om precis hur sjukt dessa kränkta män kan bete sig.
Säkert finns någon bakomliggande medicinsk problematik när man väljer att gå så långt, men de kan också få med sig en svärm av mer normalkränkta män med mobbeteende. De kastas naturligtvis ut och drar sedan slutsatsen att det finns en (vänster)konspiration mot dem.
Jag har aldrig varit med om att kvinna betett sig på ett liknande vis. Inte ens lite grann i närheten.
Jag röstar borgerligt.
Det skulle vara intressant med någon slags undersökning, där frågan lyder Har du någonsin blivit kränkt (eller liknande), så får vi svar på hur ofta män vs. kvinnor blivit kränkta.
I de exempel du tar upp så tror jag inte att kränkhet alltid är anledningen, även om det säkert stämmer ibland. Jag tror snarar det helt enkelt finns svin, som gillar att bete sig på det viset.