• Anonym (Cia)

    Vilka arbetstider föredrar ni

    Jag har förmånen att välja lite och i vanliga fall åker jag in strax efter att jag lämnat barnen på skolan. Men sista tiden har jag lyxat och gör i ordning mig själv när de gått. Dricker kaffe i lugn och ro innan jag åker in en timme senare. Jobbar i fått det genom att stanna längre på eftermiddagen. Sjukt lyxigt att få sova till halv åtta! Hur jobbar ni?

  • Svar på tråden Vilka arbetstider föredrar ni
  • Anonym (Cia)
    Anonym (Flexibel) skrev 2018-12-13 08:23:57 följande:

    Jag har helt flexibla tider men brukar välja att jobba ungefär 9.00-17.

    Tycker mitt liv får högre livskvalité av att få sova lite längre och ha en lugn morgon än att sluta tidigare. Också skönt för barnen att kunna äta frukost hemma och slippa morgonstress. (De brukar gå hem själva runt 16).


    Det går iofs o perioder här, men just nu känns det galet skönt att börja runt 9 för att få morgonen lite själv efter att vi äter frukost tillsammans i lugn och ro.
  • Anonym (Cia)
    Anonym (K) skrev 2018-12-13 08:39:10 följande:

    Så du har gratis barnvakt på morgonen, grattis.

    Jag föredrar att jobba tidigt och gå hem tidigt. Men någon gratis barnvakt när jag gymmar har jag inte, eftersom jag inte har den dåliga moralen att snylta.


    Nu missförstod du nog. Mina barn går i skolan vilket inte är valfritt.
  • Anonym (Cia)
    Monchichier skrev 2018-12-13 08:39:53 följande:

    Jag vill helst inte ha några arbetstider alls. Men eftersom jag är så illa tvungen att jobba för att få mat på bordet och tak över huvudet så kommer jag in till kontoret/har första mötet runt 8-9.30, beroende på vilken årstid det är. Tidigt när det är ljust och nu när det är så sjukt mörkt är det senare. Beroende på hur länge jag haft lunch osv så åker jag hem runt 16-18. Tidigare om jag blir störd mycket/har sent möte långt från kontoret. Då brukar jag jobba de sista timmarna hemifrån mellan dess att jag ätit middag och går och lägger mig.


    Så är det nog här också att jag är tidigare på jobbet under de ljusa månaderna.
  • Anonym (Cia)
    telly skrev 2018-12-14 22:49:53 följande:

    Faaast. Om ts har fritids då? Känns det ok att tex välja att jobba 10-18, när barnen går 8-14 i skolan och därför utnyttja fritids fyra timmar istället för att jobba när barnen är på skolan och kanske sluta 16 istället = kortare dag för barnen?


    Med det resonemanget, varför inte börja jobba kl 4 på morgonen. Då kan man sluta jobba kl 12 och ha lunchen fördig efter att skolan slutar.

    För övrigt, jag TS har inte fritids till barnen
  • Anonym (Cia)
    telly skrev 2018-12-14 23:04:13 följande:

    De flesta är väl hemma och hjälper sina barn på morgonen? Iaf i lägre skolåldern.


    Tja men måste båda föräldrarna vara det.? Med ovan resonemanget borde väl en förälder kunna börja jobba minst kl 4.
Svar på tråden Vilka arbetstider föredrar ni